Τρίτη, 22 Φεβρουαρίου 2011

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

«Οι κοινοπραξίες να απευθυνθούν στις τράπεζες»
Του Γιωργου Λιαλιου

Αναταράξεις προκάλεσε η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Ολυμπίας Οδού στην κυριακάτικη «Κ», ότι αν δεν υπάρξει άμεσα λύση στο χρηματοδοτικό πρόβλημα, τα έργα στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών θα σταματήσουν το αργότερο σε τρεις μήνες. «Οι κοινοπραξίες θα πρέπει να απευθυνθούν στις τράπεζες αντί για το Δημόσιο», απαντά ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να αναλάβει προσωρινά το κράτος τη χρηματοδότηση των εργασιών. Οπως αποκαλύπτει, το Δημόσιο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει ως ενιαίο «κουμπαρά» όλα τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια, για να χρηματοδοτήσει τη μείωση του ύψους των διοδίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Ζιλ Γκοντάρ, υποστήριξε προχθές στην «Κ» ότι, μετά τη διακοπή της δανειοδότησης του έργου από τις τράπεζες, η οικονομική κατάσταση του έργου είναι τραγική. Μοναδική λύση, υποστήριξε, θα είναι είτε το Δημόσιο να αναλάβει προσωρινά να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες της κατασκευής του έργου, με ένα ποσό του θα επιστραφεί μόλις επανέλθει η ροή της χρηματοδότησης, είτε να αποφασιστεί το «πάγωμα» των έργων μέχρι να καταλήξει η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης. Η τοποθέτησή του, όπως ήταν επόμενο, προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Υποδομών. «Η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου, επομένως δεν τίθεται κανένα ζήτημα», λέει στην «Κ» ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης. «Το Δημόσιο έχει πλέον λύσει τα προβλήματα που κληρονόμησε. Ασφαλώς και έχουμε καθυστερήσεις, αλλά είναι αντιμετωπίσιμες. Δεν υπάρχει πλέον λόγος να σταματήσει ούτε η χρηματοδότηση ούτε η κατασκευή των έργων. Οι παραχωρησιούχοι θα πρέπει να αναζητήσουν από τις τράπεζες και όχι από το κράτος τα χρήματα που ορίζουν οι δανειακές συμβάσεις τους ότι θα λάβουν».

Οσον αφορά στη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης (στην οποία, όπως αποκάλυψε η «Κ» συμμετέχει εδώ και ένα μήνα και ο γενικός γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων του υπ. Οικονομικών κ. Γ. Χριστοδουλάκης), οι βασικές προθέσεις του Δημοσίου δείχνουν πλέον να αποκρυσταλλώνονται. «Δεν πρόκειται να αλλάξουμε τον βασικό πυρήνα των συμβάσεων», λέει ο κ. Μαγκριώτης. «Οι κοινοπραξίες θα εισπράττουν κανονικά τα έσοδα που είχαν οριστεί ότι θα λαμβάνουν από τα διόδια. Η διαφορά, από τη μείωση του ύψους των διοδίων, θα καλυφθεί από το σύνολο των μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια. Η αντιμετώπιση των εσόδων ενιαία (και στα πέντε έργα) και όχι ανά έργο είναι απαραίτητη, καθώς σε ορισμένα έργα η είσπραξη ποσοστού του Δημοσίου από τα διόδια καθυστερεί αρκετά χρόνια».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου