Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

Σταματούν στην Πάτρα οι εργασίες του δρόμου Κόρινθος - Τσακώνα

ΑΥΓΗ 17/09/2011

Του Γιώργου Μόσχου


Με ανάρτηση πανό στον χώρο του εργοταξίου της VINCI στο Δρέπανο Αχαΐας, την ερχόμενη Τρίτη, απαντούν οι εργαζόμενοι του σωματείου «Γαλαρία» στην τρομοκρατία που υφίστανται από την πλευρά της Κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού.

Κλιμακώνοντας δε τον αγώνα τους στις 7 και 8 Οκτωβρίου θα ανοίξουν τα διόδια με συναυλία στην οποία θα συμμετάσχουν καλλιτέχνες και αυτό ως απάντηση στην τακτική της κοινοπραξίας που έχει να πληρώσει μισθούς ακόμη και από επτά μηνών σε εργαζόμενους που δουλεύουν επί 10 ώρες την ημέρα σε συνθήκες τρομοκρατίας και απειλών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα 7 μέλη του Δ.Σ. έχουν απολυθεί τα 4, καθώς και όλη η Ε.Ε., ενώ και στα εναπομείναντα 3 μέλη απαγορεύουν να εργαστούν, να βρεθούν στον χώρο του εργοταξίου ή να έλθουν σε επαφή με τους συναδέλφους τους. Τα παραπάνω ανέφεραν σε συνέντευξη που παραχώρησε το Σωματείο στα γραφεία του Ε.Κ. Πάτρας.

Παράλληλα στόχος του Σωματείου είναι αποτρέψει τη ματαίωση του έργου, που με ευθύνη της εργοδοσίας και των 25 τραπεζών (14 ξένες και 11 ελληνικές) έχει βαλτώσει από μηνών και σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο ο διευθυντής του έργου εντέλλεται εντός Σεπτεμβρίου να αποχωρήσει από το εργοτάξιο, αφού -σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων- η εταιρεία κλείνει, τα μηχανήματα πωλούνται και «εμείς απλώς χρησιμεύουμε στη συντήρησή τους». Από τους 400 εργαζόμενους του συγκεκριμένου εργοταξίου έχουν απομείνει 40, ενώ στους πέντε άξονες του έργου από τους επτά χιλιάδες εργάζεται σήμερα το 1%, καθώς από τον προηγούμενο Νοέμβριο έχει σταματήσει η χρηματοδότηση από τις τράπεζες, παρά την υποχρέωση που είχαν αναλάβει.

Παράλληλα το Ελληνικό Δημόσιο είναι το μόνο που πληροί τη συμβατική του υποχρέωση. Από δε τον Ιούνιο το έργο έχει σταματήσει οριστικά, με την αιτιολογία ότι μειώθηκαν η κυκλοφορία οχημάτων και η αντίστοιχη είσπραξη διοδίων. Όμως αυτό δεν προβλέπεται από τη σύμβαση. Πολύ περισσότερο που η σύμβαση ορίζει ότι οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση οι ίδιοι (αρ. ΦΕΚ 279/20.12.07).

Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, τα έσοδα της εταιρείας τον Ιούλιο του 2010 έφταναν τα 150 εκατ. ευρώ. Τώρα πλησιάζουν τα 190, την στιγμή που το Ελληνικό Δημόσιο έχει διαθέσει τα 244 από 550 τα εκατ. ευρώ που του αναλογούν για την κατασκευή. Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία είναι ήδη κερδοφόρα.

Ακόμη και εάν βρεθεί λύσει, θα είναι προσωρινή και η επανεκκίνηση του έργου θα γίνει την ερχόμενη Άνοιξη, με σκοπό την κατασκευή του έργου μέχρι την Πάτρα μόνον. Για το υπόλοιπο κομμάτι η κοινοπραξία σκοπεύει να ζητήσει τη συνομολόγηση νέας σύμβασης.

Είναι ορατό το ενδεχόμενο η κοινοπραξία να προσφύγει ζητώντας ακύρωση της σύμβασης προκειμένου να διεκδικήσει την παραχώρηση των δρόμων από το Δημόσιο και για τα επόμενα 40 χρόνια να εισπράττει τα διόδια.



Τα σημεία “Χ” της σύμβασης



Ένα σκοτεινό σημείο της σύμβασης είναι αυτό του «ανεξάρτητου μηχανικού», που είναι και ο επιβλέπων της πορείας του έργου, πλην όμως αυτός ο μηχανικός είναι παράλληλα και μισθωτός των εταιρειών που καλείται από τη σύμβαση να ελέγχει! «Αυτό αποτελεί μια μεγάλη απάτη» είπε ο πρόεδρος του σωματείου Θόδωρος Τσελέπης.

Ακόμη σημείωσε ότι η σύμβαση σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε από τη σημερινή κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Αξιοσημείωτο ακόμη είναι ότι ο γ.γ. του τότε υπουργού Σουφλιά σήμερα είναι στέλεχος της «Ολυμπίας Οδού». Ακόμη προβλεπόταν ότι οι απαλλοτριώσεις θα είχαν τελειώσει σε ένα χρόνο, πράγμα αδύνατο για τα ελληνικά δεδομένα, και τούτο άνοιξε την πόρτα για αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή.

Επίσης το κόστος προϋπολογίστηκε ότι θα ανέλθει στα 2,177 δισ. ευρώ και η συμβολή της κοινοπραξίας θα είναι 7%, το 32% από εισπράξεις διοδίων, το 20% από επιδότηση ελληνικού κράτους και Ε.Ε. και το 41% από τραπεζικά δάνεια.

Στη σύμβαση του 2007 ομολογείται ότι το 2022 θα έχει κατασκευαστεί ο δρόμος και επί 15 χρόνια παραχωρείται στην εταιρεία με υποχρέωσή της να αποδίδει το 93% των εσόδων από τα διόδια. Πλην όμως με την ανοχή της ελληνικής κυβέρνησης όλα πάνε να αλλάξουν και, παρόλο που το έργο ουσιαστικά έχει σταματήσει, οι οδηγοί καλούνται να πληρώνουν διόδια για έναν ευρωπαϊκό δρόμο που δεν υφίσταται

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου