Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Υπό αναστολή η κατασκευή της Ιονίας Οδού
Του Γιωργου Λιαλιου

Η Ιονία Οδός είναι ο πρώτος από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες, στον οποίο πλέον τα έργα σταμάτησαν και επισήμως. Την αποκάλυψη έκανε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων κ. Γ. Μαγκριώτης, σημειώνοντας ότι η εταιρεία ενημέρωσε για την εξέλιξη αυτή το Δημόσιο από τα τέλη Ιανουαρίου. Ταυτόχρονα, όμως, τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών φαίνεται να βρίσκονται ένα βήμα πριν από την –προσωρινή έστω– λύση του χρηματοδοτικού προβλήματος, με την επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για τη συνέχιση της δανειοδότησης των έργων αρχικά έως το τέλος του έτους.

Απαντώντας σε επερώτηση του τέως υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Στ. Καλογιάννη, ο κ. Μαγκριώτης αποκάλυψε ότι η «Νέα Οδός», η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα), προχώρησε σε αναστολή εργασιών. «Ουσιαστικά έχουν αδρανοποιηθεί σχεδόν όλα τα εργοτάξια», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Μαγκριώτης. «Τυπικά όμως η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε αναστολή εργασιών, γιατί κάτι τέτοιο θα έδινε το δικαίωμα στο Δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης».

Οπως όλα δείχνουν, η εξέλιξη αυτή έχει συντελεστεί εδώ και ένα μήνα, περίπου, άμεσα (από τις ίδιες τις εταιρείες που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα) ή έμμεσα (άρα και πιο «διακριτικά»), μέσω των υπεργολάβων στους οποίους έχουν ανατεθεί τμήματα των έργων. Γεγονός που η κοινοπραξία «Νέα Οδός» φαίνεται ότι προσπαθεί να κρατήσει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας: χαρακτηριστικό είναι ότι σε συνέντευξή του στην «Κ» μόλις προ δύο εβδομάδων (6.3.10) ο διευθύνων σύμβουλος του έργου, κ. Ρουφίνο ντελ Ρίο, δήλωνε ότι τα έργα στην Ιονία Οδό, αλλά και τον Ε65, συνεχίζονται κανονικά, καθώς «τα περιθώρια είναι περιορισμένα, αλλά η κατάσταση είναι προς το παρόν ελεγχόμενη».

Η «Κ» επικοινώνησε χθες με την κοινοπραξία «Νέα Οδός», που έχει αναλάβει το έργο. Στελέχη της κοινοπραξίας υποστήριξαν ότι τα έργα δεν έχουν σταματήσει, αλλά έχει μειωθεί ο αριθμός των εργοταξίων. Οπως ανέφεραν, στα τέλη Ιανουαρίου η «Νέα Οδός» ενημέρωσε το υπουργείο Υποδομών ότι θα προχωρήσει σταδιακά σε κλείσιμο των εργοταξίων της, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης.

Επαναδιαπραγμάτευση

Κατά τα άλλα, η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης περνάει στην τελική ευθεία με μια αισιόδοξη εξέλιξη. Κυβέρνηση και τράπεζες φέρονται να βρίσκονται ένα βήμα πριν από την υπογραφή συμφωνίας για την επανέναρξη της χρηματοδότησης, τουλάχιστον έως το τέλος του έτους. Επίσης, στο Υποδομών εκτιμούν ότι μια άμεση μείωση των διοδίων θα είναι εφικτή πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την έγγραφη δέσμευση του Δημοσίου για κάλυψη όλων των διαφυγόντων εσόδων των κοινοπραξιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου