Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Συνάντηση Ν. Ι. Νικολόπουλου με τους εργαζομένους της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το έργο "ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ" - Πολιτική - The Best News

Συνάντηση Ν. Ι. Νικολόπουλου με τους εργαζομένους της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το έργο "ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ" - Πολιτική - The Best News

ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24-2-2011 3μερής σύσκεψη στο υπουργείο εργασίας με θέμα τις απολύσεις εργαζομένων στα έργα της «Ολυμπίας οδού». Στη σύσκεψη πήρε μέρος μεταξύ άλλων και ο βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης ο οποίος έκανε την ακόλουθη δήλωση:


«Άκρως απογοητευτικά ήταν τα συμπεράσματα για όσους συμμετείχαν στις επαφές με τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών, για τις απολύσεις εργαζομένων στην εταιρεία που εκτελεί τα έργα της «Ολυμπίας οδού».


Με την κοφτή δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού κ. Μαγκριώτη, ότι το Ελληνικό δημόσιο έχει εκπληρώσει στο ακέραιο τις υποχρεώσεις του απέναντι στην παραχωρησιούχο, αρνήθηκε ουσιαστικά οποιαδήποτε παρέμβαση τόσο για την επαναπρόσληψη των απολυμένων όσο και για την αποτροπή άλλων απολύσεων.


Κατά τη διάρκεια της 3μερούς σύσκεψης στο υπουργείο Εργασίας, έθεσα την κυβέρνηση ενώπιον των ευθυνών της για την τύχη των εργαζομένων, δεδομένου ότι ως ένα από τα συμβαλλόμενα μέρη -και οιονεί εργοδότης- στη σύμβαση παραχώρησης, φέρει μεγάλη ευθύνη για την καθυστέρηση υλοποίησης του έργου και ως εκ τούτου αυτή είναι αρμόδια να επιλύσει το πρόβλημα. Αντί αυτού η κυβέρνηση λειτούργησε ως Πόντιος Πιλάτος επιδεινώνοντας το κλίμα απογοήτευσης και ανασφάλειας τόσο στους εργαζόμενους όσο και στην τοπική κοινωνία.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ-Τομεάρχης Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Ν.Δ.

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Τομεάρχης Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Ν.Δ.
Βουλευτής Αχαΐας


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ν. Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ:

Σε κίνδυνο το έργο, οι οδηγοί και οι εργαζόμενοι

«Μέχρι πότε θα ανέχεται η Κυβέρνηση τις αυθαιρεσίες της κοινοπραξίας
που έχει αναλάβει το έργο «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ»;»

Να αντιμετωπίσει άμεσα επιβάλλοντας κυρώσεις, την όπως την χαρακτηρίζει, ανάλγητη και αντικανονική, ως προς τη νομιμότητα συμπεριφορά της Κοινοπαρξίας «Άπιον Κλέος», με αφορμή τις απολύσεις εργαζομένων, καλεί την Κυβέρνηση, ο Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Ν.Δ, Βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος.
Με αφορμή την τριμερή συνάντηση σήμερα(Πέμπτη) στο Υπουργείο Εργασίας με θέμα τις απολύσεις προσωπικού, ο κ. Νικολόπουλος, κατέθεσε Ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς, θέτοντας και θέμα κινδύνου για την ομαλότητα συνέχισης των εργασιών κατασκευής του έργου και ταλαιπωρίας των πολιτών. Επίσης, ο κ. Νικολόπουλος αύριο Παρασκευή θα συναντηθεί με το προεδρείο των εργαζομένων της Κοινοπραξίας στο πολιτικό του γραφείο, ώστε να ενημερωθεί αναλυτικά για την κατάσταση.
Ο Αχαιός Βουλευτής ερωτά τους Υπουργούς, ποιες ενέργειες έχουν προγραμματίσει ώστε να επανέλθει η Κοινοπραξία στη νομιμότητα και να ανακληθούν οι απολύσεις και ποιες είναι οι κυρώσεις που θα ληφθούν απέναντι στην εταιρία, σε περίπτωση μη συμμόρφωσής της, προς τις απαιτήσεις των αρμόδιων εποπτικών κρατικών Υπηρεσιών.
Επίσης, ερωτά ποια είναι τα μέτρα με τα οποία θα υποχρεωθεί η Κοινοπραξία να τηρήσει επιτέλους τις χρονικές προδιαγραφές ολοκλήρωσης του έργου και ποια στοιχεία-προβλέψεις έχουν ληφθεί από την πλευρά της Κοινοπραξίας, σχετικά με τα μέτρα αποπεράτωσης των εργασιών, έτσι ώστε, να σταματήσει επιτέλους η ταλαιπωρία των οδηγών.


Ο κ. Νικολόπουλος, επικαλείται πρόσφατα δημοσιεύματα τα οποία φέρουν την κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», να έχει απολύσει 28 εργαζόμενους και να έχει προγραμματίσει την άμεση απόλυση 40 επιπλέον, ενώ απειλεί σε λίγο χρόνο να διώξει και τους 2.800 εργαζόμενους.
«Με δεδομένο ότι, το εν λόγω έργο ήδη παρουσιάζει απαράδεκτες καθυστερήσεις ως προς την υλοποίησή του, ταλαιπωρώντας καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες συμπολιτών μας και θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή οδηγών και συνεπιβατών, λόγω των «παγίδων» που παρουσιάζει, θεωρείται δεδομένο ότι κάθε μείωση του προσωπικού έχει άμεση επίπτωση και στην ομαλή εξέλιξη των εργασιών», αναφέρει μεταξύ άλλων στην Ερώτησή του ο κ. Νικολόπουλος και προσθέτει:
«Ειδικά σε μία εποχή που οι εργασίες θα έπρεπε να προχωρήσουν με πιο γρήγορους ρυθμούς, λόγω του εκπροθέσμου των προθεσμιών, η εταιρία με την απόφασή της για μείωση του προσωπικού της, θέτει μία ακόμα τροχοπέδη στη αποπεράτωση του έργου. Ταυτόχρονα, προκαλεί την αγανάκτηση όλων των οδηγών για τη συνέχιση είσπραξης υψηλού κομίστρου διοδίων, για ένα δρόμο ακόμα που δεν έχει ακόμα παραδώσει. Αλήθεια, οι ρήτρες που έχει υπογράψει η Κοινοπραξία είναι ασθενείς ή το θράσος είναι εκείνο που κάνει μια φοβισμένη Κυβέρνηση ακόμα πιο φοβική και τελικά εμφανίζει το Δημόσιο, αδύνατο και πελιδνό απέναντι στα καρτέλ των εθνικών εργολάβων και των τραπεζών;» αναρωτιέται ο κ. Νικολόπουλος και ταυτόχρονα ερωτά τον Υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα.

*Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.nikosnikolopoulos.gr

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Παναγοπούλα 21 Φλεβάρη 2011 Αρ. Πρωτοκόλλου 038

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
της Vinci Construction Grand Projects

KΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ Προς:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΕΙΔΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΕ.Π.Ε.Κ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ για το έργο ΕΚΠΠΤ
ΓΣΕΕ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ

Με αφορμή την τελευταία κατάπτωση στην γαλαρία σε ήδη σχινοδετούμενο κομμάτι μεγέθους ενός κυβικού περίπου, του ανατολικού τομέα και τον παρ ολίγο τραυματισμό συναδέλφων μας θα θέλαμε να σας θέσουμε προ των ευθηνών σας. Το τελευταίο διάστημα και ενώ έχετε προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις συναδέλφων εντατικοποιήσατε πλήρως τους ρυθμούς προσπαθώντας να ολοκληρώσετε συγκεκριμένο κύκλο εργασιών μέχρι τον Απρίλιο.
Πρόθεση που απορρέει προφανώς από δεσμεύσεις που έχετε όσων αφορά αφ ενός την χρηματοδότηση του έργου μέχρι την διάνοιξη των γαλαριών και αφ ετέρου από την πρόθεση σας να προχωρήσετε στην απόλυση όλου του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας.
Δηλώνουμε πως είστε οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι
-για την μη τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας
- για όσες παραλήψεις υπάρξουν κατά την κατασκευή
-για τους απάνθρωπους ρυθμούς εργασίας των εργαζομένων
Το κέρδος δεν είναι πάνω από τις ανθρώπινες ζωές. Τα 2 «ατυχήματα του 2009 και τα 12 το 2010 μάλλον δεν σας έγιναν μάθημα. Δεν θα σας επιτρέψουμε να συμβεί εργατικό έγκλημα που θα βαφτίσετε «εργατικό ατύχημα» και θα το χρεώσετε σε «ανθρώπινο λάθος» Ως Εδώ.

www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com FAX 2610 960 826

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

«Οι κοινοπραξίες να απευθυνθούν στις τράπεζες»
Του Γιωργου Λιαλιου

Αναταράξεις προκάλεσε η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Ολυμπίας Οδού στην κυριακάτικη «Κ», ότι αν δεν υπάρξει άμεσα λύση στο χρηματοδοτικό πρόβλημα, τα έργα στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών θα σταματήσουν το αργότερο σε τρεις μήνες. «Οι κοινοπραξίες θα πρέπει να απευθυνθούν στις τράπεζες αντί για το Δημόσιο», απαντά ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να αναλάβει προσωρινά το κράτος τη χρηματοδότηση των εργασιών. Οπως αποκαλύπτει, το Δημόσιο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει ως ενιαίο «κουμπαρά» όλα τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια, για να χρηματοδοτήσει τη μείωση του ύψους των διοδίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Ζιλ Γκοντάρ, υποστήριξε προχθές στην «Κ» ότι, μετά τη διακοπή της δανειοδότησης του έργου από τις τράπεζες, η οικονομική κατάσταση του έργου είναι τραγική. Μοναδική λύση, υποστήριξε, θα είναι είτε το Δημόσιο να αναλάβει προσωρινά να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες της κατασκευής του έργου, με ένα ποσό του θα επιστραφεί μόλις επανέλθει η ροή της χρηματοδότησης, είτε να αποφασιστεί το «πάγωμα» των έργων μέχρι να καταλήξει η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης. Η τοποθέτησή του, όπως ήταν επόμενο, προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Υποδομών. «Η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Μαρτίου, επομένως δεν τίθεται κανένα ζήτημα», λέει στην «Κ» ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης. «Το Δημόσιο έχει πλέον λύσει τα προβλήματα που κληρονόμησε. Ασφαλώς και έχουμε καθυστερήσεις, αλλά είναι αντιμετωπίσιμες. Δεν υπάρχει πλέον λόγος να σταματήσει ούτε η χρηματοδότηση ούτε η κατασκευή των έργων. Οι παραχωρησιούχοι θα πρέπει να αναζητήσουν από τις τράπεζες και όχι από το κράτος τα χρήματα που ορίζουν οι δανειακές συμβάσεις τους ότι θα λάβουν».

Οσον αφορά στη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης (στην οποία, όπως αποκάλυψε η «Κ» συμμετέχει εδώ και ένα μήνα και ο γενικός γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων του υπ. Οικονομικών κ. Γ. Χριστοδουλάκης), οι βασικές προθέσεις του Δημοσίου δείχνουν πλέον να αποκρυσταλλώνονται. «Δεν πρόκειται να αλλάξουμε τον βασικό πυρήνα των συμβάσεων», λέει ο κ. Μαγκριώτης. «Οι κοινοπραξίες θα εισπράττουν κανονικά τα έσοδα που είχαν οριστεί ότι θα λαμβάνουν από τα διόδια. Η διαφορά, από τη μείωση του ύψους των διοδίων, θα καλυφθεί από το σύνολο των μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου από τα διόδια. Η αντιμετώπιση των εσόδων ενιαία (και στα πέντε έργα) και όχι ανά έργο είναι απαραίτητη, καθώς σε ορισμένα έργα η είσπραξη ποσοστού του Δημοσίου από τα διόδια καθυστερεί αρκετά χρόνια».

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Εμμεσες «απειλές» για τους οδικούς άξονες
Του Γιωργου Λιαλιου

Το αργότερο σε τρεις μήνες τα έργα στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου θα σταματήσουν. Αυτό υποστηρίζει η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, εκτιμώντας ότι το χρηματοδοτικό πρόβλημα του έργου είναι τόσο οξύ, που δεν μπορεί να περιμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων. Η κοινοπραξία προτείνει δύο λύσεις για την άρση του αδιεξόδου: να «παγώσουν» τα έργα για μερικούς μήνες, μέχρι να επανέλθει η ροή της δανειοδότησης από τις τράπεζες ή να αναλάβει το Δημόσιο να υποστηρίξει οικονομικά την κατασκευή για το ίδιο διάστημα.

Η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός είναι η πρώτη, από τις πέντε που έχουν αναλάβει οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης, που μιλάει πλέον ανοιχτά για το ενδεχόμενο εγκατάλειψης των έργων. «Δεν είναι απειλή, είναι η φυσική συνέχεια», λέει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, κ. Ζιλ Γκοντάρ. «Ηδη με τη μείωση της κυκλοφορίας, που αγγίζει το 20% και το γνωστό θέμα των διοδίων, τα έσοδα του έργου έχουν μειωθεί σημαντικά. Επιπλέον, οι τράπεζες διέκοψαν τη δανειοδότηση του έργου από τον Δεκέμβριο. Εν τω μεταξύ το Δημόσιο χρωστά αυτή τη στιγμή περίπου 51 εκατ. ευρώ από την επιστροφή ΦΠΑ. Χαρακτηριστικά, τον Ιανουάριο η Ολυμπία Οδός έλαβε 5 εκατ. ευρώ από τα διόδια, αλλά διέθεσε 6,8 εκατ. για της διαχείριση του δρόμου και τα λειτουργικά της έξοδα. Ηδη χρωστάμε περίπου 100 εκατ. ευρώ στους εργολάβους για εκτελεσθείσες εργασίες του Νοεμβρίου-Ιανουαρίου. Στο έργο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 2.800 εργαζόμενοι, οι οποίοι στο τέλος του μήνα θα είναι δύσκολο να πληρωθούν».

Πρόκειται για έναν ανοιχτό εκβιασμό της κοινοπραξίας, ώστε να πιεστεί το υπουργείο Υποδομών να αναλάβει μεγαλύτερο κομμάτι της ευθύνης; Ή μήπως πρόκειται για την τελευταία προειδοποίηση πριν από την κατάρρευση του έργου; Σε κάθε περίπτωση ο κ. Γκοντάρ υποστηρίζει ότι η οικονομική κατάσταση του έργου είναι τόσο οριακή, που δεν μπορεί να περιμένει τη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων (στην οποία, σημειωτέον, συμμετέχει πλέον και ο Ειδικός Γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων κ. Γ. Χριστοδουλάκης). «Ολοι καταλαβαίνουν την κρισιμότητα της κατάστασης», εκτιμά. «Υπάρχουν δίκαιες λύσεις, αλλά χρειάζονται χρόνο. Αφού συμφωνηθεί ο τρόπος αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης, υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία που θα ακολουθήσει: από την προετοιμασία της νομοθετικής ρύθμισης, έως τον υπολογισμό του ακριβούς ποσού των αποζημιώσεων που θα καταβάλει το κράτος για τις καθυστερήσεις από τις απαλλοτριώσεις. Ολα αυτά θα διαρκέσουν μήνες, πριν καν κατατεθεί η νέα σύμβαση στη Βουλή, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ΔΝΤ. Ως επικεφαλής του έργου βρίσκομαι στον πάτο μιας γεμάτης πισίνας χωρίς να έχω οξυγόνο. Πρέπει να κερδίσουμε χρόνο».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, οι λύσεις είναι δύο: η πρώτη είναι να αναλάβει το Δημόσιο να αναπληρώσει το χρηματοδοτικό κενό, μέχρι να αρχίσει και πάλι η καταβολή των δανειακών δόσεων από τις τράπεζες. Η λύση αυτή δεν είναι εύκολα υλοποιήσιμη, καθώς δύσκολα το Δημόσιο θα μπορέσει σε αυτή τη φάση να βρει άμεσα τα διαθέσιμα κονδύλια, έστω και αν του επιστραφούν σε μερικούς μήνες (σημειώνεται ότι το κόστος κατασκευής είναι σήμερα περίπου 45 εκατ. ευρώ/μηνιαίως). Η δεύτερη λύση είναι να σταματήσουν για μερικούς μήνες τα έργα και η Ολυμπία Οδός να συνεχίσει μόνο τη διαχείριση/λειτουργία του άξονα, χρησιμοποιώντας τα έσοδα από τα διόδια. Ομως αυτή θα συνεπάγεται την απόλυση του προσωπικού που απασχολείται στο κατασκευαστικό έργο, ενώ ενδεχομένως να προκαλέσει μεγαλύτερες κοινωνικές αντιδράσεις σε σχέση με τα διόδια.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή την οριακή εξέλιξη είναι πολλά. Γιατί η κοινοπραξία δεν προχώρησε από την πρώτη στιγμή στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το Δημόσιο, εφόσον υπήρχε συγκεκριμένος μηχανισμός διαιτησίας; Γιατί δεν ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή τη διεκδίκηση των απολεσθέντων εσόδων της από τα διόδια; Γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο; Και εν τέλει, γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας); «Αρχικά εκτιμήσαμε ότι η κατάσταση ήταν διαχειρίσιμη, όμως τελικά ξέφυγε από τον έλεγχο», λέει ο κ. Γκοντάρ. «Κανείς δεν είχε προβλέψει την οξύτητα της οικονομικής κρίσης, ούτε καν το ελληνικό Δημόσιο. Οσο για τις αποζημιώσεις, δεν μπήκαμε στη διαδικασία, γιατί έχουμε σχέση συνεργάτη με το κράτος, εξάλλου δεν συμφέρει κανέναν». Το θέμα πλέον είναι ποια απάντηση θα δώσει το υπουργείο Υποδομών και αν οι εργολάβοι, υλοποιώντας την απειλή (ή αν θέλετε, προειδοποίησή τους) θα προχωρήσουν σε μαζικές απολύσεις. Ολα δείχνουν ότι το επόμενο διάστημα οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες.

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ: ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ

Τα... έργα μου αργά!
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Μόνον οι αυξήσεις στα διόδια τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια στις συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους και οι οδηγοί στην εποχή του μνημονίου καλούνται να φορτωθούν το κόστος κατασκευής των έργων που προχωρούν με καθυστερήσεις από 12 έως και 24 μήνες.

Για τα 160 χλμ. της εθνικής Κορίνθου-Πατρών, οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τους 24 μήνες, χωρίς να υπάρχει καμία δέσμευση για την προοπτική ολοκλήρωσης του έργου.
Συνεπές προς τους εργολάβους φαίνεται ότι είναι και το Δημόσιο, αφού καταβάλλει την προβλεπόμενη συμμετοχή του ακόμη και όταν δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Ανεπίσημες πηγές αναφέρουν ότι έχει ήδη διατεθεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους περίπου το 60% της δημόσιας συμμετοχής.

Μεγάλα κομμάτια του οδικού δικτύου είναι υπό κατασκευή, αλλά οι σταθμοί διοδίων λειτουργούν κανονικά και με τιμές που έχουν αυξηθεί έως και 180% σε λιγότερο από τρία χρόνια. Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του τμήματος των περίπου 160 χλμ. της Κορίνθου-Πατρών, όπου στο 70% λειτουργούν 12 εργοτάξια και συχνά η κυκλοφορία διακόπτεται για να γίνουν κατεδαφίσεις υφιστάμεων γεφυρών.

Θα χρειαστεί να ανακατασκευαστούν περίπου 100 γέφυρες που εξυπηρετούν τον αυτοκινητόδρομο, το τοπικό οδικό δίκτυο αλλά και τη σιδηροδρομική γραμμή με την οποία «συναντώνται» σε πάνω από 15 σημεία. Είναι προβλήματα που τινάζουν στον αέρα το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, που ήδη παρουσιάζει καθυστέρηση δύο ετών και δεν υπάρχει καμία δέσμευση για την προοπτική ολοκλήρωσης των έργων.

Η κοινοπραξία ήταν υποχρεωμένη να ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό του τμήματος Ελευσίνα-Αρχαία Κόρινθος ώς την άνοιξη του 2009, αλλά η ασφαλτότρωση υλοποιήθηκε το καλοκαίρι, ενώ υπολείπονται κάποια τμήματα.

Στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας τα έργα εκσυγχρονισμού του τμήματος ώς την Υλίκη σκόνταψαν σε μία απαλλοτρίωση. Για ένα ακίνητο έχει μπλοκαριστεί η κατασκευή νέου τμήματος 2 χλμ. στις στροφές της Υλίκης, που έπρεπε να έχει δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2009. Αν προχωρήσουν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, τα έργα θα τελειώσουν το φθινόπωρο. Προς το παρόν, λειτουργεί ως άλλοθι για τις καθυστερήσεις των εργολάβων.

Αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα δεν υλοποιήθηκαν ώς τον Αύγουστο του 2009 16 δράσεις, που περιγράφονται αναλυτικά σε 20σέλιδο υπόμνημα 10 εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης στη βορειοανατολική Αττική, το οποίο κατατέθηκε στο υπουργείο Υποδομών, τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον γενικό επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης.

Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, ο ανεξάρτητος μηχανικός, που ασκεί την επίβλεψη των έργων για λογαριασμό του Δημοσίου, πιστοποίησε δύο φορές την τήρηση των προβλεπομένων από τη σύμβαση, με αποτέλεσμα να χορηγηθούν οι προβλεπόμενες κρατικές ενισχύσεις ύψους 132 εκατ. ευρώ, ενώ έπρεπε να επιβληθεί με βάση τη σύμβαση πρόστιμο ύψους 24 εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις που υπολογίζονται σε 304 ημέρες. Επιπλέον, τους δόθηκε «πράσινο φως» να προχωρήσουν σε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, από τις οποίες εισέπραξαν πρόθετα έσοδα της τάξης των 43 εκατ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη κοινοπραξία εισπράττει διόδια από το τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας για να καλύψει το κόστος των έργων στο νέο αυτοκινητόδρομο Αντίρριο-Ιωάννινα. Στον άξονα αυτό έχουν αναπτυχθεί μόνον επτά εργοτάξια λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Στην περιοχή της Κλόκοβας τα έργα έχουν «παγώσει», καθώς η σύμβαση προβλέπει αναβάθμιση του υπάρχοντος δρόμου, αλλά οι τοπικοί φορείς ζητούν μέτρα προστασίας του βιότοπου, προσέφυγαν στο ΣτΕ και δικαιώθηκαν. Εδώ και μήνες το υπουργείο Υποδομών μελετά εναλλακτική λύση με σήραγγα, που θα εξασφαλίσει και το παράπλευρο δίκτυο, αλλά ακόμη δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις.

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 23 ΦΛΕΒΑΡΗ

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 23 ΦΛΕΒΑΡΗ
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΚΑΤΟΧΗ
ΓΣΕΕ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΟΙΚΑΝΩΝ

Κυβέρνηση και τρόικα συνεχίζουν την επιχείρηση σοκ και δέος σε βάρος των εργαζομένων, της νεολαίας και ολόκληρου του λαού.
Δοκιμάζουν τα όρια και τις αντοχές της κοινωνίας. Και αυτό χρειάζεται απάντηση δυναμική και αποφασιστική.
Δε μας παίρνει να ψελλίζουμε τον κανιβαλισμό του μνημονίου περισσότερο ή λιγότερο.
Κανείς δεν σώνεται μόνος του και κυρίως σε βάρος άλλων κοινωνικών ομάδων.
Δεν μας φταίνε οι μετανάστες για την ανεργία και το άσυλο, Δεν μας φταίνε οι γιατροί για τη δημόσια υγεία. Δεν μας φταίνε εργαζόμενοι των ΔΕΚΟ για τις ακριβές και κακές υπηρεσίες. Δεν μας φταίνε οι δάσκαλοι για το χάλι της δημόσιας παιδείας.
Δεν μας φταίνε οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα για τους μπαταχτζήδες επενδυτές τύπου ΙΝΤΡΑΚΟΜ, COCA – COLA, IDEA(Αντζουλάτος), κ.λ.π.
Μας φταίει η κατοχή της τρόικας Δ.ΝΤ.-ΕΕ-ΕΚΤ και η συνεργαζόμενη με τις κατοχικές δυνάμεις κυβέρνηση Παπανδρέου που πουλάει τα πάντα, ακόμη και μας, στα σύγχρονα σκλαβοπάζαρα του μνημονίου, της καταστροφικής κρίσης του καπιταλισμού, που σαρώνει τον κόσμο της εργασίας, τη δημόσια υγεία και παιδεία, που στραγγαλίζει τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες.
Ο κανιβαλισμός του μνημονίου, της κρίσης και της κατοχής που προωθείται από τα ΜΜΕ αλλά και καλλιεργείται για να καλύψει τις ανεπάρκειες, τα αδιέξοδα και την ανυπαρξία της κάθε αντιπολίτευσης, στρώνει φαρδιά πλατιά το δρόμο στο φασισμό.
Τα συνδικάτα είναι οι τελευταίες συλλογικότητες που μπορούν να αντισταθούν βρίσκοντας τον ενωτικό ταξικό βηματισμό τους.
ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ κάνουν ότι μπορούν για να μείνουμε ξεχωριστά κομμάτια και θρύψαλα, χωρίς αποτελεσματικούς συντονισμένους αγώνες.
Η ΓΣΕΕ δεν υπάρχει πουθενά, όπως και το ΕΚΠ, και δεν υπολογίζεται ούτε πια και από τους συνεταίρους της. Η ανάγκη υπέρβασης είναι ζωτική για το συνδικαλιστικό εργατικό κίνημα και όχι η διάσπαση εν ονόματι της δήθεν ταξικότητας.
Τα πρωτοβάθμια σωματεία λειτουργώντας σαν εργατικές συλλογικότητες και όχι ως παρακλάδια οργανώσεων και κομμάτων, τώρα χρειάζεται να ορίσουν ως κέντρα αγώνα τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα , αλλά κυρίως την ίδια τη ΓΣΕΕ, παραμερίζοντας τους βολεμένους και τους προσκυνημένους συνδικαλιστές, για να αποχτήσει πρόσωπο και στόχο το συνδικαλιστικό κίνημα.
Για να σταματήσει να χάνεται και να μιζεριάzει χωρίς γραμμή άμυνας, παρά τους αγώνες των κλάδων και των χώρων δουλειάς που γίνονται, γιατί μόνο έτσι μπορεί να οδηγηθεί αποτελεσματικά στην επίθεση.
Φτάνει πια!
Να σταματήσουμε να πληρώνουμε την κρίση τους,
να μην πληρώσουμε ακριβότερα και την ανάκαμψη τους!!
Όλοι στη ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 23 ΦΛΕΒΑΡΗ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στις 10.30π.μ. στο Ε.Κ.Πάτρας
και ΠΟΡΕΙΑ στη ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Δ. Ελλάδας

ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕΤΕ, ΘΑ ΣΑΣ ΔΙΩΞΟΥΜΕ

ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ και ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ Ν. Αχαΐας
syntonismosaxaias.blogspot.com