ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ και ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Ε.Β.Ο.–ΠΥΡ.ΚΑΛ.)–ΑΙΓΙΟΥ
Έδρα: Αίγιο, Γέφυρα Μεγανίτη Τηλ 2691069510 Τηλ Fax 2691060960
Αίγιο, 15/3/2011
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ από τα ΕΑΣ και τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
ΟΛΟΙ ΤΗ ΠΕΜΤΗ 17/3 στη ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ
Κυβέρνηση, Υπουργείο Οικονομικών και Υπουργείο Άμυνας καταδικάζουν:
• τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα(ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ) – μια παραγωγική βιομηχανία σε αργό θάνατο, απαξίωση, διάλυση, ξεπούλημα η κλείσιμο
• και εμάς τους εργαζόμενους στο μαρτύριο της σταγόνας, περικοπές μισθών, εργασιακών δικαιωμάτων, μη πληρωμή των μισθών μας, άμεσο κίνδυνο για το εργασιακό μας μέλλον.
Στην χειρότερη χρονική στιγμή για την εταιρεία, η διοίκησή της φαίνεται ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει!!
Ο κόσμος καίγεται! και η διοίκηση της εταιρείας «χτενίζεται»!!με οργανογράμματα, λίστες πλεονάζοντος προσωπικού και ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας των ΕΑΣ!!
Με τις προτεραιότητες και στόχους που έχει η διοίκηση «πέτυχε»!! τον οικονομικό στραγγαλισμό της εταιρείας!! και ο κίνδυνος πλήρους χρεωκοπίας είναι προ των πυλών!!
Είναι πιστό αντίγραφο της κυβέρνησης Παπανδρέου που όλο μέτρα παίρνει για να βγούμε από την κρίση κι όλο πιό πολύ βυθίζει τον εργαζόμενο λαό και τη νεολαία στην ανέχεια, την εξαθλίωση, την ανασφάλεια και την ανεργία.
Το ΔΝΤ – ΕΕ – ανακηρύσσονται σε ανεξέλεγκτους μηχανισμούς κατοχής που εφαρμόζουν την τακτική Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο καίνε, σκοτώνουν και προχωράνε!!
Θα τους αφήσουμε; ΟΧΙ
Αντιστεκόμαστε και θα τους σταματήσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας .
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΤΗ ΠΕΜΠΤΗ17/3 σε νέες κινητοποιήσεις ΟΛΑ τα σωματεία των ΕΑΣ ΜΑΖΙ
στην ΑΘΗΝΑ έξω από το γενικό λογιστήριο(Προπύλαια) στις 12μ.μ.
στη ΠΑΤΡΑ έξω από τη Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας στις 12 μ.μ.
Καλούμε κάθε μαζικό φορέα της περιοχής μας, τους εργαζόμενους και τη νεολαία σε συγκέντρωση - διαμαρτυρία την Πέμπτη 17 Μάρτη, στις 12 μ.μ. στη Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας.
ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ η ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ η ΝΙΚΗ
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
Ουρανία Μπίρμπα Γιωργος Σπυρούλιας
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011
Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011
Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011
Πολιτική κόντρα για τους δρόμους στην Ηπειρο
Σφοδρή αντιπαράθεση για τους υπό κατασκευή δρόμους στην Ηπειρο ξέσπασε ανάμεσα στον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη και τους υπεύθυνους Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Εργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτές Στ. Καλογιάννη και Δ. Τσουμάνη.
Ο υφυπουργός είπε ότι τα έργα προχωρούν κανονικά. Οι βουλευτές επισημαίνουν:
* Στην Ιόνια οδό: κανένα συμβατικό χρονοδιάγραμμα δεν τηρείται πλέον στη σύμβαση παραχώρησης. Δεν υπάρχει ούτε ένα εργοτάξιο σε λειτουργία σε Ηπειρο και Αιτωλοακαρνανία.
* Στον οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά: το υπουργείο αναζητεί πόρους για εκπόνηση πρόσθετων μελετών. Η αλήθεια -ισχυρίζονται- είναι ότι οι περιβαλλοντικές μελέτες και η αδειοδότησή τους εγκρίθηκαν τον Αύγουστο του 2009. Το ΥΠΟΜΕΔΙ όφειλε να ετοιμάσει τα τεύχη δημοπράτησης και να δημοπρατήσει το έργο. «Από τις δηλώσεις του υφυπουργού προκύπτει ότι το έργο έχει παραπεμφθεί στις καλένδες».
* Στον κόμβο της Εγνατίας: ο κ. Μαγκριώτης, θεωρεί απαραίτητη την κατασκευή κόμβου ανατολικά της πόλης των Ιωαννίνων. «Αυτό -υπογραμμίζουν- επαναλαμβάνεται εδώ και 1½ χρόνο. Στον κόμβο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό».
* Στον οδικό άξονα Καρτέρι - Θεσπρωτίας -Πάργα: ο υφυπουργός λέει ότι ξεκίνησε η κατασκευή του τμήματος Καρτέρι - Πάργα μήκους 15 χλμ. Η αλήθεια, αντιτείνουν, είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει καμιά εργασία.
Μ.ΠΙΝ.-ΑΓ.ΒΡΑ.
Πολιτική κόντρα για τους δρόμους στην Ηπειρο
Σφοδρή αντιπαράθεση για τους υπό κατασκευή δρόμους στην Ηπειρο ξέσπασε ανάμεσα στον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη και τους υπεύθυνους Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Εργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτές Στ. Καλογιάννη και Δ. Τσουμάνη.
Ο υφυπουργός είπε ότι τα έργα προχωρούν κανονικά. Οι βουλευτές επισημαίνουν:
* Στην Ιόνια οδό: κανένα συμβατικό χρονοδιάγραμμα δεν τηρείται πλέον στη σύμβαση παραχώρησης. Δεν υπάρχει ούτε ένα εργοτάξιο σε λειτουργία σε Ηπειρο και Αιτωλοακαρνανία.
* Στον οδικό άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά: το υπουργείο αναζητεί πόρους για εκπόνηση πρόσθετων μελετών. Η αλήθεια -ισχυρίζονται- είναι ότι οι περιβαλλοντικές μελέτες και η αδειοδότησή τους εγκρίθηκαν τον Αύγουστο του 2009. Το ΥΠΟΜΕΔΙ όφειλε να ετοιμάσει τα τεύχη δημοπράτησης και να δημοπρατήσει το έργο. «Από τις δηλώσεις του υφυπουργού προκύπτει ότι το έργο έχει παραπεμφθεί στις καλένδες».
* Στον κόμβο της Εγνατίας: ο κ. Μαγκριώτης, θεωρεί απαραίτητη την κατασκευή κόμβου ανατολικά της πόλης των Ιωαννίνων. «Αυτό -υπογραμμίζουν- επαναλαμβάνεται εδώ και 1½ χρόνο. Στον κόμβο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό».
* Στον οδικό άξονα Καρτέρι - Θεσπρωτίας -Πάργα: ο υφυπουργός λέει ότι ξεκίνησε η κατασκευή του τμήματος Καρτέρι - Πάργα μήκους 15 χλμ. Η αλήθεια, αντιτείνουν, είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει καμιά εργασία.
Μ.ΠΙΝ.-ΑΓ.ΒΡΑ.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΔΙΟΔΙΑ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ Η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ * ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ
Η μείωση έγινε «μη αύξηση»!
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Σε «μη αύξηση» μεταφράζεται, προς το παρόν, η προαναγγελθείσα από το υπουργείο Υποδομών μείωση των τιμών στα διόδια. Τη διευκρίνιση αυτή έκαναν χθες οι αρμόδιοι του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί, που επικαλέστηκαν τη σύμβαση του 2007 για να θριαμβολογήσουν ότι δεν έκαναν χρήση της διάταξης που τους δίνει το δικαίωμα για αύξηση των σημερινών τιμών κατά 33%.
Ζητούν εύσημα οι εργολάβοι, που δεν έκαναν χρήση του συμβατικού δικαιώματος για αύξηση 33%
Για το μέλλον άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο μικρών μειώσεων, στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης. Μάλιστα δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αισιοδοξία του υπουργείου για επίτευξη συμφωνίας ώς το τέλος Μαρτίου. «Η επαναδιαπραγμάτευση θα κρατήσει μήνες», είπε χαρακτηριστικά στους δημοσιογράφους ο Δημ. Γκατσιώνης, γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας.
Το 2013 τα Τέμπη
Κατά την ξενάγηση στα εργοτάξια στην περιοχή των Τεμπών παραδέχθηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα της τάξης του ενός έτους και μετέθεσε την παράδοση των τριών σηράγγων για τον Μάρτιο του 2013.
Αφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθούν στην κυκλοφορία νωρίτερα, την άνοιξη του 2012, οι δύο σήραγγες των Τεμπών, σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις για την τρίτη σήραγγα στον Πλαταμώνα. Ηδη η μία σήραγγα των 2 χλμ. έχει ολοκληρωθεί. Της δεύτερης, των 6 χλ.μ. -που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων- θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη στο τέλος Απριλίου και υπολογίζεται ότι ώς το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη και η επένδυση.
Στον Πλαταμώνα, η σήραγγα των 3 χλμ. έχει διανοιχθεί κατά 70% και η επένδυση είναι στο 30%. Δεν μπορούν όμως να προχωρήσουν οι είσοδοι - έξοδοι γιατί το Δημόσιο δεν έχει παραδώσει τους χώρους, διαδικασία που έπρεπε με βάση τη σύμβαση να έχει ολοκληρωθεί από τον Μάρτιο του 2009.
Η απαλλοτρίωση εντάχθηκε πρόσφατα στη διαδικασία fast track και το δικαστήριο έχει οριστεί για τον Μάιο.
Οι τράπεζες
Οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας παραδέχθηκαν ότι οι τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση των έργων από τον Οκτώβριο, με πρόσχημα τη μείωση της κυκλοφορίας και των εσόδων από τα διόδια, καθώς και τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.
Ανέφεραν ότι η μείωση της κυκλοφορίας έχει σταθεροποιηθεί στο 20% και προανήγγειλαν διώξεις κατά των οδηγών φορτηγών, που σε ποσοστό 30% αρνούνται να πληρώσουν διόδια.
Οι έως τώρα εργασίες στο έργο, που έχει προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, έχουν κοστίσει 800 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 300 εκατ. αποτελούν την κρατική σύνδρομη, τα 136 εκατ. εισπράξεις από διόδια και μόνο τα υπόλοιπα έχουν καταβληθεί από ίδιους πόρους της κοινοπραξίας και εκταμιεύσεις δανείων.
Στο τμήμα των 240 χλμ. λειτουργούν σήμερα πέντε σταθμοί διοδίων (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μεσοχώρι, Πυργετός και Λεπτοκαρυά), ενώ για το Κλειδί που δεν λειτουργεί ύστερα από απόφαση του υπουργείου, οι εργολάβοι διεκδικούν διαφυγόντα έσοδα της τάξης των 8 εκατ. ευρώ για το 2010. Δεν προβλέπονται νέοι σταθμοί διοδίων, εκτός από δύο πλευρικούς που θα λειτουργήσουν στους κόμβους του Ευαγγελισμού και του Πλαταμώνα.*
Η μείωση έγινε «μη αύξηση»!
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Σε «μη αύξηση» μεταφράζεται, προς το παρόν, η προαναγγελθείσα από το υπουργείο Υποδομών μείωση των τιμών στα διόδια. Τη διευκρίνιση αυτή έκαναν χθες οι αρμόδιοι του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί, που επικαλέστηκαν τη σύμβαση του 2007 για να θριαμβολογήσουν ότι δεν έκαναν χρήση της διάταξης που τους δίνει το δικαίωμα για αύξηση των σημερινών τιμών κατά 33%.
Ζητούν εύσημα οι εργολάβοι, που δεν έκαναν χρήση του συμβατικού δικαιώματος για αύξηση 33%
Για το μέλλον άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο μικρών μειώσεων, στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης. Μάλιστα δεν φαίνεται να ενστερνίζονται την αισιοδοξία του υπουργείου για επίτευξη συμφωνίας ώς το τέλος Μαρτίου. «Η επαναδιαπραγμάτευση θα κρατήσει μήνες», είπε χαρακτηριστικά στους δημοσιογράφους ο Δημ. Γκατσιώνης, γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας.
Το 2013 τα Τέμπη
Κατά την ξενάγηση στα εργοτάξια στην περιοχή των Τεμπών παραδέχθηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα της τάξης του ενός έτους και μετέθεσε την παράδοση των τριών σηράγγων για τον Μάρτιο του 2013.
Αφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθούν στην κυκλοφορία νωρίτερα, την άνοιξη του 2012, οι δύο σήραγγες των Τεμπών, σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις για την τρίτη σήραγγα στον Πλαταμώνα. Ηδη η μία σήραγγα των 2 χλμ. έχει ολοκληρωθεί. Της δεύτερης, των 6 χλ.μ. -που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων- θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη στο τέλος Απριλίου και υπολογίζεται ότι ώς το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη και η επένδυση.
Στον Πλαταμώνα, η σήραγγα των 3 χλμ. έχει διανοιχθεί κατά 70% και η επένδυση είναι στο 30%. Δεν μπορούν όμως να προχωρήσουν οι είσοδοι - έξοδοι γιατί το Δημόσιο δεν έχει παραδώσει τους χώρους, διαδικασία που έπρεπε με βάση τη σύμβαση να έχει ολοκληρωθεί από τον Μάρτιο του 2009.
Η απαλλοτρίωση εντάχθηκε πρόσφατα στη διαδικασία fast track και το δικαστήριο έχει οριστεί για τον Μάιο.
Οι τράπεζες
Οι υπεύθυνοι της κοινοπραξίας παραδέχθηκαν ότι οι τράπεζες έχουν διακόψει τη χρηματοδότηση των έργων από τον Οκτώβριο, με πρόσχημα τη μείωση της κυκλοφορίας και των εσόδων από τα διόδια, καθώς και τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.
Ανέφεραν ότι η μείωση της κυκλοφορίας έχει σταθεροποιηθεί στο 20% και προανήγγειλαν διώξεις κατά των οδηγών φορτηγών, που σε ποσοστό 30% αρνούνται να πληρώσουν διόδια.
Οι έως τώρα εργασίες στο έργο, που έχει προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, έχουν κοστίσει 800 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 300 εκατ. αποτελούν την κρατική σύνδρομη, τα 136 εκατ. εισπράξεις από διόδια και μόνο τα υπόλοιπα έχουν καταβληθεί από ίδιους πόρους της κοινοπραξίας και εκταμιεύσεις δανείων.
Στο τμήμα των 240 χλμ. λειτουργούν σήμερα πέντε σταθμοί διοδίων (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μεσοχώρι, Πυργετός και Λεπτοκαρυά), ενώ για το Κλειδί που δεν λειτουργεί ύστερα από απόφαση του υπουργείου, οι εργολάβοι διεκδικούν διαφυγόντα έσοδα της τάξης των 8 εκατ. ευρώ για το 2010. Δεν προβλέπονται νέοι σταθμοί διοδίων, εκτός από δύο πλευρικούς που θα λειτουργήσουν στους κόμβους του Ευαγγελισμού και του Πλαταμώνα.*
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δρόμοι: Το αυξημένο κόστος των έργων καλούνται να το πληρώσουν οι οδηγοί
ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ
Των Δ. ΚΑΔΔΑ kaddim@enet.gr, ΜΙΧ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ gel@enet.gr
ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ που η Ελλάδα υποβάλλεται από το μνημόνιο στη θεραπεία της «εσωτερικής υποτίμησης» με μειώσεις αποδοχών και συντάξεων, οι εργολάβοι φαίνεται πως κινούνται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση.
Το κόστος των μεγάλων έργων υποδομής «αβγατίζει» διαρκώς και τα επιπλέον ποσά καλείται να καλύψει ο πολίτης μέσω όλο και ακριβότερων διοδίων.
Οπως φαίνεται από το σχετικό πίνακα, το αρχικό κόστος κατασκευής επιβαρύνεται δραματικά- μέσα σε μόλις ένα 6μηνο- με τις τράπεζες και τις κοινοπραξίες να αναλαμβάνουν ελάχιστα ή και καθόλου το επιπλέον κόστος που τους αναλογεί.
Μόνο στα έντεκα μεγάλα έργα, στοιχεία των οποίων όφειλε να κοινοποιήσει η Ελλάδα στις Βρυξέλλες το 2010 (βάσει των υποχρεώσεων που απορρέουν από το μνημόνιο) το κόστος κατασκευής αυξήθηκε κατά 640 εκατ. ευρώ. Ετσι, οι υποδομές που είχε προϋπολογιστεί να κοστίσουν 4,2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με κυβερνητικές ανακοινώσεις το Δεκέμβριο, απαιτούν πλέον κονδύλια 4,84 δισ. ευρώ.
Η επιβάρυνση μόνο αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί. Η μεγαλύτερη «τρύπα» προέρχεται από ένα μόνο έργο, τον άξονα «Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα/Σπάρτη», προϋπολογισμού υλοποίησης 1,22 δισ. ευρώ (έναντι 705 εκατ. ευρώ στα στοιχεία της Ε.Ε.). Καθώς το έργο υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ο πολίτης να κληθεί να πληρώσει αυξημένα διόδια, αναφέρουν αρμόδια στελέχη. Ωστόσο, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν ο ιδιώτης (κοινοπραξία) εγκαλείτο να τηρήσει τον όρο της σύμβασης, δηλαδή να αναλάβει το βάρος που του αναλογεί με βάση το αρχικό ποσοστό συμμετοχής.
Ο καταμερισμός
Είναι ενδεικτικό πως με βάση τη σύμβαση παραχώρησης του έργου «Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα», η χρηματοδοτική συνεισφορά των μετόχων είχε συμφωνηθεί στο 7%, έναντι 41% των τραπεζικών χορηγήσεων και 20% της επιδότησης του ελληνικού Δημοσίου. Το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από τα έσοδα των διοδίων.
Και ενώ στις συμβάσεις παραχώρησης ορίζεται πως «η υπέρβαση του κόστους λόγω απαλλοτριώσεων ή άλλων καθυστερήσεων βαρύνει αυτόν που έχει αναλάβει το έργο».
Την ίδια στιγμή αναγνωρίζεται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως μία από τις βασικές αιτίες της χαμηλής απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ είναι η «αργή πρόοδος μεγάλων έργων υποδομής». Αυτό προκύπτει μετά και την απάντηση της Ε.Ε. σε σχετική ερώτηση του Νίκου Χουντή, ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Οπως αναφέρεται, τα έντεκα έργα (συμπεριλαμβάνεται και ο ΗΣΑΠ στα δέκα που είχε ανακοινώσει το Δεκέμβριο η κυβέρνηση) συνεχίζονται από το Γ' ΚΠΣ και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν -όπως και άλλα έργα στην Ελλάδα- σχετίζονται με καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικής άδειας, άδειας από την αρχαιολογική υπηρεσία, με απαλλοτριώσεις και δικαστικές ή διοικητικές προσφυγές.
Η Επιτροπή ως μέσο επίλυσης των ανωτέρω προβλημάτων επαναλαμβάνει τις συστάσεις του μνημονίου για την υιοθέτηση νομοθεσίας η οποία θα μειώνει τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των δημόσιων έργων και των επενδυτικών σχεδίων γενικά.
Εκτύπωση σελίδαςΑποστολή με Email
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Υπό αναστολή η κατασκευή της Ιονίας Οδού
Του Γιωργου Λιαλιου
Η Ιονία Οδός είναι ο πρώτος από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες, στον οποίο πλέον τα έργα σταμάτησαν και επισήμως. Την αποκάλυψη έκανε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων κ. Γ. Μαγκριώτης, σημειώνοντας ότι η εταιρεία ενημέρωσε για την εξέλιξη αυτή το Δημόσιο από τα τέλη Ιανουαρίου. Ταυτόχρονα, όμως, τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών φαίνεται να βρίσκονται ένα βήμα πριν από την –προσωρινή έστω– λύση του χρηματοδοτικού προβλήματος, με την επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για τη συνέχιση της δανειοδότησης των έργων αρχικά έως το τέλος του έτους.
Απαντώντας σε επερώτηση του τέως υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Στ. Καλογιάννη, ο κ. Μαγκριώτης αποκάλυψε ότι η «Νέα Οδός», η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα), προχώρησε σε αναστολή εργασιών. «Ουσιαστικά έχουν αδρανοποιηθεί σχεδόν όλα τα εργοτάξια», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Μαγκριώτης. «Τυπικά όμως η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε αναστολή εργασιών, γιατί κάτι τέτοιο θα έδινε το δικαίωμα στο Δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης».
Οπως όλα δείχνουν, η εξέλιξη αυτή έχει συντελεστεί εδώ και ένα μήνα, περίπου, άμεσα (από τις ίδιες τις εταιρείες που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα) ή έμμεσα (άρα και πιο «διακριτικά»), μέσω των υπεργολάβων στους οποίους έχουν ανατεθεί τμήματα των έργων. Γεγονός που η κοινοπραξία «Νέα Οδός» φαίνεται ότι προσπαθεί να κρατήσει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας: χαρακτηριστικό είναι ότι σε συνέντευξή του στην «Κ» μόλις προ δύο εβδομάδων (6.3.10) ο διευθύνων σύμβουλος του έργου, κ. Ρουφίνο ντελ Ρίο, δήλωνε ότι τα έργα στην Ιονία Οδό, αλλά και τον Ε65, συνεχίζονται κανονικά, καθώς «τα περιθώρια είναι περιορισμένα, αλλά η κατάσταση είναι προς το παρόν ελεγχόμενη».
Η «Κ» επικοινώνησε χθες με την κοινοπραξία «Νέα Οδός», που έχει αναλάβει το έργο. Στελέχη της κοινοπραξίας υποστήριξαν ότι τα έργα δεν έχουν σταματήσει, αλλά έχει μειωθεί ο αριθμός των εργοταξίων. Οπως ανέφεραν, στα τέλη Ιανουαρίου η «Νέα Οδός» ενημέρωσε το υπουργείο Υποδομών ότι θα προχωρήσει σταδιακά σε κλείσιμο των εργοταξίων της, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης.
Επαναδιαπραγμάτευση
Κατά τα άλλα, η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης περνάει στην τελική ευθεία με μια αισιόδοξη εξέλιξη. Κυβέρνηση και τράπεζες φέρονται να βρίσκονται ένα βήμα πριν από την υπογραφή συμφωνίας για την επανέναρξη της χρηματοδότησης, τουλάχιστον έως το τέλος του έτους. Επίσης, στο Υποδομών εκτιμούν ότι μια άμεση μείωση των διοδίων θα είναι εφικτή πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την έγγραφη δέσμευση του Δημοσίου για κάλυψη όλων των διαφυγόντων εσόδων των κοινοπραξιών.
Του Γιωργου Λιαλιου
Η Ιονία Οδός είναι ο πρώτος από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες, στον οποίο πλέον τα έργα σταμάτησαν και επισήμως. Την αποκάλυψη έκανε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων κ. Γ. Μαγκριώτης, σημειώνοντας ότι η εταιρεία ενημέρωσε για την εξέλιξη αυτή το Δημόσιο από τα τέλη Ιανουαρίου. Ταυτόχρονα, όμως, τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών φαίνεται να βρίσκονται ένα βήμα πριν από την –προσωρινή έστω– λύση του χρηματοδοτικού προβλήματος, με την επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για τη συνέχιση της δανειοδότησης των έργων αρχικά έως το τέλος του έτους.
Απαντώντας σε επερώτηση του τέως υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Στ. Καλογιάννη, ο κ. Μαγκριώτης αποκάλυψε ότι η «Νέα Οδός», η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιονίας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα), προχώρησε σε αναστολή εργασιών. «Ουσιαστικά έχουν αδρανοποιηθεί σχεδόν όλα τα εργοτάξια», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Μαγκριώτης. «Τυπικά όμως η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε αναστολή εργασιών, γιατί κάτι τέτοιο θα έδινε το δικαίωμα στο Δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης».
Οπως όλα δείχνουν, η εξέλιξη αυτή έχει συντελεστεί εδώ και ένα μήνα, περίπου, άμεσα (από τις ίδιες τις εταιρείες που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα) ή έμμεσα (άρα και πιο «διακριτικά»), μέσω των υπεργολάβων στους οποίους έχουν ανατεθεί τμήματα των έργων. Γεγονός που η κοινοπραξία «Νέα Οδός» φαίνεται ότι προσπαθεί να κρατήσει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας: χαρακτηριστικό είναι ότι σε συνέντευξή του στην «Κ» μόλις προ δύο εβδομάδων (6.3.10) ο διευθύνων σύμβουλος του έργου, κ. Ρουφίνο ντελ Ρίο, δήλωνε ότι τα έργα στην Ιονία Οδό, αλλά και τον Ε65, συνεχίζονται κανονικά, καθώς «τα περιθώρια είναι περιορισμένα, αλλά η κατάσταση είναι προς το παρόν ελεγχόμενη».
Η «Κ» επικοινώνησε χθες με την κοινοπραξία «Νέα Οδός», που έχει αναλάβει το έργο. Στελέχη της κοινοπραξίας υποστήριξαν ότι τα έργα δεν έχουν σταματήσει, αλλά έχει μειωθεί ο αριθμός των εργοταξίων. Οπως ανέφεραν, στα τέλη Ιανουαρίου η «Νέα Οδός» ενημέρωσε το υπουργείο Υποδομών ότι θα προχωρήσει σταδιακά σε κλείσιμο των εργοταξίων της, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης.
Επαναδιαπραγμάτευση
Κατά τα άλλα, η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης περνάει στην τελική ευθεία με μια αισιόδοξη εξέλιξη. Κυβέρνηση και τράπεζες φέρονται να βρίσκονται ένα βήμα πριν από την υπογραφή συμφωνίας για την επανέναρξη της χρηματοδότησης, τουλάχιστον έως το τέλος του έτους. Επίσης, στο Υποδομών εκτιμούν ότι μια άμεση μείωση των διοδίων θα είναι εφικτή πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την έγγραφη δέσμευση του Δημοσίου για κάλυψη όλων των διαφυγόντων εσόδων των κοινοπραξιών.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)