Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Η ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ και ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Ε.Β.Ο.–ΠΥΡ.ΚΑΛ.)–ΑΙΓΙΟΥ
Έδρα: Αίγιο, Γέφυρα Μεγανίτη Τηλ 2691069510 Τηλ Fax 2691060960
Αίγιο, 7/7/2011


Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για να μην εφαρμοστεί το μεσοπρόθεσμο- πωλητήριο της ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ της τελευταίας αμυντικής βιομηχανίας, της δημόσιας περιουσίας, της χώρας ολόκληρης στο Δ.Ν.Τ. και την Ε.Ε.
Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ως κοινό τρομοκράτη που μας απειλεί καθημερινά με το φάντασμα της απόλυσης και της ανέχειας και όταν δεν «συμμορφωνόμαστε με τις υποδείξεις» χρησιμοποιεί τα χημικά και την αστυνομική βία. Και εμείς ως εργαζόμενοι δεν διαθέτουμε φουσκωτούς να μας φυλάνε κ. υπουργέ προστασίας του πολίτη!!
Συνεχίζουμε τον αγώνα μας
Αύριο Παρασκευή, 8/7/11 προχωράμε σε Στάση εργασίας και σε ΠΑΝΑΙΓΙΑΛΕΙΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ στις 11π.μ. στην πλατεία Αγ. Λαύρας που διοργανώνεται από το Ε.Κ.Αιγίου, το Δήμο Αιγιαλείας και τον Εμπορικό Σύλλογο Αιγίου για να μην περάσει το ξεπούλημα των ΕΑΣ (ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ).
Συμμετέχουμε στην αυριανή συνάντηση στις 4μ.μ. με τον υπουργό Άμυνας κ. Π. Μπεγλίτη που κλείστηκε με πρωτοβουλία και συμμετοχή του Περιφερειάρχη Δυτ. Ελλάδας, του Δημάρχου Αιγιαλείας και του Εργατικού Κέντρου Αιγίου.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει την προγραμματισμένη συνάντηση των εργαζομένων με τον κ.υφυπουργό. Το δηλώσαμε και το ξεκαθαρίσαμε.
Συνεχίζουμε τον αγώνα μας
Περιμένουμε το Σάββατο 9/7/11 το πρωί να υλοποιήσει την γραπτή του δέσμευση ο ‘‘ χωριανός’’ μας υφυπουργός κ.Κ. Σπηλιόπουλος και να έρθει στο εργοστάσιο για να εξηγήσει στους εργαζόμενους τα ανεξήγητα του μεσοπρόθεσμου και του πρώτου εφαρμοστικού νόμου.

Τα ψέματα και οι υποσχέσεις τελειώσανε.
Δεν θα καθαρίσετε εύκολα με τους εργαζόμενους της ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ.
Είμαστε ακόμα ζωντανοί
Η ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ-ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ • ΤΖΙΦΟΣ Η ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ

Η μείωση διοδίων πήγε περίπατο
Απομακρύνεται το σενάριο της μείωσης στις τιμές των διοδίων και είναι πλέον ασαφές το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων με τους εργολάβους για τη συνέχιση των έργων στους πέντε αυτοκινητόδρομους, που σήμερα είναι σπαρμένοι από εργοτάξια-φαντάσματα.
Η χθεσινή διακομματική σύσκεψη, που συγκάλεσε ο Γιάννης Ραγκούσης, όπως φάνηκε από τις περισσότερες δηλώσεις, δεν οδήγησε σε κάποια χειροπιαστά μέτρα, ενώ δεν έλειψαν τα «καρφιά» με πολλαπλούς αποδέκτες. Το ορατό ενδεχόμενο είναι ότι τα εργοτάξια θα συνεχίσουν να υπολειτουργούν τουλάχιστον ώς τα τέλη Νοεμβρίου, όπως άλλωστε προέβλεπε και το μνημόνιο που είχαν υπογράψει οι εργολάβοι με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου λίγες ημέρες πριν από τον ανασχηματισμό.

Ο νέος υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα σε τροποποίηση του νόμου 2741/1999 ώστε να αποφασίζει διακομματική επιτροπή για την ανάθεση όλων των μεγάλων έργων, όπως έχει εφαρμοστεί με επιτυχία για την παροχή υπηρεσιών στο δημόσιο τομέα. Η επιτροπή αυτή, όπως διευκρίνισε, θα αναλάβει να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις. Παράλληλα, όμως, το υπουργείο θα συνεχίσει τις συζητήσεις με τους αναδόχους των έργων και δεν αποκλείεται να προστεθεί και νέος «παίκτης» αν γίνει τελικά δεκτή η συγκρότηση διακομματικής επιτροπής στο υπουργείο. Οπως αποκάλυψαν οι εκπρόσωποι των κομμάτων, ο Γ. Ραγκούσης παραδέχθηκε ότι εκτός από τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, τα υπόλοιπα έργα αντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα.

Τα σημαντικότερα ζητήματα που τέθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη είναι τα εξής:

* ΔΙΟΔΙΑ. Ο Γ. Ραγκούσης αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις εκπροσώπων της αντιπολίτευσης για «υπέρμετρη αισιοδοξία» που είχε καλλιεργηθεί το τελευταίο διάστημα για επικείμενες μειώσεις των τιμών, ενώ ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης περιέγραψε τις... μη αυξήσεις, που με βάση τις συμβάσεις έπρεπε να ισχύσουν από την αρχή του 2011.

Ηταν 33% στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί και 50% στα τμήματα Ελευσίνα-Κόρινθος και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια, οι οποίες δεν εφαρμόστηκαν με παρέμβαση του υπουργείου και οι εργολάβοι ήδη έχουν ζητήσει αποζημιώσεις από το Δημόσιο για διαφυγόντα κέρδη. Από όλες τις πλευρές τέθηκε το θέμα των τιμολογίων, αλλά και της χωροθέτησης των σταθμών διοδίων. Η μόνη απάντηση του υπουργείου ήταν ότι υπάρχει συμφωνία με τους εργολάβους για ηλεκτρονικά διόδια, που θα εξασφαλίσουν πιο δίκαιη τιμολόγηση.

* ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ. Κατακρίθηκαν από όλες τις πλευρές, μάλιστα ο Δ. Παπαδημούλης από τον ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για «λανθασμένες προβλέψεις» και «αδικίες εκ κατασκευής». Εξαίρεση, ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Στ. Καλογιάννης, που παρέκαμψε τις μεγάλες καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά, υποστηρίζοντας ότι αποτελούν «προφάσεις εν αμαρτίαις» και αποκρύπτοντας ότι οι εργολάβοι απαιτούν αποζημιώσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας διατάξεις των συμβάσεων. Η Ασημίνα Ξυροτύρη από τη Δημοκρατική Αριστερά είπε ότι η προώθηση έξι συμβάσεων μαζί δημιούργησε πολλά προβλήματα και έγινε με προχειρότητα. Ηδη το Δημόσιο υποχρεώνεται να πληρώσει αποζημίωση για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης που ακυρώθηκε.

Στη χθεσινή σύσκεψη δεν παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΚΚΕ και του ΛΑΟΣ, ενώ η πρόταση για συγκρότηση διακομματικής επιτροπής δεν έγινε δεκτή από τον ΣΥΝ. Ο Λευτέρης Αυγενάκης από τη Δημοκρατική Συμμαχία ζήτησε να διασαφηνιστούν οι αρμοδιότητές της. *

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ

Παγώνουν επ’ αόριστον τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης

Διακομματική στα έργα, μειώσεις διοδίων στις καλένδες…

05/07/2011 18:49

Στην συγκρότηση διακομματικής επιτροπής που θα αναλάβει την διάσωση των τεσσάρων από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης και θα επιμεριστεί το βάρος αλλά και την ευθύνη που συνεπάγεται η εξεύρεση λύσεων, που θα επανεκκινήσουν τα έργα θα προχωρήσει ο υπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Ραγκούσης.

Είναι η μόνη είδηση που βγήκε από την πολύωρη (διήρκησε σχεδόν τέσσερις ώρες) συνάντηση μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και υπηρεσιακών παραγόντων με τους εκπροσώπους τεσσάρων κομμάτων της αντιπολίτευσης (δεν προσήλθαν στην συνάντηση το ΚΚΕ και το ΛΑΟΣ) που είχε ως στόχο την ενημέρωση των κομμάτων για την καθήλωση των εργοταξίων και την εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης που θα ξεμπλοκάρει τα έργα.

Ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι για την συγκρότηση της διακομματικής επιτροπής θα υπάρξει τροποποίηση του νόμου για έργα μεγάλης εθνικής σημασίας, όπως είναι οι συμβάσεις παραχώρησης. Στόχος της επιτροπής που κατέστησε σαφές ότι πρέπει να συγκροτηθεί άμεσα, χωρίς όμως να προσδιορίζει με ακρίβεια το χρόνο, είναι να συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις για αναζήτηση οριστικών λύσεων στα έργα, με σκοπό οι συμβάσεις να πάνε στη συνέχεια για κύρωση στη Βουλή.

Ο νέος υπουργός, χαρακτήρισε σημαντική την συνάντηση με τα κόμματα, απέφυγε όμως να δώσει χρονοδιαγράμματα δίνοντας έμφαση στην εξεύρεση οριστικών λύσεων.

Ο κ. Ραγκούσης, μετά και την πρόσφατη «κόντρα» που άνοιξε με τα ταξί, εμφανίστηκε να ρίχνει τους τόνους σε σχέση με τις πολιτικές του προκάτοχό του, επισημαίνοντας ότι το μνημόνιο συναντίληψης που έχει μονογραφεί από το δημόσιο και τους παραχωρησιούχους από τον κ. Δημήτρη Ρέππα, θα αποτελέσει τη βάση της συζήτησης. Αποκάλυψε πάντως ότι δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί ο εγγυοδοτικός λογαριασμός από το υπουργείο Οικονομικών των 500 εκ. ευρώ, που αποτελούν την συμβολή του δημοσίου προς τις τράπεζες για την συνέχιση της χρηματοδότησης των έργων και θα δοθούν σε περίπτωση που χρεοκοπήσει η χώρα.

Προβλέψεις απέφυγε και για τα διόδια, λέγοντας ότι παραμένει στο πνεύμα της μείωσης που περιλαμβάνεται και στο μνημόνιο αλλά με το σχόλιο ότι πρέπει «να μην είναι μόνο απόψεις της κυβέρνησης αλλά και να υλοποιηθούν».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, επανέλαβε ότι δεν χρειάζεται να κυρωθεί από τη βουλή μια σύμβαση για να υπάρξει μείωση διοδίων και επανεκκίνηση των έργων. Αρκεί όπως είπε να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των συμβαλλόμενων πλευρών.

Αναφερόμενος στην πρόοδο των έργων επισήμανε ότι μόνο ο «Μορέας» εμφανίζεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα εκτός από 6 χιλιόμετρα στην Περιφερειακή της Καλαμάτας που αντιμετωπίζει προβλήματα απαλλοτριώσεων. Έχει γίνει το 60% του έργου στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και στα άλλα έργα υπάρχει μια απόκλιση από 25 έως 37% στο χρονοδιάγραμμα.

Όχι στην διακομματική από το ΣΥΝ

Από τις δηλώσεις πάντων των εκπροσώπων της αντιπολίτευσης, διαπιστώνεται ότι η πολιτική συναίνεση που ζητά ο κ. Ραγκούσης εμφανίζεται εύθραστη, με όλα τα κόμματα να συμφωνούν ότι τα έργα βρίσκονται σε οριακό σημείο και με την πρόβλεψη ότι δεν θα ξεμπλοκάρουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο. «Χάθηκε χρόνος 20 μηνών» δήλωσε ο εκπρόσωπος του τομέα έργων της ΝΔ κ. Σταύρος Καλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι όσα ανακοίνωνε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου για αναθεώρηση των συμβάσεων και μείωση διοδίων ήταν χωρίς αντίκρισμα.

Ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης εκπρόσωπος του τομέα έργων του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι «με δεδομένες τις αντιθέσεις του κόμματός του στους όρους των συμβάσεων παραχώρησης είναι επιφυλακτικός ως αρνητικός στο να συμμετάσχει στην διακομματική επιτροπή με τον κίνδυνο να έχει διακοσμητικό ρόλο».

Τόνισε μάλιστα ότι τα έργα πρέπει να είναι επ’ ωφελεία του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών και ότι η εξέλιξη των διαπραγματεύσεων εγκυμονεί τον κίνδυνο, η ζυγαριά να γύρει υπέρ των εργολάβων που με ίδια συμμετοχή 10% εισπράττουν πανάκριβα διόδια.

«Υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των όσων έχουν δηλωθεί μέχρι σήμερα και της πραγματικότητας» επισήμανε ο βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας κ. Λευτέρης Αυγενάκης που όπως είπε αν τα έργα ακυρωθούν και οι εργολάβοι πάνε το δημόσιο στα δικαστήρια, η πολιτεία θα καταβάλλει 3,4 δις. που είναι οι ποινικές ρήτρες και η επιστροφή του επενδεδυμένου κεφαλαίου.

Την άποψη ότι το δημόσιο έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του απέναντι στα έργα, εξέφρασε η κ. Ασημίνα Ξυροτύρη, εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς του κ. Φώτη Κουβέλη, η οποία ζήτησε την συνδρομή της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για να σωθούν οι συμβάσεις παραχώρησης.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Διακομματική και νομοθετική ρύθμιση για τα οδικά έργα
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στη σημερινή του συνάντηση με εκπροσώπους των κομμάτων, ανακοίνωσε τη σύσταση διακομματικής επιτροπής για πέντε μεγάλους οδικούς άξονες, αρνήθηκε να πάρει οποιαδήποτε θέση για τη μείωση των διοδίων, ενώ όταν τα κόμματα «έθιξαν» την «υπέρμετρη αισιοδοξία» του προκατόχου του Δημήτρη Ρέππα, δήλωσε ότι δεν θέλει να σχολιάσει.
Ο ρόλος της διακομματικής επιτροπής θα είναι να αναλάβει τη διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες και τις τράπεζες, προκειμένου να αρχίσει ξανά η εισροή χρημάτων προς τις εταιρείες, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών.

Ο Γ. Ραγκούσης δήλωσε ότι ως βάση διαπραγμάτευσης θα χρησιμοποιηθεί το πλαίσιο "συναντίληψης" που έχει ήδη υπογραφεί από τον προηγούμενο μήνα μεταξύ του υπουργείου και των πέντε κοινοπραξιών, ενώ για να πραγματοποιηθεί σύσταση της επιτροπής θα γίνει νομοθετική ρύθμιση.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι τα έργα θα κινούνται αργά, για την ακρίβεια θα υπολειτουργούν, τουλάχιστον μέχρι το Νοέμβριο, ενώ θα γίνουν προσπάθειες ολοκλήρωσης χωρίς όμως συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης τόνισε ότι τα ηλεκτρονικά διόδια αναμένεται να υλοποιηθούν άμεσα ενώ σε ερώτηση για το αν θα μειωθούν οι τιμές των διοδίων τόνισε ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν οι τιμές τους, παρόλο που οι εργολάβοι το απαίτησαν, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι τα διόδια Ελευσίνας-Κορίνθου, θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 50% αλλά την αύξηση θα επωμιστεί το κράτος.

Οι εκπρόσωποι των κομμάτων που συμμετείχαν στη σημερινή συνάντηση, αντιμετώπισαν με επιφύλαξη την πρόταση για τη σύσταση διακομματικής επιτροπής, όλοι όμως επισημαίνουν την αναγκαιότητα συνέχισης των έργων.

Πιο συγκεκριμένα η Α. Ξηροτύρη της Δημοκρατικής Αριστεράς, τόνισε την αναγκαιότητα της γρήγορης ολοκλήρωσης των έργων. Ο Στ. Καλογιάννης της Ν.Δ. κατηγόρησε την κυβέρνηση για καθυστέρηση. Ενώ ο Δ. Παπαδημούλης του ΣΥΝ ήταν επικριτικός για την προηγούμενη κυβέρνηση, δηλώνοντας πως δεν θα συμμετέχει στην διακομματική επιτροπή.

Στο τέλος της συνάντησης ο Γ. Ραγκούσης δήλωσε πως, "δεν είμαι αισιόδοξος, ούτε απαισιόδοξος. Δουλεύουμε".

ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ Ελευθεροτυπία, Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

ΕΠΙΔΙΚΑΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ 45 ΕΚΑΤ. ΓΙΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ

Βούτυρο για εργολάβους
Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προβλέπεται να κοστίσουν στο Δημόσιο δικαστικές αποφάσεις για κομμάτια έργων που δεν είναι βέβαιο ότι έχουν κατασκευαστεί! Με πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου επιδικάστηκαν στους εργολάβους επιπλέον 45 εκατ. ευρώ για κατασκευές που ουδέποτε πιστοποιήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έργα οδοποιίας στην παράκαμψη της Πάτρας
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έργα στην παράκαμψη της Πάτρας, με προϋπολογισμό 12,5 εκατ. ευρώ και οι πραγματοποιηθείσες εργασίες υπολογίζονται σε 10,63 εκατ. ευρώ.

Η «κερκόπορτα» άνοιξε με την υπ' αριθμόν 1154/2006 απόφαση του ΣτΕ, με την οποία κρίθηκε ότι οι τμηματικές επιμετρήσεις που υποβάλλονται από τους κατασκευαστές θεωρούνται αυτοδικαίως εγκεκριμένες αν δεν ελεγχθούν μέσα σε τρεις μήνες από την κατάθεσή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες. Μάλιστα, προβλέπεται ότι δεν μπορεί να γίνει διόρθωση ούτε στο στάδιο της προσωρινής παραλαβής των έργων ούτε μέσα από την τελική επιμέτρηση!

Σταματόσημο

Η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ δεν προχώρησε σε νέα νομοθετική ρύθμιση, με δεδομένη τη γραφειοκρατία και την υποστελέχωση του δημόσιου τομέα, ιδιαίτερα σε περιφερειακές υπηρεσίες. Το 2007 μάλιστα εξέδωσε την υπ' αριθμόν 16 εγκύκλιο, με την οποία κοινοποίησε στις υπηρεσίες την απόφαση του ΣτΕ και αποδείχθηκε η «χαρά του εργολάβου».

Γνώστες της πραγματικότητας των υπηρεσιών κάνουν λόγο για «βιομηχανία» κατάθεσης συγκριτικών πινάκων για την πληρωμή εργασιών που δεν ήταν δυνατό να πιστοποιηθούν μέσα στο οριζόμενο χρονικό διάστημα. Δεν αποκλείεται το γνωστό «γρηγορόσημο» να αντικαταστάθηκε σε αυτές τις περιπτώσεις με... «σταματόσημο».

«Ακόμα και χονδροειδή αριθμητικά λάθη που αυξάνουν τις ποσότητες των εργασιών και έγιναν εκ παραδρομής ή σκόπιμα από τους αναδόχους θεωρούνται αυτοδίκαια και αμετάκλητα εγκεκριμένα», αναφέρεται σε έγγραφο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ), που υποβλήθηκε χθες στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο, τον υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση και τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη, με το οποίο ζητεί κατεπείγουσα προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος και κρίσιμες παρεμβάσεις που έπρεπε να έχουν γίνει από χρόνια δεν έχουν προωθηθεί ακόμη».

«Καταστροφική»

«Η απόφαση υπήρξε καταστροφική για το δημόσιο συμφέρον και προκάλεσε παραλογισμό και εξαναγκασμό σε παρανομία των επιβλεπόντων μηχανικών, επιβάλλοντάς τους πληρωμές ανεκτέλεστων έργων», υπογραμμίζει η ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ και αποκαλύπτει πως η απόφαση του ΣτΕ έχει εφαρμοστεί και αναδρομικά για όλες τις προσφυγές εργολάβων που εκκρεμούσαν στα δικαστήρια. «Κανένας νόμος και καμία νομολογία δεν επιτρέπεται να υποχρεώνει το Δημόσιο να πληρώνει για εργασίες που δεν έχουν εκτελεστεί», επισημαίνει και προτείνει:

**Αμεση νομοθέτηση διατάξεων που έχουν περιληφθεί στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για τα δημόσια έργα, το οποίο όμως δεν έχει προωθηθεί εδώ και αρκετούς μήνες.

**Αναδρομική ισχύ των νέων ρυθμίσεων που θα επιτρέψει τον έλεγχο των εργασιών που έχουν γίνει και εκκρεμεί η πληρωμή τους, η οποία θα προχωρήσει μετά τον έλεγχο των επιτροπών.

**«Αν επιδείξετε αμέλεια και αδιαφορία για το σοβαρό αυτό θέμα θα είστε αποκλειστικά υπεύθυνοι για τη νέα "μαύρη τρύπα" που ανοίγει στον κρατικό προϋπολογισμό και συνεχώς θα διευρύνεται», καταλήγει το έγγραφο της ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ, που περιλαμβάνει συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του σοβαρού προβλήματος. *