Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ-ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ • ΤΖΙΦΟΣ Η ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ

Η μείωση διοδίων πήγε περίπατο
Απομακρύνεται το σενάριο της μείωσης στις τιμές των διοδίων και είναι πλέον ασαφές το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων με τους εργολάβους για τη συνέχιση των έργων στους πέντε αυτοκινητόδρομους, που σήμερα είναι σπαρμένοι από εργοτάξια-φαντάσματα.
Η χθεσινή διακομματική σύσκεψη, που συγκάλεσε ο Γιάννης Ραγκούσης, όπως φάνηκε από τις περισσότερες δηλώσεις, δεν οδήγησε σε κάποια χειροπιαστά μέτρα, ενώ δεν έλειψαν τα «καρφιά» με πολλαπλούς αποδέκτες. Το ορατό ενδεχόμενο είναι ότι τα εργοτάξια θα συνεχίσουν να υπολειτουργούν τουλάχιστον ώς τα τέλη Νοεμβρίου, όπως άλλωστε προέβλεπε και το μνημόνιο που είχαν υπογράψει οι εργολάβοι με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου λίγες ημέρες πριν από τον ανασχηματισμό.

Ο νέος υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα σε τροποποίηση του νόμου 2741/1999 ώστε να αποφασίζει διακομματική επιτροπή για την ανάθεση όλων των μεγάλων έργων, όπως έχει εφαρμοστεί με επιτυχία για την παροχή υπηρεσιών στο δημόσιο τομέα. Η επιτροπή αυτή, όπως διευκρίνισε, θα αναλάβει να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις. Παράλληλα, όμως, το υπουργείο θα συνεχίσει τις συζητήσεις με τους αναδόχους των έργων και δεν αποκλείεται να προστεθεί και νέος «παίκτης» αν γίνει τελικά δεκτή η συγκρότηση διακομματικής επιτροπής στο υπουργείο. Οπως αποκάλυψαν οι εκπρόσωποι των κομμάτων, ο Γ. Ραγκούσης παραδέχθηκε ότι εκτός από τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, τα υπόλοιπα έργα αντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα.

Τα σημαντικότερα ζητήματα που τέθηκαν στη χθεσινή σύσκεψη είναι τα εξής:

* ΔΙΟΔΙΑ. Ο Γ. Ραγκούσης αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις εκπροσώπων της αντιπολίτευσης για «υπέρμετρη αισιοδοξία» που είχε καλλιεργηθεί το τελευταίο διάστημα για επικείμενες μειώσεις των τιμών, ενώ ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης περιέγραψε τις... μη αυξήσεις, που με βάση τις συμβάσεις έπρεπε να ισχύσουν από την αρχή του 2011.

Ηταν 33% στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί και 50% στα τμήματα Ελευσίνα-Κόρινθος και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια, οι οποίες δεν εφαρμόστηκαν με παρέμβαση του υπουργείου και οι εργολάβοι ήδη έχουν ζητήσει αποζημιώσεις από το Δημόσιο για διαφυγόντα κέρδη. Από όλες τις πλευρές τέθηκε το θέμα των τιμολογίων, αλλά και της χωροθέτησης των σταθμών διοδίων. Η μόνη απάντηση του υπουργείου ήταν ότι υπάρχει συμφωνία με τους εργολάβους για ηλεκτρονικά διόδια, που θα εξασφαλίσουν πιο δίκαιη τιμολόγηση.

* ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ. Κατακρίθηκαν από όλες τις πλευρές, μάλιστα ο Δ. Παπαδημούλης από τον ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για «λανθασμένες προβλέψεις» και «αδικίες εκ κατασκευής». Εξαίρεση, ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Στ. Καλογιάννης, που παρέκαμψε τις μεγάλες καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικά, υποστηρίζοντας ότι αποτελούν «προφάσεις εν αμαρτίαις» και αποκρύπτοντας ότι οι εργολάβοι απαιτούν αποζημιώσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας διατάξεις των συμβάσεων. Η Ασημίνα Ξυροτύρη από τη Δημοκρατική Αριστερά είπε ότι η προώθηση έξι συμβάσεων μαζί δημιούργησε πολλά προβλήματα και έγινε με προχειρότητα. Ηδη το Δημόσιο υποχρεώνεται να πληρώσει αποζημίωση για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης που ακυρώθηκε.

Στη χθεσινή σύσκεψη δεν παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΚΚΕ και του ΛΑΟΣ, ενώ η πρόταση για συγκρότηση διακομματικής επιτροπής δεν έγινε δεκτή από τον ΣΥΝ. Ο Λευτέρης Αυγενάκης από τη Δημοκρατική Συμμαχία ζήτησε να διασαφηνιστούν οι αρμοδιότητές της. *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου