Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

ΔΙΟΔΙΑ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ Η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ * ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ

Η μείωση έγινε «μη αύξηση»!
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Σε «μη αύξηση» μεταφράζεται, προς το παρόν, η προαναγγελθείσα από το υπουργείο Υποδομών μείωση των τιμών στα διόδια. Τη διευκρίνιση αυτή έκαναν χθες οι αρμόδιοι του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί, που επικαλέστηκαν τη σύμβαση του 2007 για να θριαμβολογήσουν ότι δεν έκαναν χρήση της διάταξης που τους δίνει το δικαίωμα για αύξηση των σημερινών τιμών κατά 33%.

Ζητούν εύσημα οι εργολάβοι, που δεν έκαναν χρήση του συμβατικού δικαιώματος για αύξηση 33%
Για το μέλλον άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο μικρών μειώσεων, στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης. Μάλιστα δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αισιοδοξία του υπουργείου για επίτευξη συμφωνίας ώς το τέλος Μαρτίου. «Η επαναδιαπραγμάτευση θα κρατήσει μήνες», είπε χαρακτηριστικά στους δημοσιογράφους ο Δημ. Γκατσιώνης, γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας.

Το 2013 τα Τέμπη

Κατά την ξενάγηση στα εργοτάξια στην περιοχή των Τεμπών παραδέχθηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα της τάξης του ενός έτους και μετέθεσε την παράδοση των τριών σηράγγων για τον Μάρτιο του 2013.

Αφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθούν στην κυκλοφορία νωρίτερα, την άνοιξη του 2012, οι δύο σήραγγες των Τεμπών, σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις για την τρίτη σήραγγα στον Πλαταμώνα. Ηδη η μία σήραγγα των 2 χλμ. έχει ολοκληρωθεί. Της δεύτερης, των 6 χλ.μ. -που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων- θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη στο τέλος Απριλίου και υπολογίζεται ότι ώς το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη και η επένδυση.

Στον Πλαταμώνα, η σήραγγα των 3 χλμ. έχει διανοιχθεί κατά 70% και η επένδυση είναι στο 30%. Δεν μπορούν όμως να προχωρήσουν οι είσοδοι - έξοδοι γιατί το Δημόσιο δεν έχει παραδώσει τους χώρους, διαδικασία που έπρεπε με βάση τη σύμβαση να έχει ολοκληρωθεί από τον Μάρτιο του 2009.

Η απαλλοτρίωση εντάχθηκε πρόσφατα στη διαδικασία fast track και το δικαστήριο έχει οριστεί για τον Μάιο.

Οι τράπεζες

Οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας παραδέχθηκαν ότι οι τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση των έργων από τον Οκτώβριο, με πρόσχημα τη μείωση της κυκλοφορίας και των εσόδων από τα διόδια, καθώς και τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.

Ανέφεραν ότι η μείωση της κυκλοφορίας έχει σταθεροποιηθεί στο 20% και προανήγγειλαν διώξεις κατά των οδηγών φορτηγών, που σε ποσοστό 30% αρνούνται να πληρώσουν διόδια.

Οι έως τώρα εργασίες στο έργο, που έχει προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, έχουν κοστίσει 800 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 300 εκατ. αποτελούν την κρατική σύνδρομη, τα 136 εκατ. εισπράξεις από διόδια και μόνο τα υπόλοιπα έχουν καταβληθεί από ίδιους πόρους της κοινοπραξίας και εκταμιεύσεις δανείων.

Στο τμήμα των 240 χλμ. λειτουργούν σήμερα πέντε σταθμοί διοδίων (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μεσοχώρι, Πυργετός και Λεπτοκαρυά), ενώ για το Κλειδί που δεν λειτουργεί ύστερα από απόφαση του υπουργείου, οι εργολάβοι διεκδικούν διαφυγόντα έσοδα της τάξης των 8 εκατ. ευρώ για το 2010. Δεν προβλέπονται νέοι σταθμοί διοδίων, εκτός από δύο πλευρικούς που θα λειτουργήσουν στους κόμβους του Ευαγγελισμού και του Πλαταμώνα.*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου