Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011
Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011
Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011
ΕΠΕΙΓΟΝ-ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΙΜΑ
ΕΠΕΙΓΟΝ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΜΑΣ
ΡΗΓΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
ΘΕΟΦΑΝΟΓΙΑΝΝΗ- ΡΗΓΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΠΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΟΝ
ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ ΑΙΜΑ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΟΣΟΥΣ ΔΩΣΟΥΝ ΑΙΜΑ
ΝΑ ΤΟΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΛΗΠΤΡΙΑΣ
ΚΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ (ΟΛΥΜΠΙΟΝ-ΠΑΤΡΑ)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΜΑΣ
ΡΗΓΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
ΘΕΟΦΑΝΟΓΙΑΝΝΗ- ΡΗΓΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΠΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΛΥΜΠΙΟΝ
ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ ΑΙΜΑ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΟΣΟΥΣ ΔΩΣΟΥΝ ΑΙΜΑ
ΝΑ ΤΟΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΛΗΠΤΡΙΑΣ
ΚΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ (ΟΛΥΜΠΙΟΝ-ΠΑΤΡΑ)
Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 13 Φεβρουαρίου २०११ Του Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011
Επιμήκυνση κερδών για τους εργολάβους μέσω της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών
Πώς στήνουν το κόλπο τράπεζες και κατασκευαστικές εταιρείες με «μοντέλο» τα έργα στον προβληματικό άξονα. Μοναδικός χαμένος, ο οδηγός και φορολογούμενος, που θα κληθεί να πληρώνει επί μακρόν τρελά ποσά στα διόδια
Σκληραίνει το παιχνίδι στο «μέτωπο των διοδίων». Το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται με δύο γραμμές, οι τράπεζες παραμένουν άτεγκτες στις θέσεις τους, οι κατασκευαστές επιμένουν και πιέζουν για τα αιτήματά τους και στη μέση στέκει αβοήθητος ο ταλαίπωρος οδηγός-φορολογούμενος, ο οποίος μειώσεις ακούει και αυξήσεις βλέπει.
Ολοι οι εμπλεκόμενοι συμφωνούν ότι η μεγάλη μάχη θα δοθεί στον υπό κατασκευή άξονα Κορίνθου-Πατρών-Τσακώνας. Είναι σε χειρότερη κατάσταση (από τα άλλα τέσσερα εργοτάξια) και το ακριβότερο ανά χιλιόμετρο έργο. Συναντά τα μεγαλύτερα προβλήματα χρηματοδότησης και επιπλέον αφορά έναν οδικό άξονα που είναι μακράν ο πρώτος σε αριθμό δυστυχημάτων σε όλο το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Επιπλέον το έργο αυτό θεωρείται από τους κατασκευαστές πως θα είναι ο πιλότος για να περάσει ένα από τα βασικότερα αιτήματά τους, δηλαδή η επιμήκυνση (κατά 10-15 χρόνια) της περιόδου λειτουργίας-εκμετάλλευσης.
Στην αγορά θεωρούν πως το μοντέλο που τελικά θα ακολουθηθεί για την Κορίνθου-Πατρών θα εφαρμοσθεί και για τις άλλες τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Το υπουργείο Υποδομών σε διάστημα μόλις δύο ημερών εμφανίζεται με τον μεν αρμόδιο υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη να κάνει λόγο για μείωση των διοδίων (στα τμήματα που είναι υπό κατασκευή ) κατά 50% και τον δε υπουργό Δ. Ρέππα εξαιρετικά φειδωλό, αποφεύγοντας να αναφερθεί σε συγκεκριμένα σε ποσοστά.
Οι ξένες και ελληνικές τράπεζες, κυρίως όμως οι γαλλικές και γερμανικές, που υποστηρίζουν τους κατασκευαστικούς ομίλους των χωρών τους (Vinci και Hochtief), δεν συζητούν καμία υποχώρηση σε θέματα χρηματοδότησης εάν δεν εξασφαλισθούν περισσότερα ανταλλάγματα από την πλευρά του Δημοσίου.
Για τον άξονα που κατασκευάζει η Ολυμπία Οδός η Σύμβαση Παραχώρησης ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2008, έχει προϋπολογισμό 2,177 δισ. ευρώ και λήγει το 2037. Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία, τα μηνιαία έσοδα της κοινοπραξίας (Vinci, Hochtief, J&Ρ Αβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις ΓΕΚ/Τέρνα και Αθηνά) εκτιμώνται σε 5,5 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έσοδα, σύμφωνα με απάντηση (αρ. πρωτ. 410/414 της 22/9/2010) του αρμόδιου υφυπουργού, έφθαναν μέχρι τον Ιούλιο του 2010 τα 150 εκατ. ευρώ. Ποσό, που πλέον υπολογίζεται πως πλησιάζει τα 190 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο το Δημόσιο έχει διαθέσει ήδη τα 244 από τα 550 εκατ. ευρώ, που του αναλογούν, τη στιγμή που μέσω ιδίων κεφαλαίων έχουν καλυφθεί περί τα 80 εκατ. ευρώ. Πρακτικά σε 28 μήνες η κοινοπραξία πρέπει να εμφανίζει έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, στοιχείο που καταρρίπτει το επιχείρημα των εργολάβων πως... μπαίνουν μέσα από την κατασκευή.
Παράλληλα, το ίδιο στοιχείο, δηλαδή το εργολαβικό κέρδος, αναιρεί τον λόγο για τον οποίο οι τράπεζες αρνούνται -επί της ουσίας- να χρηματοδότήσουν (όπως προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση) την εκτέλεση του έργου. Τραπεζικός παράγοντας σημείωνε στην «Κ.Ε.» πως μέσα σε τρία χρόνια το κόστος χρήματος έχει επιβαρυνθεί πάνω από 60% λόγω της εκτίναξης των επιτοκίων. Παραδέχεται ωστόσο πως έχουν ήδη εκταμιευθεί περί τα 340 εκατ. ευρώ με σχετικά χαμηλότερα επιτόκια από τα τρέχοντα.
Το πρόβλημα δημιουργείται ουσιαστικά από την άρνηση των τραπεζών να συνεισφέρουν τα συμφωνηθέντα και των εταιρειών να καλύψουν μέρος του κόστους από ίδια κεφάλαια, με συνέπεια το βάρος να πέφτει για περισσότερο από δύο χρόνια στις πλάτες των οδηγών.
Ο Δημήτρης Αϊβαλής (δημοτικός σύμβουλος Πάτρας, ο οποίος έχει καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα για το αντίτιμο των διοδίων) θυμίζει πως, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της Ολυμπίας Οδού, το 41% προβλεπόταν να καλυφθεί από τραπεζικά δάνεια, το 7% από τους μετόχους, το 20% από το Δημόσιο και το υπόλοιπο 32% από τα καθαρά έσοδα διοδίων. Σχέση, που διαμορφώνεται εδώ και μήνες ετεροβαρώς για τους οδηγούς.
Σημειώνεται επίσης πως, με βάση το σχετικό ΦΕΚ (αρ. φύλλου 279 της 20/12/2007), στην ενότητα 7.3 περί Χρηματοδότησης του Εργου με Δάνεια αναφέρεται ρητά πως «...ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου». Ενα έργο, που μέχρι τώρα οι αρμόδιοι υπουργοί (από τον Γ. Σουφλιά, ο οποίος ξεκίνησε τη... φάμπρικα, μέχρι τον Δ. Ρέππα που τη συνεχίζει) έχουν την απαίτηση να χρηματοδοτηθεί κυρίως από τα διόδια, δηλαδή τους οδηγούς.
Επιμήκυνση κερδών για τους εργολάβους μέσω της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών
Πώς στήνουν το κόλπο τράπεζες και κατασκευαστικές εταιρείες με «μοντέλο» τα έργα στον προβληματικό άξονα. Μοναδικός χαμένος, ο οδηγός και φορολογούμενος, που θα κληθεί να πληρώνει επί μακρόν τρελά ποσά στα διόδια
Σκληραίνει το παιχνίδι στο «μέτωπο των διοδίων». Το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται με δύο γραμμές, οι τράπεζες παραμένουν άτεγκτες στις θέσεις τους, οι κατασκευαστές επιμένουν και πιέζουν για τα αιτήματά τους και στη μέση στέκει αβοήθητος ο ταλαίπωρος οδηγός-φορολογούμενος, ο οποίος μειώσεις ακούει και αυξήσεις βλέπει.
Ολοι οι εμπλεκόμενοι συμφωνούν ότι η μεγάλη μάχη θα δοθεί στον υπό κατασκευή άξονα Κορίνθου-Πατρών-Τσακώνας. Είναι σε χειρότερη κατάσταση (από τα άλλα τέσσερα εργοτάξια) και το ακριβότερο ανά χιλιόμετρο έργο. Συναντά τα μεγαλύτερα προβλήματα χρηματοδότησης και επιπλέον αφορά έναν οδικό άξονα που είναι μακράν ο πρώτος σε αριθμό δυστυχημάτων σε όλο το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Επιπλέον το έργο αυτό θεωρείται από τους κατασκευαστές πως θα είναι ο πιλότος για να περάσει ένα από τα βασικότερα αιτήματά τους, δηλαδή η επιμήκυνση (κατά 10-15 χρόνια) της περιόδου λειτουργίας-εκμετάλλευσης.
Στην αγορά θεωρούν πως το μοντέλο που τελικά θα ακολουθηθεί για την Κορίνθου-Πατρών θα εφαρμοσθεί και για τις άλλες τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Το υπουργείο Υποδομών σε διάστημα μόλις δύο ημερών εμφανίζεται με τον μεν αρμόδιο υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη να κάνει λόγο για μείωση των διοδίων (στα τμήματα που είναι υπό κατασκευή ) κατά 50% και τον δε υπουργό Δ. Ρέππα εξαιρετικά φειδωλό, αποφεύγοντας να αναφερθεί σε συγκεκριμένα σε ποσοστά.
Οι ξένες και ελληνικές τράπεζες, κυρίως όμως οι γαλλικές και γερμανικές, που υποστηρίζουν τους κατασκευαστικούς ομίλους των χωρών τους (Vinci και Hochtief), δεν συζητούν καμία υποχώρηση σε θέματα χρηματοδότησης εάν δεν εξασφαλισθούν περισσότερα ανταλλάγματα από την πλευρά του Δημοσίου.
Για τον άξονα που κατασκευάζει η Ολυμπία Οδός η Σύμβαση Παραχώρησης ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2008, έχει προϋπολογισμό 2,177 δισ. ευρώ και λήγει το 2037. Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία, τα μηνιαία έσοδα της κοινοπραξίας (Vinci, Hochtief, J&Ρ Αβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις ΓΕΚ/Τέρνα και Αθηνά) εκτιμώνται σε 5,5 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έσοδα, σύμφωνα με απάντηση (αρ. πρωτ. 410/414 της 22/9/2010) του αρμόδιου υφυπουργού, έφθαναν μέχρι τον Ιούλιο του 2010 τα 150 εκατ. ευρώ. Ποσό, που πλέον υπολογίζεται πως πλησιάζει τα 190 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο το Δημόσιο έχει διαθέσει ήδη τα 244 από τα 550 εκατ. ευρώ, που του αναλογούν, τη στιγμή που μέσω ιδίων κεφαλαίων έχουν καλυφθεί περί τα 80 εκατ. ευρώ. Πρακτικά σε 28 μήνες η κοινοπραξία πρέπει να εμφανίζει έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, στοιχείο που καταρρίπτει το επιχείρημα των εργολάβων πως... μπαίνουν μέσα από την κατασκευή.
Παράλληλα, το ίδιο στοιχείο, δηλαδή το εργολαβικό κέρδος, αναιρεί τον λόγο για τον οποίο οι τράπεζες αρνούνται -επί της ουσίας- να χρηματοδότήσουν (όπως προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση) την εκτέλεση του έργου. Τραπεζικός παράγοντας σημείωνε στην «Κ.Ε.» πως μέσα σε τρία χρόνια το κόστος χρήματος έχει επιβαρυνθεί πάνω από 60% λόγω της εκτίναξης των επιτοκίων. Παραδέχεται ωστόσο πως έχουν ήδη εκταμιευθεί περί τα 340 εκατ. ευρώ με σχετικά χαμηλότερα επιτόκια από τα τρέχοντα.
Το πρόβλημα δημιουργείται ουσιαστικά από την άρνηση των τραπεζών να συνεισφέρουν τα συμφωνηθέντα και των εταιρειών να καλύψουν μέρος του κόστους από ίδια κεφάλαια, με συνέπεια το βάρος να πέφτει για περισσότερο από δύο χρόνια στις πλάτες των οδηγών.
Ο Δημήτρης Αϊβαλής (δημοτικός σύμβουλος Πάτρας, ο οποίος έχει καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα για το αντίτιμο των διοδίων) θυμίζει πως, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της Ολυμπίας Οδού, το 41% προβλεπόταν να καλυφθεί από τραπεζικά δάνεια, το 7% από τους μετόχους, το 20% από το Δημόσιο και το υπόλοιπο 32% από τα καθαρά έσοδα διοδίων. Σχέση, που διαμορφώνεται εδώ και μήνες ετεροβαρώς για τους οδηγούς.
Σημειώνεται επίσης πως, με βάση το σχετικό ΦΕΚ (αρ. φύλλου 279 της 20/12/2007), στην ενότητα 7.3 περί Χρηματοδότησης του Εργου με Δάνεια αναφέρεται ρητά πως «...ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου». Ενα έργο, που μέχρι τώρα οι αρμόδιοι υπουργοί (από τον Γ. Σουφλιά, ο οποίος ξεκίνησε τη... φάμπρικα, μέχρι τον Δ. Ρέππα που τη συνεχίζει) έχουν την απαίτηση να χρηματοδοτηθεί κυρίως από τα διόδια, δηλαδή τους οδηγούς.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παναγοπούλα 10/02/2011
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η επίσκεψη στο εργοτάξιο του βουλευτή Αχαΐας του ΚΚΕ Νίκου Καραθανασόπουλου. Στην συνάντηση υπήρξε ενημέρωση από την μεριά του Σωματείου μας για τις απολύσεις και την πορεία του έργου.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ συνομιλώντας με εργαζόμενους ανέλυσε την θέση του Κόμματος του για τα δημόσια έργα και τόνισε πως «οι απολύσεις εργαζομένων και τα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες λαού κι εργαζομένων στο έργο στην «Ολυμπία οδό» όπως και σε άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα κατάργησης της επιχειρηματικής δράσης στις κατασκευές»
Στην συνάντηση ήταν παρόντες και μέλη του ΠΑΜΕ από την Ομοσπονδία Οικοδόμων που σε παρέμβαση τους τόνισαν την αναγκαιότητα δημιουργίας Ενιαίου Δημόσιου Φορέα για τα κατασκευαστικά έργα, ενώ ζήτησαν να μην υπάρξει καμία απόλυση.
Τέλος κάλεσαν τους εργαζόμενους σε συμμετοχή στην απεργία στις 23/Φλεβάρη και ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ 11πμ ΣΤΗΝ πλ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΠΑΜΕ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ.
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.
ΕΞΩ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.
ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ-ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΤΩΡΑ,
ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ, ΠΑΙΖΟΥΝ ΒΡΩΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΣ.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ.
Οι απολύσεις εργαζομένων και τα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες λαού κι εργαζομένων στο έργο στην «Ολυμπία οδό» όπως και σε άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα κατάργησης της επιχειρηματικής δράσης στις κατασκευές.
Δείχνουν τις ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τις ευθύνες των κομμάτων του ευρωμονόδρομου σαν τον ΣΥΝ και το Λάος, που ορκίζονται πίστη στις κατευθύνσεις της ΕΕ.
Αυτοί, όλοι μαζί, με τους εργατοπατέρες της ΓΣΕΕ και του ΕΚ Πάτρας, έχουν συναποφασίσει το νομοθετικό και πολιτικό πλαίσιο που προσφέρει πλήρη ασυδοσία στο κατασκευαστικό κεφάλαιο και τους μεγάλους τραπεζικούς ομίλους.
Πίσω από τις απολύσεις βρίσκονται παντού και πάντα οι ομοτράπεζοι του ΣΕΒ και των κατασκευαστικών μονοπωλίων στη ΓΣΕΕ και στο ΕΚ Πάτρας.
Υπάρχει πλούσια πείρα. Αυτοί υπέγραψαν συμφωνίες με τον ΣΕΒ δυτικής Ελλάδας και πανελλαδικά για μέτρα τόνωσης της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Αυτοί πρωτοστατούν στις επιχειρησιακές συμβάσεις (ΝΕΟΓΑΛ και αλλού), στις μειώσεις μισθών και στις απολύσεις (ΕΛΠΑΚ, Καζίνο Ρίου, ΑΒΕΞ, συμβασιούχοι στο δημόσιο και αλλού), στην μαύρη και ανασφάλιστη εργασία (ΟΤΑ).
Θυμηθείτε!
Ποιοι υπονόμευαν τον αγώνα των απλήρωτων εργαζόμενων στο Φράγμα; Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ στο ΕΚ Πάτρας που ελέγχουν με διάφορα τερτίπια και νοθείες τα σωματεία οδηγών και χειριστών.
Οι ίδιοι-όπως και οι καθοδηγητές τους στη ΓΣΕΕ-πρωταγωνιστούν στο στήσιμο απεργοσπαστικών μηχανισμών. Στήριγμα τους, δεξί χέρι, ακροατήριο και συνδαιτυμόνας, το ΣΕΑΜ, η ΨευτοΑνταρσύα και η ΚΟΕ.
Αλλού, όπως στον Βοσινάκη ή στον Λαναρά έκαναν τα πάντα για να κάνουν τους εργάτες υποχείρια των εταιρειών με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη επιχορήγηση του κεφαλαιοκράτη με πρόσχημα την διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από το ότι το κεφάλαιο εξασφαλίζει θέσεις εργασίας. Η αλήθεια είναι ακριβώς αντίθετη. Όσο το κεφάλαιο έχει το κουμάντο στην οικονομία και στην εξουσία, για να συσσωρεύει υπερκέρδη, θα φέρνει για μας ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια κι ανεργία.
Η κατάσταση στην οικοδομή πάει από το κακό στο χειρότερο. 57% μειώθηκε η οικοδομική δραστηριότητα από το 2005. 500.000 διαμερίσματα παραμένουν απούλητα. Στο 65% έφτασε η ανεργία στους οικοδόμους. Η πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων βιοτεχνών και εμπόρων στην οικοδομή δεν έχουν δουλειά, δυσκολεύονται να συντηρήσουν τα μαγαζιά τους. Πάνω από 7000 χιλιάδες μηχανικοί εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι, είναι άνεργοι, δυσκολεύονται να επιβιώσουν. Χιλιάδες νέα παιδιά που αποφοιτούν από τα πολυτεχνεία και τα ΤΕΙ μεγαλώνουν την λίστα της ανεργίας. Κι όμως! Τα τελευταία 20-25 χρόνια έγιναν πρωτόγνωρα δημόσια έργα για την Ελλάδα, Εγνατία οδός, Μετρό Αθήνας, Αεροδρόμιο Αθήνας, Αττική οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οδικοί άξονες, Μετρό Θεσ/νίκης. Κατασκευάστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες διαμερίσματα.
Ποιος ωφελήθηκε;
Τα λαϊκά στρώματα διπλοπλήρωσαν αυτά τα έργα στην κατασκευή και τη χρησιμοποίηση.
Απ’ αυτή την ανάπτυξη, αυτοί που ωφελήθηκαν ήταν οι μονοπωλιακοί όμιλοι, οι εργολάβοι και τα άλλα παράσιτα, που γιγαντώθηκαν τα κέρδη τους.
Απ’ αυτή την ανάπτυξη προέκυψε η κρίση που βιώνει σήμερα η εργατική τάξη.
Απ’ αυτή την ανάπτυξη που την πληρώσαμε με το αίμα μας, σήμερα μας ζητούν να πληρώσουμε την κρίση που προκάλεσε με τη ζωή μας.
Συνάδελφοι, ο δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης είναι αντιλαϊκός και αδιέξοδος. Δεν παίρνει υπόψη την ικανοποίηση των σύγχρονων και συνεχώς διευρυμένων λαϊκών αναγκών, αλλά την επιτάχυνση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
Γι’ αυτό επιβάλλεται ο αγώνας μας για την αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας και την ανακούφιση των ανέργων να συνδυάζεται με τον δρόμο ανάπτυξης που στο κέντρο της προσοχής θα έχει την διασφάλιση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων και όχι την κερδοφορία του κεφαλαίου.
Η σημερινή κατάσταση δεν έχει σχέση με τα συνηθισμένα σκαμπανεβάσματα στην οικοδομική δραστηριότητα που γνωρίσαμε τις προηγούμενες δεκαετίες.
Η κρίση είναι βαθιά και θα αργήσει να ξεπεραστεί. Η όποια ανάκαμψη, όποτε και αν έρθει, θα είναι αναιμική και προσωρινή. Ήδη το μεγάλο κεφάλαιο και τα μονοπώλια έχουν βάλει σε εφαρμογή τους δικούς τους όρους για το ξεπέρασμα της κρίσης που ισοπεδώνουν τα δικαιώματα μας.
Μείωση του μεροκάματου στους οικοδόμους. Καταστροφή ενός μεγάλου τμήματος των αυτοαπασχολούμενων βιοτεχνών. Ανεργία ετεροαπασχόληση για τους μηχανικούς. Δουλειά με το μπλοκάκι. Υφαρπαγή των κοινωνικών κατακτήσεων, ψαλίδισμα των λαϊκών δικαιωμάτων.
Αυτά τα μέτρα είναι γραμμένα στο «μνημόνιο». Αυτά τα μέτρα απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΔΝΤ και ο ΣΕΒ. Σε αυτήν την κατεύθυνση ευθυγραμμίζεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Από κοντά και η Νέα Δημοκρατία με ένα παρόμοιο μίγμα αντιλαϊκών μέτρων.
Η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη», η «πράσινη» οικοδομή κλπ, που μας αραδιάζουν κυβέρνηση και ΝΔ δεν αποτελούν λύση και δεν απαντάνε στα δικά μας προβλήματα.
Θα δεχτούμε τον εκβιασμό του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων;
Θα ανεχτούμε ένα ακόμα γύρο κρίσης και ανάπτυξης σε βάρος μας;
Θα επιδοτήσουμε τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και των τραπεζών με τον ιδρώτα και το αίμα μας;
Σήμερα έχουμε το ΠΑΜΕ, την εμπροσθοφυλακή του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος της εργατικής τάξης, έχουμε την ΠΑΣΕΒΕ τον αγωνιστικό αντιμονοπωλιακό φάρο στο συνδικαλιστικό κίνημα αυτοαπασχολούμενων. Έχουμε πλούσια εμπειρία αγώνων και κατακτήσεων.
Από κοντά οι φοιτητές των πολυτεχνικών σχολών, οι σπουδαστές των τεχνικών επαγγελμάτων των ΤΕΙ και το ΜΑΣ που βλέπουν τις προοπτικές για το μέλλον τους να ψαλιδίζονται από την αντιλαϊκή πολιτική.
Μπορούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε ένα ενιαίο αντιμονοπωλιακό μέτωπο με στόχο την υπεράσπιση εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων στην οικοδομή στις συνθήκες της κρίσης.
Μπορούμε να βάλουμε τα θεμέλια για την ικανοποίηση των αναγκών μας που βρίσκονται σε αντίθεση με την εξουσία του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων.
Μπορούμε με την κοινή μας δράση να ενισχύσουμε την συμμαχία της εργατικής τάξης με τους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματοβιοτέχνες, προϋπόθεση για την σύγκρουση και την ανατροπή της βαρβαρότητας του κεφαλαίου και των μηχανισμών του.
Υπάρχει διέξοδος. Είναι η αντιμονοπωλιακή πάλη για να υπερασπίσουμε το δικαίωμα μας στην δουλειά, για ένα μεροκάματο που να καλύπτει τις σημερινές ανάγκες των οικογενειών μας, για το δικαίωμα στην μόρφωση, την ασφάλιση, την υγεία. Το δικαίωμα για σύγχρονη λαϊκή κατοικία, έργα υποδομών σε νοσοκομεία, σχολεία, αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμική θωράκιση κλπ.
Μπορούμε να διεκδικήσουμε και να κατακτήσουμε μια εξουσία που να στηρίζεται στους ανθρώπους της δουλειάς, απαλλαγμένη από τον ζυγό των μονοπωλίων και της ΕΕ. Η προοπτική αυτή πρέπει να τεθεί άμεσα σαν βασικός άξονας συσπείρωσης στους καθημερινούς αγώνες.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ: Επίδομα ανεργίας στο 80% του κατώτερου μισθού για εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που χάνουν την δουλειά τους ή αναγκάζονται να κλείσουν τα μαγαζιά τους, για όσο διάστημα μένουν άνεργοι.
Υπολογισμός του χρόνου ανεργίας ως συντάξιμου χρόνου.
Δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη για όλους τους άνεργους, εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους και για τους αυτοαπασχολούμενους που αδυνατούν να πληρώσουν τις εισφορές τους.
Διαγραφή χρεών από τόκους και πάγωμα αποπληρωμής δανείων για τους ανέργους. Διακοπή κάθε πλειστηριασμού και κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων για χρέη στεγαστικών δανείων που βαρύνουν την κύρια κατοικία.
Κατάργηση του Φ.Π.Α. στα είδη πρώτης ανάγκης και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Πλήρη κάλυψη του κόστους των σπουδών για φοιτητές και μαθητές, που οι γονείς τους είναι άνεργοι.
Συνταξιοδότηση στα 50 χρόνια για τους οικοδόμους που συμπληρώνουν δύο χρόνια στην ανεργία και έχουν 4.050 ημέρες ασφάλισης.
Δημιουργία κλάδου βαρέων και ανθυγιεινών για τους βιοτέχνες.
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεά Υγεία- Πρόνοια-παιδεία.
Ατομικό αφορολόγητο όριο στα 20.000 ευρώ, οικογενειακό στα 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Κατάργηση της περαίωσης και των ανέλεγκτων χρήσεων. Αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45% άμεσα.
Μείωση των επιτοκίων χορηγήσεων (για στεγαστικά δάνεια) σε βάρος των κερδών των ομίλων του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Άτοκα στεγαστικά δάνεια σε νέα ζευγάρια για απόκτηση κύριας κατοικίας.
Πρόγραμμα κρατικής μέριμνας στην υλοποίηση προγραμμάτων λαϊκής στέγης για την δημιουργία ασφαλών, σύγχρονων και φθηνών κατοικιών.
Κατασκευή έργων αντισεισμικής θωράκισης και αντιπλημμυρικής προστασίας.
Ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας να σταματήσει να στέλνει πελάτες στις τράπεζες, να ενισχύσει αποφασιστικά το κατασκευαστικό πρόγραμμα, να δώσει δάνεια στους δικαιούχους από ίδια κεφάλαια, άτοκα, και στο ύψος της εμπορικής αξίας της κατοικίας. Στη βάση αυτή, προϋπόθεση για να έχει αποτέλεσμα ο αγώνας μας είναι η ανάπτυξη του πολιτικού αγώνα, η ισχυροποίηση του μαζικού διεκδικητικού αγώνα, η καταδίκη των κομμάτων της εξουσίας και του ευρωμονόδρομου, η αποδυνάμωση των δυνάμεων του συμβιβασμού στο εργατικό κίνημα, η ενίσχυση του ταξικού κινήματος, της Ομοσπονδίας μας, των συνδικάτων, του ΠΑΜΕ, η ενίσχυση της συμμαχίας με τα άλλα λαϊκά στρώματα που βασανίζονται απ’ αυτή την πολιτική, τους αυτοαπασχολούμενους, μικρούς ΕΒΕ και την εργαζόμενη αγροτιά. Αυτή η γραμμή θα ενισχύει, θα δυναμώνει το κίνημα, θα συσπειρώνει δυνάμεις, θα διευκολύνει τον αγώνα μας για βαθιές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα προς όφελος των εργαζομένων.
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.
ΕΞΩ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.
ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ-ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΤΩΡΑ,
ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ, ΠΑΙΖΟΥΝ ΒΡΩΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΣ.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ.
Οι απολύσεις εργαζομένων και τα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες λαού κι εργαζομένων στο έργο στην «Ολυμπία οδό» όπως και σε άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα κατάργησης της επιχειρηματικής δράσης στις κατασκευές.
Δείχνουν τις ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τις ευθύνες των κομμάτων του ευρωμονόδρομου σαν τον ΣΥΝ και το Λάος, που ορκίζονται πίστη στις κατευθύνσεις της ΕΕ.
Αυτοί, όλοι μαζί, με τους εργατοπατέρες της ΓΣΕΕ και του ΕΚ Πάτρας, έχουν συναποφασίσει το νομοθετικό και πολιτικό πλαίσιο που προσφέρει πλήρη ασυδοσία στο κατασκευαστικό κεφάλαιο και τους μεγάλους τραπεζικούς ομίλους.
Πίσω από τις απολύσεις βρίσκονται παντού και πάντα οι ομοτράπεζοι του ΣΕΒ και των κατασκευαστικών μονοπωλίων στη ΓΣΕΕ και στο ΕΚ Πάτρας.
Υπάρχει πλούσια πείρα. Αυτοί υπέγραψαν συμφωνίες με τον ΣΕΒ δυτικής Ελλάδας και πανελλαδικά για μέτρα τόνωσης της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Αυτοί πρωτοστατούν στις επιχειρησιακές συμβάσεις (ΝΕΟΓΑΛ και αλλού), στις μειώσεις μισθών και στις απολύσεις (ΕΛΠΑΚ, Καζίνο Ρίου, ΑΒΕΞ, συμβασιούχοι στο δημόσιο και αλλού), στην μαύρη και ανασφάλιστη εργασία (ΟΤΑ).
Θυμηθείτε!
Ποιοι υπονόμευαν τον αγώνα των απλήρωτων εργαζόμενων στο Φράγμα; Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ στο ΕΚ Πάτρας που ελέγχουν με διάφορα τερτίπια και νοθείες τα σωματεία οδηγών και χειριστών.
Οι ίδιοι-όπως και οι καθοδηγητές τους στη ΓΣΕΕ-πρωταγωνιστούν στο στήσιμο απεργοσπαστικών μηχανισμών. Στήριγμα τους, δεξί χέρι, ακροατήριο και συνδαιτυμόνας, το ΣΕΑΜ, η ΨευτοΑνταρσύα και η ΚΟΕ.
Αλλού, όπως στον Βοσινάκη ή στον Λαναρά έκαναν τα πάντα για να κάνουν τους εργάτες υποχείρια των εταιρειών με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη επιχορήγηση του κεφαλαιοκράτη με πρόσχημα την διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από το ότι το κεφάλαιο εξασφαλίζει θέσεις εργασίας. Η αλήθεια είναι ακριβώς αντίθετη. Όσο το κεφάλαιο έχει το κουμάντο στην οικονομία και στην εξουσία, για να συσσωρεύει υπερκέρδη, θα φέρνει για μας ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια κι ανεργία.
Η κατάσταση στην οικοδομή πάει από το κακό στο χειρότερο. 57% μειώθηκε η οικοδομική δραστηριότητα από το 2005. 500.000 διαμερίσματα παραμένουν απούλητα. Στο 65% έφτασε η ανεργία στους οικοδόμους. Η πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων βιοτεχνών και εμπόρων στην οικοδομή δεν έχουν δουλειά, δυσκολεύονται να συντηρήσουν τα μαγαζιά τους. Πάνω από 7000 χιλιάδες μηχανικοί εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι, είναι άνεργοι, δυσκολεύονται να επιβιώσουν. Χιλιάδες νέα παιδιά που αποφοιτούν από τα πολυτεχνεία και τα ΤΕΙ μεγαλώνουν την λίστα της ανεργίας. Κι όμως! Τα τελευταία 20-25 χρόνια έγιναν πρωτόγνωρα δημόσια έργα για την Ελλάδα, Εγνατία οδός, Μετρό Αθήνας, Αεροδρόμιο Αθήνας, Αττική οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, οδικοί άξονες, Μετρό Θεσ/νίκης. Κατασκευάστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες διαμερίσματα.
Ποιος ωφελήθηκε;
Τα λαϊκά στρώματα διπλοπλήρωσαν αυτά τα έργα στην κατασκευή και τη χρησιμοποίηση.
Απ’ αυτή την ανάπτυξη, αυτοί που ωφελήθηκαν ήταν οι μονοπωλιακοί όμιλοι, οι εργολάβοι και τα άλλα παράσιτα, που γιγαντώθηκαν τα κέρδη τους.
Απ’ αυτή την ανάπτυξη προέκυψε η κρίση που βιώνει σήμερα η εργατική τάξη.
Απ’ αυτή την ανάπτυξη που την πληρώσαμε με το αίμα μας, σήμερα μας ζητούν να πληρώσουμε την κρίση που προκάλεσε με τη ζωή μας.
Συνάδελφοι, ο δρόμος της καπιταλιστικής ανάπτυξης είναι αντιλαϊκός και αδιέξοδος. Δεν παίρνει υπόψη την ικανοποίηση των σύγχρονων και συνεχώς διευρυμένων λαϊκών αναγκών, αλλά την επιτάχυνση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
Γι’ αυτό επιβάλλεται ο αγώνας μας για την αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας και την ανακούφιση των ανέργων να συνδυάζεται με τον δρόμο ανάπτυξης που στο κέντρο της προσοχής θα έχει την διασφάλιση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων και όχι την κερδοφορία του κεφαλαίου.
Η σημερινή κατάσταση δεν έχει σχέση με τα συνηθισμένα σκαμπανεβάσματα στην οικοδομική δραστηριότητα που γνωρίσαμε τις προηγούμενες δεκαετίες.
Η κρίση είναι βαθιά και θα αργήσει να ξεπεραστεί. Η όποια ανάκαμψη, όποτε και αν έρθει, θα είναι αναιμική και προσωρινή. Ήδη το μεγάλο κεφάλαιο και τα μονοπώλια έχουν βάλει σε εφαρμογή τους δικούς τους όρους για το ξεπέρασμα της κρίσης που ισοπεδώνουν τα δικαιώματα μας.
Μείωση του μεροκάματου στους οικοδόμους. Καταστροφή ενός μεγάλου τμήματος των αυτοαπασχολούμενων βιοτεχνών. Ανεργία ετεροαπασχόληση για τους μηχανικούς. Δουλειά με το μπλοκάκι. Υφαρπαγή των κοινωνικών κατακτήσεων, ψαλίδισμα των λαϊκών δικαιωμάτων.
Αυτά τα μέτρα είναι γραμμένα στο «μνημόνιο». Αυτά τα μέτρα απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΔΝΤ και ο ΣΕΒ. Σε αυτήν την κατεύθυνση ευθυγραμμίζεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Από κοντά και η Νέα Δημοκρατία με ένα παρόμοιο μίγμα αντιλαϊκών μέτρων.
Η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη», η «πράσινη» οικοδομή κλπ, που μας αραδιάζουν κυβέρνηση και ΝΔ δεν αποτελούν λύση και δεν απαντάνε στα δικά μας προβλήματα.
Θα δεχτούμε τον εκβιασμό του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων;
Θα ανεχτούμε ένα ακόμα γύρο κρίσης και ανάπτυξης σε βάρος μας;
Θα επιδοτήσουμε τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και των τραπεζών με τον ιδρώτα και το αίμα μας;
Σήμερα έχουμε το ΠΑΜΕ, την εμπροσθοφυλακή του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος της εργατικής τάξης, έχουμε την ΠΑΣΕΒΕ τον αγωνιστικό αντιμονοπωλιακό φάρο στο συνδικαλιστικό κίνημα αυτοαπασχολούμενων. Έχουμε πλούσια εμπειρία αγώνων και κατακτήσεων.
Από κοντά οι φοιτητές των πολυτεχνικών σχολών, οι σπουδαστές των τεχνικών επαγγελμάτων των ΤΕΙ και το ΜΑΣ που βλέπουν τις προοπτικές για το μέλλον τους να ψαλιδίζονται από την αντιλαϊκή πολιτική.
Μπορούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας σε ένα ενιαίο αντιμονοπωλιακό μέτωπο με στόχο την υπεράσπιση εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων στην οικοδομή στις συνθήκες της κρίσης.
Μπορούμε να βάλουμε τα θεμέλια για την ικανοποίηση των αναγκών μας που βρίσκονται σε αντίθεση με την εξουσία του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων.
Μπορούμε με την κοινή μας δράση να ενισχύσουμε την συμμαχία της εργατικής τάξης με τους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματοβιοτέχνες, προϋπόθεση για την σύγκρουση και την ανατροπή της βαρβαρότητας του κεφαλαίου και των μηχανισμών του.
Υπάρχει διέξοδος. Είναι η αντιμονοπωλιακή πάλη για να υπερασπίσουμε το δικαίωμα μας στην δουλειά, για ένα μεροκάματο που να καλύπτει τις σημερινές ανάγκες των οικογενειών μας, για το δικαίωμα στην μόρφωση, την ασφάλιση, την υγεία. Το δικαίωμα για σύγχρονη λαϊκή κατοικία, έργα υποδομών σε νοσοκομεία, σχολεία, αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμική θωράκιση κλπ.
Μπορούμε να διεκδικήσουμε και να κατακτήσουμε μια εξουσία που να στηρίζεται στους ανθρώπους της δουλειάς, απαλλαγμένη από τον ζυγό των μονοπωλίων και της ΕΕ. Η προοπτική αυτή πρέπει να τεθεί άμεσα σαν βασικός άξονας συσπείρωσης στους καθημερινούς αγώνες.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ: Επίδομα ανεργίας στο 80% του κατώτερου μισθού για εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους που χάνουν την δουλειά τους ή αναγκάζονται να κλείσουν τα μαγαζιά τους, για όσο διάστημα μένουν άνεργοι.
Υπολογισμός του χρόνου ανεργίας ως συντάξιμου χρόνου.
Δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη για όλους τους άνεργους, εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους και για τους αυτοαπασχολούμενους που αδυνατούν να πληρώσουν τις εισφορές τους.
Διαγραφή χρεών από τόκους και πάγωμα αποπληρωμής δανείων για τους ανέργους. Διακοπή κάθε πλειστηριασμού και κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων για χρέη στεγαστικών δανείων που βαρύνουν την κύρια κατοικία.
Κατάργηση του Φ.Π.Α. στα είδη πρώτης ανάγκης και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Πλήρη κάλυψη του κόστους των σπουδών για φοιτητές και μαθητές, που οι γονείς τους είναι άνεργοι.
Συνταξιοδότηση στα 50 χρόνια για τους οικοδόμους που συμπληρώνουν δύο χρόνια στην ανεργία και έχουν 4.050 ημέρες ασφάλισης.
Δημιουργία κλάδου βαρέων και ανθυγιεινών για τους βιοτέχνες.
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεά Υγεία- Πρόνοια-παιδεία.
Ατομικό αφορολόγητο όριο στα 20.000 ευρώ, οικογενειακό στα 40.000 ευρώ και 5.000 ευρώ για κάθε παιδί. Κατάργηση της περαίωσης και των ανέλεγκτων χρήσεων. Αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45% άμεσα.
Μείωση των επιτοκίων χορηγήσεων (για στεγαστικά δάνεια) σε βάρος των κερδών των ομίλων του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Άτοκα στεγαστικά δάνεια σε νέα ζευγάρια για απόκτηση κύριας κατοικίας.
Πρόγραμμα κρατικής μέριμνας στην υλοποίηση προγραμμάτων λαϊκής στέγης για την δημιουργία ασφαλών, σύγχρονων και φθηνών κατοικιών.
Κατασκευή έργων αντισεισμικής θωράκισης και αντιπλημμυρικής προστασίας.
Ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας να σταματήσει να στέλνει πελάτες στις τράπεζες, να ενισχύσει αποφασιστικά το κατασκευαστικό πρόγραμμα, να δώσει δάνεια στους δικαιούχους από ίδια κεφάλαια, άτοκα, και στο ύψος της εμπορικής αξίας της κατοικίας. Στη βάση αυτή, προϋπόθεση για να έχει αποτέλεσμα ο αγώνας μας είναι η ανάπτυξη του πολιτικού αγώνα, η ισχυροποίηση του μαζικού διεκδικητικού αγώνα, η καταδίκη των κομμάτων της εξουσίας και του ευρωμονόδρομου, η αποδυνάμωση των δυνάμεων του συμβιβασμού στο εργατικό κίνημα, η ενίσχυση του ταξικού κινήματος, της Ομοσπονδίας μας, των συνδικάτων, του ΠΑΜΕ, η ενίσχυση της συμμαχίας με τα άλλα λαϊκά στρώματα που βασανίζονται απ’ αυτή την πολιτική, τους αυτοαπασχολούμενους, μικρούς ΕΒΕ και την εργαζόμενη αγροτιά. Αυτή η γραμμή θα ενισχύει, θα δυναμώνει το κίνημα, θα συσπειρώνει δυνάμεις, θα διευκολύνει τον αγώνα μας για βαθιές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα προς όφελος των εργαζομένων.
Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011
ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ, δελτίο τύπου Κ.Ο.Ε Αχαίας
Μετά τις προχθεσινές ανεπανάληπτες στιγμές αποικιοκρατικής συμπεριφοράς του Γάλλου μάνατζερ απέναντι σε εργαζόμενους, βουλευτές και περιφερειακούς συμβούλους της περιοχής μας, ο καθένας έχει καταλάβει πόσο «άερα» έχουν πάρει οι μεγάλες εταιρείες από την κυβέρνηση του Μνημονίου και από τα μέτρα που υιοθετεί ενάντια στα δικαιώματα του εργαζόμενου λαού αλλά και ενάντια στα κυριαρχικά δικαιώματα της ίδιας της χώρας.
Οι εργαζόμενοι της VINCI και το Σωματείο τους στέκονται παραδειγματικά απέναντι σε ένα κολοσσό κεφαλαίων, διεκδικώντας ανάκληση απολύσεων και την συνέχιση του έργου. Το ουσιαστικό στο κάλεσμα τους είναι Εργατικά Κέντρα, ΟμοσπονδίεςΣωματεία, Εργαζόμενους και Άνεργοι, να συμπαρασταθούν στον αγώνα τους, να ενισχύσουν τον συντονισμό και την ενότητα τους.
Είμαστε μαζί τους, όλοι δίπλα τους στην αυριανή απεργία!
ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ, δελτίο τύπου Κ.Ο.Ε Αχαίας
Μετά τις προχθεσινές ανεπανάληπτες στιγμές αποικιοκρατικής συμπεριφοράς του Γάλλου μάνατζερ απέναντι σε εργαζόμενους, βουλευτές και περιφερειακούς συμβούλους της περιοχής μας, ο καθένας έχει καταλάβει πόσο «άερα» έχουν πάρει οι μεγάλες εταιρείες από την κυβέρνηση του Μνημονίου και από τα μέτρα που υιοθετεί ενάντια στα δικαιώματα του εργαζόμενου λαού αλλά και ενάντια στα κυριαρχικά δικαιώματα της ίδιας της χώρας.
Οι εργαζόμενοι της VINCI και το Σωματείο τους στέκονται παραδειγματικά απέναντι σε ένα κολοσσό κεφαλαίων, διεκδικώντας ανάκληση απολύσεων και την συνέχιση του έργου. Το ουσιαστικό στο κάλεσμα τους είναι Εργατικά Κέντρα, ΟμοσπονδίεςΣωματεία, Εργαζόμενους και Άνεργοι, να συμπαρασταθούν στον αγώνα τους, να ενισχύσουν τον συντονισμό και την ενότητα τους.
Είμαστε μαζί τους, όλοι δίπλα τους στην αυριανή απεργία!
Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ Πάτρα, 7/2/2011
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,
aelmeahaias@yahoo.gr
ΨΗΦΙΣΜΑTA ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
1. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Πάτρα – Τσακώνα ενάντια στις απολύσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η κοινοπραξία.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση του έργου μόλις με 7% εισπράττοντας τα υπέρογκα διόδια, απολύουν ακόμη και πάνω από το «νόμιμο» όριο του 5% ανά μήνα και ενώ η επιθεώρηση εργασίας έχει κρίνει παράνομες τις έως τώρα απολύσεις αυτές απειλούν και με νέες.
Οι τράπεζες αφού κερδοσκόπησαν για χρόνια στις πλάτες του λαού, αρνούνται να χρηματοδοτήσουν το έργο θεωρώντας το επισφαλές και εκβιάζουν ζητώντας καλύτερα επιτόκια.
Το κράτος αφού υπέγραψε σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα, αφού επανέφερε τους εργαζόμενους σε συνθήκες 18ου αιώνα, αφού έδωσε τα πάντα στους εργοδότες, απλά παρακολουθεί τους εκβιασμούς των τραπεζών και των εταιριών και με τη σειρά του εκβιάζει όσους δεν πληρώνουν διόδια για έναν δρόμο φάντασμα.
Στεκόμαστε στο πλευρό του σωματείου των εργαζομένων «Η Γαλαρία» και μαζί τους διεκδικούμε:
ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ.
ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ
2. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ TELE TIME
Άλλοι τρεις δημοσιογράφοι, οι Κ. Κριετσιώτης, Β. Καψαμπέλης και Χ. Στρατουλάκος απολύθηκαν πρόσφατα από τον τηλεοπτικό σταθμό Tele Time, χωρίς καμιά αιτιολόγηση αυτής της ενέργειας από την πλευρά της εργοδοσίας.
Δεν μπορούμε να παρατηρούμε απαθείς αυτές τις εξελίξεις στο χώρο του Τύπου καθώς στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης συνεχώς απολύονται εργαζόμενοι.
Δηλώνουμε απερίφραστα πως στεκόμαστε στο πλευρό των απολυμένων δημοσιογράφων και ζητάμε την άμεση επαναπρόσληψή τους καθώς και την αναστολή κάθε σχεδίου νέας απόλυσης από τον σταθμό.
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,
aelmeahaias@yahoo.gr
ΨΗΦΙΣΜΑTA ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
1. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ
Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στο δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Πάτρα – Τσακώνα ενάντια στις απολύσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η κοινοπραξία.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση του έργου μόλις με 7% εισπράττοντας τα υπέρογκα διόδια, απολύουν ακόμη και πάνω από το «νόμιμο» όριο του 5% ανά μήνα και ενώ η επιθεώρηση εργασίας έχει κρίνει παράνομες τις έως τώρα απολύσεις αυτές απειλούν και με νέες.
Οι τράπεζες αφού κερδοσκόπησαν για χρόνια στις πλάτες του λαού, αρνούνται να χρηματοδοτήσουν το έργο θεωρώντας το επισφαλές και εκβιάζουν ζητώντας καλύτερα επιτόκια.
Το κράτος αφού υπέγραψε σύμβαση αποικιοκρατικού χαρακτήρα, αφού επανέφερε τους εργαζόμενους σε συνθήκες 18ου αιώνα, αφού έδωσε τα πάντα στους εργοδότες, απλά παρακολουθεί τους εκβιασμούς των τραπεζών και των εταιριών και με τη σειρά του εκβιάζει όσους δεν πληρώνουν διόδια για έναν δρόμο φάντασμα.
Στεκόμαστε στο πλευρό του σωματείου των εργαζομένων «Η Γαλαρία» και μαζί τους διεκδικούμε:
ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ.
ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ
2. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ TELE TIME
Άλλοι τρεις δημοσιογράφοι, οι Κ. Κριετσιώτης, Β. Καψαμπέλης και Χ. Στρατουλάκος απολύθηκαν πρόσφατα από τον τηλεοπτικό σταθμό Tele Time, χωρίς καμιά αιτιολόγηση αυτής της ενέργειας από την πλευρά της εργοδοσίας.
Δεν μπορούμε να παρατηρούμε απαθείς αυτές τις εξελίξεις στο χώρο του Τύπου καθώς στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης συνεχώς απολύονται εργαζόμενοι.
Δηλώνουμε απερίφραστα πως στεκόμαστε στο πλευρό των απολυμένων δημοσιογράφων και ζητάμε την άμεση επαναπρόσληψή τους καθώς και την αναστολή κάθε σχεδίου νέας απόλυσης από τον σταθμό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)