ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ
Το διαρκώς διογκούμενο με γεωμετρική πρόοδο, οργανωμένη μορφή και κοφτερή αιχμή, πανελλαδικό κίνημα: «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ», έχει τρομοκρατήσει την κυβέρνηση και τις πολυεθνικές εταιρίες που εισπράττουν το χαράτσι.
Όπως ανέφερε σε ρεπορτάζ του το Σκάι ήδη το 60% των διερχόμενων από τους εθνικούς δρόμους, συμπολιτών μας, ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ διόδια.
Οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τους χαρατσοεισπράκτορες, θεωρούν ότι λόγω του κινήματος, τα χρήματα τους είναι επισφαλή και διακόπτουν τις δανειοδοτήσεις.
Μέσα στον πανικό τους, στο γιγαντωμένο κίνημα ενάντια στα διόδια, οι ιδιωτικές κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τους δημόσιους δρόμους, «επιστράτευσαν» το πολιτικό τους προσωπικό, δηλαδή τους κυβερνητικούς παράγοντες καθώς και τα γνωστά «παπαγαλάκια» των ΜΜΕ προκειμένου να τρομοκρατήσουν τους πολίτες που αρνούνται να σκύψουν το κεφάλι, και υπερασπίζονται το Συνταγματικό τους δικαίωμα (άρθρο 5), να διακινούνται ελεύθερα μέσα στη χώρα, ασκώντας το!
Οι αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις, που υπογράφηκαν το 2007 στη βουλή, επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, με τη σύμφωνη γνώμη ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ παραχωρούν την εκμετάλλευση των δημόσιων, εθνικών μας δρόμων σε ιδιωτικές πολυεθνικές. Τους εθνικούς μας δρόμους που έχουμε πληρώσει τόσα χρόνια από την εφορία αλλά και με διόδια, τέλη κυκλοφορίας και φόρους στα καύσιμα.
Στις ίδιες τις συμβάσεις παραχώρησης προβλέπεται ότι η μόνη υπεύθυνη για την είσπραξη των διοδίων είναι η εταιρία και το δημόσιο δεν έχει καμία εμπλοκή. Επίσης προβλέπεται ότι φωτογράφιση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος μπορεί να γίνει μόνο όταν ο σταθμός διοδίων λειτουργεί με το σύστημα της ελεύθερης ροής οχημάτων (χωρίς μπάρες δηλαδή, Ν.3535 άρθρο 3).
Επίσης οι συμβάσεις προβλέπουν μία σειρά όρων οι οποίοι πρέπει να πληρούνται προκειμένου οι εταιρείες αυτές να έχουν το δικαίωμα είσπραξης διοδίων (ολοκληρωμένο δίκτυο ασφαλών παραδρόμων, χιλιομετρική χρέωση, ηχοπετάσματα, φωτισμός, τουαλέτες κλπ κλπ) που φυσικά δεν πληρούνται. Και φυσικά το κράτος κάνει τα στραβά μάτια!
Οι εταιρείες αυτές έχουν δεχθεί πολεοδομικά πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, για παράνομη κοπή δέντρων, αυθαίρετα κτίσματα κλπ και θα έπρεπε να έχουν δεχθεί επιπλέον πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ τα οποία θα κατέληγαν στα κρατικά ταμεία από ρήτρες λόγω της τρομακτικής καθυστέρησης των έργων. Φυσικά το κράτος κάνει πάλι τα στραβά μάτια!
Το κράτος μέσα στην μεγαλύτερη συστημική κρίση της ιστορίας, με μνημόνια, περικοπές μισθών, συντάξεων, ασφαλιστικών δικαιωμάτων, ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, των συγκοινωνιών, της υγείας και της παιδείας, οδηγεί σε εξαθλίωση το συντριπτικό κομμάτι του λαού. Παρόλα αυτά αρνείται να εισπράξει αυτά που δικαιούται από τις πολυεθνικές εταιρίες και κάνει το παν για να τρομοκρατήσει τους αγωνιζόμενους πολίτες προκειμένου να διασφαλίσει τα υπερκέρδη των εταιριών.
Ο κόσμος ξύπνησε!!!
Δεν τρώμε ούτε το κουτόχορτο που μας πλασάρουν τα ΜΜΕ, ούτε τα ψέματα τα οποία για πολλοστή φορά μας λένε οι κυβερνήσεις. Γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας, εξοργιζόμαστε με τα χαράτσια και την αδικία, οργανωνόμαστε από τα κάτω και αγωνιζόμαστε συλλογικά και πανελλαδικά.
Επειδή δεν τα φάγαμε μαζί και επειδή, μάλλον με κάποιον τα φάγατε, κοιτάξτε να βρείτε τους συνδαιτυμόνες σας στα πρόσωπα αυτών των οποίων τα κέρδη με τόσο ζήλο υπερασπίζεστε!
Εμάς θα μας βρείτε απέναντι σας, αλληλέγγυους με το εργατικό κίνημα του οποίου αποτελούμε αναπόσπαστο κομμάτι!
Συνεχίζουμε να μην πληρώνουμε διόδια! Δεν μας τρομοκρατείτε, μας εξοργίζετε και κλιμακώνουμε τη δράση μας!
Όλοι την Κυριακή 9/1/2011 στα Πανελλαδικά Ανοίγματα των διοδίων, από τις Επιτροπές Αγώνα!
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ - ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Επιτροπές Αγώνα Κατοίκων Πολιτών και Εργαζομένων ενάντια στα διόδια - Πανελλαδικό Συντονιστικό
epitropesdiodiastop.blogspot.com
www.oxidiodia.gr
Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011
www.capital.gr
OIKONOMIA
Παρασκευή, 7 Ιανουαρίου 2011 - 09:25
Διόδια: Τί ζητούν οι εταιρείες, τί προσδοκά το "αντάρτικο"
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πριν από μερικούς μήνες η κάμερα της γαλλικής κρατικής τηλεόρασης- στο πλαίσιο ειδικού ρεπορτάζ για την «ελληνική χρεοκοπία»- ακολούθησε τον Λεωνίδα, ένα γνήσιο μέλος του ελληνικού κινήματος κατά των διοδίων. Ο οδηγός αρνείται να καταβάλλει το οφειλόμενο αντίτιμο των διοδίων, κατεβαίνει από το αυτοκίνητο και απομακρύνει την μπάρα που του έκλεινε τον δρόμο. Ο Γάλλος δημοσιογράφος ρωτάει σχεδόν έκπληκτος, εάν θα επέμβει η αστυνομία, ο Λεωνίδας όμως τον καθησυχάζει ότι δεν διεπράχθη κάποιο αδίκημα.
Η απορία του ρεπόρτερ της γαλλικής τηλεόρασης ήταν εύλογη. Στην χώρα του, όπου οι περισσότεροι αυτοκινητόδρομοι έχουν κατασκευαστεί με το σύστημα της παραχώρησης, η μη πληρωμή διοδίων αποτελεί παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μάλιστα στη Γαλλία -όσο παράδοξο κι αν φαίνεται για τα ελληνικά δεδομένα- οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που προτρέπουν τους οδηγούς να μην πληρώνουν τέλη διέλευσης βρίσκονται αντιμέτωποι με το νόμο.
Τί επιζητούν οι εταιρείες
Στην Ελλάδα, ωστόσο, η μη καταβολή διοδίου αποτελεί και μόνο φορολογικό αδίκημα, επειδή ο παραβάτης δεν πληρώνει ΦΠΑ. Μέχρι σήμερα μία παραχωρησιούχος εταιρεία που επιθυμούσε να κινηθεί νομικά εναντίον ενός οδηγού (για να διεκδικήσει το οφειλόμενο ποσό επί 20 φορές), θα έπρεπε να «χτυπήσει» την πόρτα του υπουργείου Υποδομών για να ζητήσει την ταυτοποίηση μίας πινακίδας κυκλοφορίας με τα στοιχεία του κατόχου της. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή συναντούσε προσκόμματα επειδή δεν υπήρχε η έγκριση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων.
Μόλις πρόσφατα η Αρχή με απαντητικό της σημείωμα προς τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη επέτρεψε στις κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τις οδικές αρτηρίες να κάνουν χρήση των φωτογραφιών που λαμβάνουν οι κάμερες για να κινούνται νομικά κατά των παραβατών. Ωστόσο, κατά τους νομικούς, η απόφαση του οργάνου στερείται νομικής βάσης.
Αυτή ενδεχομένως να είναι η αιτία για την οποία οι κοινοπραξίες- που έχουν αναλάβει την υλοποίηση των πέντε νέων εθνικών οδών- φαίνεται, κατά πληροφορίες, ότι επιζητούν την μετατροπή σε τροχαία παράβαση της μη καταβολής διοδίων. Αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί κατά την προσεχή αναθεώρηση από την Βουλή των συμβάσεων παραχώρησης και να παρακαμφθεί με τον τρόπο αυτό η Αρχή Προστασία Προσωπικών Δεδομένων.
«Εσφαλμένη γνωμοδότηση»
Η συγκεκριμένη όμως απόφαση, μάλλον δεν θα καταφέρει να περιορίσει το ποσοστό των οδηγών που δεν πληρώνουν, το οποίο υπολογίζεται στο 25-30%. Όπως υποστηρίζει ο νομικός Βασίλης Σωτηρόπουλος (στον ιστοτόπο elawyer), πρόκειται για μια νομικά εσφαλμένη γνωμοδότηση της Αρχής, η οποία υποπίπτει σε σοβαρή και ανεξήγητη αντίφαση σε σχέση με την απόφαση 1/2009. Με την τελευταία η Αρχή έκρινε αντισυνταγματική την τότε τροπολογία για τις κάμερες, όταν η ΝΔ επέβαλε την νομοθετική εξαίρεση εφαρμογής της προστασίας προσωπικών δεδομένων από κάθε κάμερα του δημοσίου.
Βέβαια οι συμβάσεις παραχώρησης περιλαμβάνουν ως όρο την υποχρέωση του δημοσίου για χορήγηση άδειας χρήσης ηλεκτρονικών τεχνικών συσκευών για τη βεβαίωση της μη καταβολής από τους χρήστες του ισχύοντος διοδίου τέλους από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων. Ωστόσο, κατά τον νομικό, από τον συγκεκριμένο όρο απουσιάζουν οι σαφείς νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν τους όρους συλλογής των προσωπικών δεδομένων από αυτές τις κάμερες.
Εν ολίγοις, όπως σημειώνει ο κ. Σωτηρόπουλος, η άδεια της Αρχής δεν βρίσκεται σε συμφωνία με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και αυτό αποτελεί όπλο στη «φαρέτρα» του κινήματος των διοδίων.
Πώς γιγαντώθηκε το «αντάρτικο» των διοδίων
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την δημιουργία του κινήματος κατά των διοδίων φέρει για άλλη μια φορά το κράτος. Εάν είχε πραγματοποιήσει τις προβλεπόμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή των δρόμων, σήμερα το μεγαλύτερο τμήμα των πέντε νέων εθνικών οδών θα είχε ολοκληρωθεί. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί θα πλήρωναν τέλη διέλευσης, αλλά θα είχαν τουλάχιστον αυτοκινητοδρόμους υψηλών προδιαγραφών...
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
OIKONOMIA
Παρασκευή, 7 Ιανουαρίου 2011 - 09:25
Διόδια: Τί ζητούν οι εταιρείες, τί προσδοκά το "αντάρτικο"
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πριν από μερικούς μήνες η κάμερα της γαλλικής κρατικής τηλεόρασης- στο πλαίσιο ειδικού ρεπορτάζ για την «ελληνική χρεοκοπία»- ακολούθησε τον Λεωνίδα, ένα γνήσιο μέλος του ελληνικού κινήματος κατά των διοδίων. Ο οδηγός αρνείται να καταβάλλει το οφειλόμενο αντίτιμο των διοδίων, κατεβαίνει από το αυτοκίνητο και απομακρύνει την μπάρα που του έκλεινε τον δρόμο. Ο Γάλλος δημοσιογράφος ρωτάει σχεδόν έκπληκτος, εάν θα επέμβει η αστυνομία, ο Λεωνίδας όμως τον καθησυχάζει ότι δεν διεπράχθη κάποιο αδίκημα.
Η απορία του ρεπόρτερ της γαλλικής τηλεόρασης ήταν εύλογη. Στην χώρα του, όπου οι περισσότεροι αυτοκινητόδρομοι έχουν κατασκευαστεί με το σύστημα της παραχώρησης, η μη πληρωμή διοδίων αποτελεί παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μάλιστα στη Γαλλία -όσο παράδοξο κι αν φαίνεται για τα ελληνικά δεδομένα- οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που προτρέπουν τους οδηγούς να μην πληρώνουν τέλη διέλευσης βρίσκονται αντιμέτωποι με το νόμο.
Τί επιζητούν οι εταιρείες
Στην Ελλάδα, ωστόσο, η μη καταβολή διοδίου αποτελεί και μόνο φορολογικό αδίκημα, επειδή ο παραβάτης δεν πληρώνει ΦΠΑ. Μέχρι σήμερα μία παραχωρησιούχος εταιρεία που επιθυμούσε να κινηθεί νομικά εναντίον ενός οδηγού (για να διεκδικήσει το οφειλόμενο ποσό επί 20 φορές), θα έπρεπε να «χτυπήσει» την πόρτα του υπουργείου Υποδομών για να ζητήσει την ταυτοποίηση μίας πινακίδας κυκλοφορίας με τα στοιχεία του κατόχου της. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή συναντούσε προσκόμματα επειδή δεν υπήρχε η έγκριση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων.
Μόλις πρόσφατα η Αρχή με απαντητικό της σημείωμα προς τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη επέτρεψε στις κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τις οδικές αρτηρίες να κάνουν χρήση των φωτογραφιών που λαμβάνουν οι κάμερες για να κινούνται νομικά κατά των παραβατών. Ωστόσο, κατά τους νομικούς, η απόφαση του οργάνου στερείται νομικής βάσης.
Αυτή ενδεχομένως να είναι η αιτία για την οποία οι κοινοπραξίες- που έχουν αναλάβει την υλοποίηση των πέντε νέων εθνικών οδών- φαίνεται, κατά πληροφορίες, ότι επιζητούν την μετατροπή σε τροχαία παράβαση της μη καταβολής διοδίων. Αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί κατά την προσεχή αναθεώρηση από την Βουλή των συμβάσεων παραχώρησης και να παρακαμφθεί με τον τρόπο αυτό η Αρχή Προστασία Προσωπικών Δεδομένων.
«Εσφαλμένη γνωμοδότηση»
Η συγκεκριμένη όμως απόφαση, μάλλον δεν θα καταφέρει να περιορίσει το ποσοστό των οδηγών που δεν πληρώνουν, το οποίο υπολογίζεται στο 25-30%. Όπως υποστηρίζει ο νομικός Βασίλης Σωτηρόπουλος (στον ιστοτόπο elawyer), πρόκειται για μια νομικά εσφαλμένη γνωμοδότηση της Αρχής, η οποία υποπίπτει σε σοβαρή και ανεξήγητη αντίφαση σε σχέση με την απόφαση 1/2009. Με την τελευταία η Αρχή έκρινε αντισυνταγματική την τότε τροπολογία για τις κάμερες, όταν η ΝΔ επέβαλε την νομοθετική εξαίρεση εφαρμογής της προστασίας προσωπικών δεδομένων από κάθε κάμερα του δημοσίου.
Βέβαια οι συμβάσεις παραχώρησης περιλαμβάνουν ως όρο την υποχρέωση του δημοσίου για χορήγηση άδειας χρήσης ηλεκτρονικών τεχνικών συσκευών για τη βεβαίωση της μη καταβολής από τους χρήστες του ισχύοντος διοδίου τέλους από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων. Ωστόσο, κατά τον νομικό, από τον συγκεκριμένο όρο απουσιάζουν οι σαφείς νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν τους όρους συλλογής των προσωπικών δεδομένων από αυτές τις κάμερες.
Εν ολίγοις, όπως σημειώνει ο κ. Σωτηρόπουλος, η άδεια της Αρχής δεν βρίσκεται σε συμφωνία με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και αυτό αποτελεί όπλο στη «φαρέτρα» του κινήματος των διοδίων.
Πώς γιγαντώθηκε το «αντάρτικο» των διοδίων
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την δημιουργία του κινήματος κατά των διοδίων φέρει για άλλη μια φορά το κράτος. Εάν είχε πραγματοποιήσει τις προβλεπόμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή των δρόμων, σήμερα το μεγαλύτερο τμήμα των πέντε νέων εθνικών οδών θα είχε ολοκληρωθεί. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί θα πλήρωναν τέλη διέλευσης, αλλά θα είχαν τουλάχιστον αυτοκινητοδρόμους υψηλών προδιαγραφών...
dimitris.delevegos@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ-Ελευθεροτυπία, Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011
Οι εργολάβοι απολύουν, οι τράπεζες δεν δανείζουν
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Μετά τις τράπεζες, οι εργολάβοι ετοιμάζονται να ρίξουν στην «πυρά» τούς εργαζομένους, για να προωθήσουν τα σχέδιά τους στα έργα των αυτοκινητόδρομων.
Στα εργοτάξια της Κορίνθου - Πατρών έχουν ήδη απολυθεί 27 άτομα, πολύ περισσότερα απ' όσα επιτρέπει η εργατική νομοθεσία.
Οι κατασκευές, λόγω των γιορτών, έχουν σταματήσει το τελευταίο 15ήμερο και έχει δοθεί υποχρεωτική άδεια στο προσωπικό ώς τη Δευτέρα. Ανεπίσημα, όμως, διαρρέουν πληροφορίες ότι θα απολυθούν 1.000 εργαζόμενοι, σχεδόν το 50% του προσωπικού, γιατί οι 25 ελληνικές και ξένες τράπεζες αρνούνται να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στα έργα. Ακούγεται επίσης ότι μία από τις ξένες εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία είναι έτοιμη να αποχωρήσει.
Στο συγκεκριμένο έργο, τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια ώς τον περασμένο Σεπτέμβριο φτάνουν τα 171 εκ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο έχει καταβάλει 243 εκ. ευρώ από την προβλεπόμενη κρατική συμμετοχή, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποστείλει έγγραφη διαμαρτυρία στο υπουργείο Υποδομών, με την οποία γνωστοποιεί τα προβλήματα δανειοδότησης με τις τράπεζες και διεκδικεί αποζημίωση της τάξεως των 2 εκ. ευρώ το μήνα για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας κατά 12%.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Το «ζουμί» βρίσκεται στο γεγονός ότι οι δανειακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2007, προέβλεπαν επιτόκια της τάξεως του 2%, ενώ σήμερα είναι τουλάχιστον τριπλάσια και επομένως οι τράπεζες αναζητούν αφορμές για να απεμπλακούν από τα έργα ή να καλύψουν τη διαφορά.
Τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη, στην οποία αποφασίστηκε να δοθούν το επόμενο διάστημα περίπου 170 εκ. ευρώ από επιστροφές ΦΠΑ στους εργολάβους και παράλληλα να ζητηθεί η βοήθεια των ελληνικών τραπεζών εν όψει και των νέων κρατικών εγγυήσεων, ύψους 20 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να τους παρασχεθούν.
Ν.Δ. κατά υπουργείου
Μετωπική σύγκρουση εκδηλώθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Ο αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «παρακολουθεί ως θεατής» και κάνει λόγο για ενδεχόμενο διακοπής των περισσότερων έργων. «Η Ν.Δ. έχει πάθει απόλυτη αμνησία», απαντά το υπουργείο και επισημαίνει ότι τα προβλήματα είχαν ανακύψει πριν από τον Οκτώβριο του 2009, αφού δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις μέσα στο 12μηνο που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007. Υποστηρίζουν ότι είχε εξασφαλιστεί μόνο το 15% των εργοταξίων και σήμερα έχουν ξεπεράσει το 60%.
Αυξήσεις και από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας
! Από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 9 Ιανουαρίου στο χορό των αυξήσεων μπαίνει και η εθνική οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας, που περιλαμβάνει και το επικίνδυνο τμήμα των Τεμπών.
Η κοινοπραξία ανακοίνωσε αυξήσεις στα περισσότερα τιμολόγια των πέντε μετωπικών και των δύο πλευρικών σταθμών, που κυμαίνονται από 0,10 έως και 0,60 ευρώ. Αν συνυπολογιστούν και οι αυξήσεις που ισχύουν από την Πρωτοχρονιά στο τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια και στο σταθμό της Αγίας Τριάδας στο «πέταλο» του Μαλιακού, η απλή διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με Ι.Χ. κοστίζει 23,25 ευρώ, σχεδόν 8% περισσότερα απ' ό,τι στο τέλος του 2010. Αν υπολογιστούν και τα καύσιμα, είναι φτηνότερο το ταξίδι με το αεροπλάνο!
Χ.ΤΖ.
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Μετά τις τράπεζες, οι εργολάβοι ετοιμάζονται να ρίξουν στην «πυρά» τούς εργαζομένους, για να προωθήσουν τα σχέδιά τους στα έργα των αυτοκινητόδρομων.
Στα εργοτάξια της Κορίνθου - Πατρών έχουν ήδη απολυθεί 27 άτομα, πολύ περισσότερα απ' όσα επιτρέπει η εργατική νομοθεσία.
Οι κατασκευές, λόγω των γιορτών, έχουν σταματήσει το τελευταίο 15ήμερο και έχει δοθεί υποχρεωτική άδεια στο προσωπικό ώς τη Δευτέρα. Ανεπίσημα, όμως, διαρρέουν πληροφορίες ότι θα απολυθούν 1.000 εργαζόμενοι, σχεδόν το 50% του προσωπικού, γιατί οι 25 ελληνικές και ξένες τράπεζες αρνούνται να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στα έργα. Ακούγεται επίσης ότι μία από τις ξένες εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία είναι έτοιμη να αποχωρήσει.
Στο συγκεκριμένο έργο, τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια ώς τον περασμένο Σεπτέμβριο φτάνουν τα 171 εκ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο έχει καταβάλει 243 εκ. ευρώ από την προβλεπόμενη κρατική συμμετοχή, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποστείλει έγγραφη διαμαρτυρία στο υπουργείο Υποδομών, με την οποία γνωστοποιεί τα προβλήματα δανειοδότησης με τις τράπεζες και διεκδικεί αποζημίωση της τάξεως των 2 εκ. ευρώ το μήνα για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας κατά 12%.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Το «ζουμί» βρίσκεται στο γεγονός ότι οι δανειακές συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2007, προέβλεπαν επιτόκια της τάξεως του 2%, ενώ σήμερα είναι τουλάχιστον τριπλάσια και επομένως οι τράπεζες αναζητούν αφορμές για να απεμπλακούν από τα έργα ή να καλύψουν τη διαφορά.
Τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τη συμμετοχή του αρμόδιου υφυπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη, στην οποία αποφασίστηκε να δοθούν το επόμενο διάστημα περίπου 170 εκ. ευρώ από επιστροφές ΦΠΑ στους εργολάβους και παράλληλα να ζητηθεί η βοήθεια των ελληνικών τραπεζών εν όψει και των νέων κρατικών εγγυήσεων, ύψους 20 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να τους παρασχεθούν.
Ν.Δ. κατά υπουργείου
Μετωπική σύγκρουση εκδηλώθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Ο αρμόδιος τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «παρακολουθεί ως θεατής» και κάνει λόγο για ενδεχόμενο διακοπής των περισσότερων έργων. «Η Ν.Δ. έχει πάθει απόλυτη αμνησία», απαντά το υπουργείο και επισημαίνει ότι τα προβλήματα είχαν ανακύψει πριν από τον Οκτώβριο του 2009, αφού δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις μέσα στο 12μηνο που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007. Υποστηρίζουν ότι είχε εξασφαλιστεί μόνο το 15% των εργοταξίων και σήμερα έχουν ξεπεράσει το 60%.
Αυξήσεις και από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας
! Από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 9 Ιανουαρίου στο χορό των αυξήσεων μπαίνει και η εθνική οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από τις Ράχες Μαλιακού ώς το Κλειδί Ημαθίας, που περιλαμβάνει και το επικίνδυνο τμήμα των Τεμπών.
Η κοινοπραξία ανακοίνωσε αυξήσεις στα περισσότερα τιμολόγια των πέντε μετωπικών και των δύο πλευρικών σταθμών, που κυμαίνονται από 0,10 έως και 0,60 ευρώ. Αν συνυπολογιστούν και οι αυξήσεις που ισχύουν από την Πρωτοχρονιά στο τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια και στο σταθμό της Αγίας Τριάδας στο «πέταλο» του Μαλιακού, η απλή διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με Ι.Χ. κοστίζει 23,25 ευρώ, σχεδόν 8% περισσότερα απ' ό,τι στο τέλος του 2010. Αν υπολογιστούν και τα καύσιμα, είναι φτηνότερο το ταξίδι με το αεροπλάνο!
Χ.ΤΖ.
Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας Νίκου Τσούκαλη
"Εμπλοκή στο έργο του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού"
Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας Νίκου Τσούκαλη
05/01/2011 14:49
Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετική με την εμπλοκή στο έργο του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας οδού» κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, επισημαίνοντας τον κίνδυνο οριστικής διακοπής των έργων.
Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:
"Αναστάτωση επικρατεί σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα από τη διαφαινόμενη διακοπή των εργασιών στα έργα της «Ολυμπίας οδού». Ορατός είναι ο κίνδυνος να κλείσουν όλα τα εργοτάξια και να απολυθούν οι εργαζόμενοι της «Ολυμπίας οδού» εάν δεν βρεθεί λύση στη χρηματοδότηση του έργου.
Το πάγωμα που επέβαλαν οι τράπεζες στην ομαλή ροή εκταμίευσης των χρημάτων κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα ένα από τα λίγα αναπτυξιακά έργα που εκτελούνται στην περιοχή του Δυτικού άξονα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων στο έργο της «Ολυμπίας οδού» η εταιρεία πέραν των 27 απολύσεων που πραγματοποίησε πριν τις γιορτές, ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι θα απολυθούν πάνω από 1.000 άτομα μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, με συνέπεια οι ρυθμοί εκτέλεσης του έργου να επιβραδυνθούν.
Η «Ολυμπία οδός» οφείλει να σεβαστεί τη σύμβαση που υπέγραψε με το υπουργείο και επικυρώθηκε από τη βουλή το 2007 και να πάψει να χρησιμοποιεί τη στάση των τραπεζών ως άλλοθι για απολύσεις και καθυστερήσεις στο έργο.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. υπουργός:
-Επαληθεύονται οι πληροφορίες ότι κινδυνεύει το έργο λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του;
-Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε για την ομαλή εκτέλεση του έργου που έχει αναλάβει η «Ολυμπία οδός»".
Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας Νίκου Τσούκαλη
05/01/2011 14:49
Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετική με την εμπλοκή στο έργο του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας οδού» κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, επισημαίνοντας τον κίνδυνο οριστικής διακοπής των έργων.
Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:
"Αναστάτωση επικρατεί σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα από τη διαφαινόμενη διακοπή των εργασιών στα έργα της «Ολυμπίας οδού». Ορατός είναι ο κίνδυνος να κλείσουν όλα τα εργοτάξια και να απολυθούν οι εργαζόμενοι της «Ολυμπίας οδού» εάν δεν βρεθεί λύση στη χρηματοδότηση του έργου.
Το πάγωμα που επέβαλαν οι τράπεζες στην ομαλή ροή εκταμίευσης των χρημάτων κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα ένα από τα λίγα αναπτυξιακά έργα που εκτελούνται στην περιοχή του Δυτικού άξονα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων στο έργο της «Ολυμπίας οδού» η εταιρεία πέραν των 27 απολύσεων που πραγματοποίησε πριν τις γιορτές, ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι θα απολυθούν πάνω από 1.000 άτομα μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, με συνέπεια οι ρυθμοί εκτέλεσης του έργου να επιβραδυνθούν.
Η «Ολυμπία οδός» οφείλει να σεβαστεί τη σύμβαση που υπέγραψε με το υπουργείο και επικυρώθηκε από τη βουλή το 2007 και να πάψει να χρησιμοποιεί τη στάση των τραπεζών ως άλλοθι για απολύσεις και καθυστερήσεις στο έργο.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. υπουργός:
-Επαληθεύονται οι πληροφορίες ότι κινδυνεύει το έργο λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του;
-Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε για την ομαλή εκτέλεση του έργου που έχει αναλάβει η «Ολυμπία οδός»".
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)