Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011
Αυτοκινητόδρομοι μετ' εμποδίων και για τεχνικούς λόγους
Εκτός από τα χοντρά «παιχνίδια» των εργολάβων και των τραπεζών, τα έργα στους αυτοκινητόδρομους έχουν σκοντάψει σε σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα, δείγμα ανεπάρκειας των μελετών που οδήγησαν στις συμβάσεις του 2007.
Το ΣτΕ έχει εκδώσει απαγορευτικό έργων σε δύο περιπτώσεις και θεωρείται βέβαιο ότι θα ακολουθήσει άλλο ένα.
Μικρότερης κλίμακας, αλλά με μεγάλη επίδραση στην πορεία των έργων, είναι άλλες εκκρεμότητες. Στην Ιόνια Οδό, που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα, διαπιστώθηκε ότι από το 175ο έως το 182ο χλμ. τα έργα δεν μπορεί να προχωρήσουν, γιατί πέφτει πάνω στο δίκτυο υψηλής τάσης και χρειάζεται να μετατοπιστούν οι τεράστιοι πυλώνες. Με βάση τη σύμβαση, το έργο της μετατόπισης έχει φορτωθεί στη ΔΕΗ, η οποία διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και δεν προτίθεται να διαθέσει 8-10 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν την αφορά! Στην Κορίνθου-Πατρών-Πύργου ο νέος αυτοκινητόδρομος συναντά το σιδηροδρομικό δίκτυο σε 54 διαφορετικά σημεία!
Τρία έργα στη Βουλή
Το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζει λύσεις για τρία σημαντικά εμπόδια που έχουν ανακύψει, που θα κατατεθούν για επικύρωση από τη Βουλή ώς το τέλος του χρόνου:
* ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: Στην περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο, υπάρχει καθυστέρηση, λόγω προσφυγών των τοπικών αρχών για τη διαφύλαξη της προστατευόμενης ζώνης. Η μελέτη προβλέπει τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, όμως έτσι δεν καλύπτεται η απαίτηση της Κοινοτικής Οδηγίας για εναλλακτική διαδρομή χωρίς διόδια. Το υπουργείο εξετάζει την κατασκευή σήραγγας που θα παρακάμψει το βιότοπο και θα εξασφαλίσει καλύτερης ποιότητας αυτοκινητόδρομο, εννοείται με αύξηση του κόστους κατασκευής.
* ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Ο γνωστός ως Ε-65 αποτελεί νέο οδικό άξονα, που θα εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλία. Οι χώροι για την ανάπτυξη των εργοταξίων έχουν εξασφαλιστεί μόνο σε τμήμα 25 χλμ. στους ορεινούς όγκους, προς την πλευρά των Γρεβενών, όπου, όμως, το ΣτΕ έχει επιβάλει διακοπή των έργων, για να υποβληθεί μελέτη προστασίας της καφέ αρκούδας. Στο υπόλοιπο κομμάτι μπορούν να προχωρήσουν τα έργα, αλλά δεν έχουν εξασφαλιστεί από το Δημόσιο οι χώροι, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.
**ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: Ο άξονας Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα είναι βέβαιο ότι θα σταματήσει στον Πύργο, λόγω των προβλημάτων σε μήκος 25 χλμ. στην προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα. Το τμήμα αυτό θα τεθεί υπό αναστολή, για να αναζητηθεί νέα λύση. Επιπλέον, στα Βραχνέικα εκκρεμεί προσφυγή των τοπικών αρχών για αλλαγή στη χάραξη του δρόμου, ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις στην κατοικημένη περιοχή. Πρόκειται για τμήμα 10 χλμ., για το οποίο θα χρειαστεί να διατεθούν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου