Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Καμπανάκι» των κοινοπραξιών για τα μεγάλα οδικά έργα - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - «Καμπανάκι» των κοινοπραξιών για τα μεγάλα οδικά έργα - κοινωνία

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Παναγοπούλα 10/03/2011 Αρ. Πρωτοκόλλου 040

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο διωγμός των εργαζόμενων καλά κρατεί.
- 26 απολύσεις των συναδέλφων εργαζομένων στο Καζίνο Ρίο. Εκβιαστικές απολύσεις που σκοπό έχουν να παραιτηθούν οι εργαζόμενοι από δικαστικές διεκδικήσεις για τα δεδουλευμένα τους και να αποδεχτούν μειώσεις μισθών του ποσοστού 19%
- Απόλυση του συνδικαλιστή Αντιπροέδρου του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Πάτρας, συν. Αλεξόπουλο Σωτήριο από το κεντρικό κατάστημα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Παναγιωτακόπουλος Ιωάννης και Υιός με πρόφαση την κρίση, την ίδια στιγμή που η εταιρεία επεκτείνεται με το άνοιγμα νέου καταστήματος στο Ρίο.
- Απόλυση της Μαρίας Παπασπυροπούλου, υπάλληλος γραφείου στην εταιρεία CBL Πάτρας, γιατί διεκδικούσε τα δικαιώματά της ως εργαζόμενη (επίδομα Η/Υ, ανθυγιεινό κλπ) και γιατί συμμετείχε στην Πανελλαδική Απεργία της 15ης Δεκεμβρίου 2010.
Παντού η ίδια ιστορία.
Εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν την κρίση που άλλοι δημιούργησαν.
Επιχειρήσεις που καταπατούν κάθε συνδικαλιστική ελευθερία και δράση.
Εργοδότες που με πρόσχημα την κρίση απολύουν «ανεπιθύμητους» εργαζόμενους προσβλέποντας σε μεγαλύτερα κέρδη.
Προκλητικές συμπεριφορές που μένουν ατιμώρητες. Ανεξέλεγκτοι εργοδότες που καταπατούν κάθε δίκαιο των εργαζομένων. Ανύπαρκτοι ελεγκτικοί μηχανισμοί με δεμένα τα χέρια. Μια χώρα υπό κατοχή στην τρόικα και στο μνημόνιο. Μια κυβέρνηση που παρέδωσε τα πάντα και κατηγορεί όλους μας, πως μαζί τα φάγαμε.
Συνάδελφοι απολυμένοι,
Όλοι μαζί μπορούμε να τους σταματήσουμε. Είμαστε μαζί σας στον αγώνα που κάνετε.
Νιώθουμε αλληλέγγυοι με τους απολυμένους του Καζίνο και συμπαραστεκόμαστε στην απεργία πείνας του προέδρου του Σωματείου σας. Είμαστε μαζί με τον συνάδελφο Αλεξόπουλο και την συναδέλφισα Παπασπυροπούλου.
Το ολοκαύτωμα των εργαζόμενων δεν πρέπει να περάσει. Κανείς εργαζόμενος δεν πρέπει να νιώσει μόνος του. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας. Ας πάρουμε την υπόθεση στα δικά μας χέρια.



────────────────────────────────────────────────────
www.galaria2010.blogspot.com galaria2010@gmail.com FAX 2610 960 826

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ - Αυτοκινητόδρομοι: Οι 43 τράπεζες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες

Aρση του αδιεξόδου στα έργα με συμβάσεις παραχώρησης
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

Σε αγώνα δρόμου επιδίδεται η κυβέρνηση και ειδικότερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, για την επίλυση των διαφορών με τις 43 τράπεζες που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες των πέντε οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης, που έχουν οδηγήσει σε στάση πληρωμών και σε αδιέξοδο την πορεία των έργων αυτών.

Οι συνεχείς συναντήσεις τόσο με τους εκπροσώπους των τραπεζών, όσο και των κατασκευαστικών εταιρειών, ελληνικών και ξένων, που βρίσκονται με το ένα πόδι στις κοινοπραξίες, αφού αρκετές από αυτές έχουν σταματήσει την κατασκευή των έργων προχωρώντας σε απολύσεις του προσωπικού, υπάρχουν ελπίδες ότι μπορεί να οδηγήσουν σε λύση.

Πληροφορίες από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών έκαναν λόγο για άρση του αδιεξόδου μέχρι το τέλος του μηνός, αφού βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, με μείωση του τεχνικού αντικειμένου τους, αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων με τις απαλλοτριώσεις και τα αρχαιολογικά, καθώς και τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, αλλά, κυρίως, εξασφάλιση της χρηματοδότησής τους.

Η χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από την ΕΤΕΠ, έπειτα από συμφωνία να αναλάβει, μέσω τιτλοποίησης, τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Οπως έχει δηλώσει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, η κυβέρνηση επιθυμεί την ολοκλήρωση της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων με συμβάσεις παραχώρησης που είναι σε εξέλιξη, όμως και οι υπόλοιπες εμπλεκόμενες πλευρές πρέπει να δείξουν έμπρακτα τον ίδιο ζήλο, ενώ επανέλαβε ότι, στις λύσεις για την άρση του αδιεξόδου, θα περιλαμβάνονται και δραστικές μειώσεις των διοδίων, κυρίως για τα τμήματα που είναι υπό κατασκευή.

Ο E65

Σε ό,τι αφορά τις τραπεζικές συμμετοχές στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, γνωστό και ως Ε65, είναι 8 ξένες με ποσοστό 60,68% και 7 ελληνικές τράπεζες με ποσοστό 39,32%, ενώ παραχωρησιούχοι μέτοχοι στην Κεντρική Οδό Α.Ε. είναι οι εταιρείες Cintra Concessiones de Infraestructuras de Transporte SA, ΓΕΚ Α.Ε., Ιridium Concesiones de Infraestructuras SA και Dragados SA.

Oι τράπεζες που συμμετέχουν στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε65 είναι 8 ξένες και 7 ελληνικές και συγκεκριμένα οι εξής:

-Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA

-Banco Santander SA London

Branch (formerly Banco Sanco Santander entral Hispano, SA London Branch)

-Instituto De Gredito Oficial

-Deka Bank Deutsche Girozentrale

-Fortis Bank, SA Sucursal en Espana

-Caixa Banco de Investimento SA

Sucursal Financeira Exterior

-Banco Espirito Santo SA London

Branch

-Caixa Geral de Depositos SA, France Branch

-WestL B AG, London Branch.

-EFG Eurobank [EFGr.AT] Ergasias SA.

-Piraeus Bank SA.

-Agricultural Bank of Greece SA

-Emporiki Bank of Greece SA

-Marfin Egnatia Bank SA.

-National Bank Of Greece SA

-Probank SA.

Ελευσίνα - Τσάκωνα

Σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα- Πύργος - Τσακώνα, οι τραπεζικές συμμετοχές είναι 14 ξένες τράπεζες σε ποσοστό 52,10% και 11 ελληνικές με ποσοστό 47,60%, ενώ παραχωρησιούχοι μέτοχοι στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. είναι οι εταιρείες Vinci Concession SAS, Hochtief PPP Solutions, Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε., J&P Αβαξ Α.Ε., Αθηνά ΑΤΕ και ΓΕΚ Τέρνα Α.Ε.

Οι τράπεζες που συμμετέχουν είναι οι εξής:

-Calyon

-Banco Comercial Portugues

-Commetzbank AG

-Bayerische Landesbank

-HSBC

-BNP Paribas Fortis Bank).

-Bank of Cyprus

-Dekabank Deutsche Girozentrale

-KFW

-DZ Bank, London

-BIIS

-BK of Ireland

-Societe Generale

-European Investment Bank.

-Alpha Bank [ACBr.AT] A.E.

-Emporiki Bank of Greece

-Piraeus

-EFG

-Probank

-ATE Bank

-Marfin Bank

-Millennium Bank SA

-National Bank of Greece, Athens

-Geniki

-Hellenic Public Bank LTD.


Κόρινθος - Σπάρτη

Στον αυτοκινητόδρομο Μωρέας Α.Ε., που αφορά στην κατασκευή του άξονα Κόρινθος- Τρίπολη - Καλαμάτα- Λεύκτρο - Σπάρτη, οι παραχωρησιούχοι μέτοχοι είναι οι εταιρείες Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε., Intracom [INRr.AT] Holdings και η J&P Αβαξ Α.Ε., ενώ οι τραπεζικές συμμετοχές είναι 6 ξένες τράπεζες με συμμετοχή 37,50% και 9 ελληνικές με 62,50%.

Οι τράπεζες που συμμετέχουν στο Μωρέα Α.Ε. είναι οι εξής:

-HVB Athens

-BNP Paribas

-Royal BK of Scotland

-Bank of Ireland

-Bayerische Laba, London

-West LB, Madrid

-Alpha Bank

-Piraeus Bank

-Agricultural Bank

-Attica Bank

-EFG Eurobank

-Emporiki Bank

-General Bank (Geniki)

-Millennium Bank

-National BK of Greece

Ιόνια Oδός

Στην Ιόνια Οδο, που αφορά στην κατασκευή του τμήματος Αντίρριο - Ιωάννινα του ΠΑΘΕ, Μεταμόρφωση - Σκάρφεια, καθώς και Σχηματάρι - Χαλκίδα, οι παραχωρησιούχοι μέτοχοι της ανωνύμου εταιρείας παραχώρησης Νέα Οδός είναι οι εταιρείες Cintra Concesiones de Infraestructuras de Transporte SA (Μαδρίτη), ΓΕΚ Α.Ε., Iridium Concesiones de Infraestructuras SA (Μαδρίτη), ACS και Dragados SA (Μαδρίτη). O τραπεζικές συμμετοχές είναι 6 ξένες τράπεζες με συμμετοχή 42,40% και 8 ελληνικές με 57,60% και συγκεκριμένα οι εξής:

- Banca Infraestrutture

-Banco Santander (London)

-BBVA

- Caja Ahorros y Monte de Piedad

-Fortis Bank

-Instituto de Credito Oficial

- Agricultural Bank of Greece

Bank of Attika

-EFG Eurobank Ergasias SA

-Emporiki Bank of Greece

-General Bank of Greece SA

-Millennium Bank SA

-National Bank of Greece

-Piraeus Bank SA

Μαλιακός - Κλειδί

Σε ό,τι αφορά τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί, παραχωρησιούχοι μέτοχοι της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. είναι οι εταιρείες Hochtief PPP Solutions GΜΒΗ (Γερμανία), Ελληνική Τεχνοδομική [HELr.AT] , J&P Αβαξ A.E., Vinci Concessions SAS (Γαλλία), ΑΕΓΕΚ [GCEr.AT] και Αθηνά ΑΤΕ, ενώ οι τραπεζικές συμμετοχές είναι 8 ξένες τράπεζες με ποσοστό 47,22% και 6 ελληνικές με 52,78% και αναλυτικά οι εξής:

-Ing Bank

-Dexia Credit Local

-Depfa

-KBC Finance Ireland

-Mizuho Corporate

-Calyon

-KFW-Ipex Bank

-Societe Generale

-Piraeus Bank

-National Bank of Greece

-Alpha Bank

-Geniki Bank

-EFG Eurobank

-Emporiki Bank

«Απίθανο σενάριο»

Απίθανο φαντάζει το εναλλακτικό σενάριο που υποστηρίζουν κάποιες πλευρές για ανάληψη εξ ολοκλήρου της κάλυψης του προϋπολογισμού των πέντε οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης από το ελληνικό Δημόσιο, στην περίπτωση που αποχωρήσουν οι τράπεζες που συμμετέχουν στα σχήματα.

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Κατασκευαστές εναντίον τραπεζιτών για τους μεγάλους οδικούς άξονες...

Του Γιωργου Λιαλιου

Οι τράπεζες δεν δικαιούνταν να σταματήσουν τη χρηματοδότηση στον Ε65. Αυτό υποστηρίζει ο επικεφαλής των κοινοπραξιών Κεντρική Οδός και Νέα Οδός, εκτιμώντας ότι τα προβλήματα στον Ε65 και στην Ιονία Οδό μπορούν να λυθούν χωρίς να σταματήσουν τα έργα. Αντίθετα, ο επικεφαλής της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου υποστηρίζει ότι αν δεν βρεθεί λύση για το χρηματοδοτικό πρόβλημα, το αργότερο έως τον Μάιο η κατασκευή του έργου θα σταματήσει.

Οι κ. Ρουφίνο Ντελ Ρίο, απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος στις εταιρείες Νέα Οδός (που διαχειρίζεται στην Ιονία Οδό) και Κεντρική Οδός (που διαχειρίζεται τον Ε65) και Δημ. Γκατσώνης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί) μιλούν στην «Κ» για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην κατασκευή των τριών αξόνων. «Αν δεν βρεθεί λύση στο χρηματοδοτικό πρόβλημα του έργου ώς τον Απρίλιο, τότε θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα. Υπάρχει κίνδυνος τον Μάιο να σταματήσει η κατασκευή», υποστηρίζει ο κ. Γκατσώνης. Αντίθετα, ο κ. Ντελ Ρίο εκτιμά ότι στους άλλους δύο αυτοκινητόδρομους η κατάσταση είναι προς το παρόν ελεγχόμενη. «Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα περιθώρια είναι περιορισμένα», εκτιμά.

Στα τρία έργα, οι κοινοπραξίες συμπληρώνουν σχεδόν ένα έτος χωρίς χρηματοδότηση από τις τράπεζες (στον Ε65 σταμάτησαν τον Μάρτιο, στην Ιονία Oδό τον Ιούνιο και στο Μαλιακός -Κλειδί τον Νοέμβριο του 2010). «Γιατί σταμάτησαν οι τράπεζες; Δεν είναι μόνο εξαιτίας του κράτους ή εξαιτίας των παραχωρησιούχων, είναι μια αλυσίδα. Για παράδειγμα, η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων σημαίνει ότι δεν μπορούμε να “πιάσουμε” τα χρονοδιαγράμματα. Με τα οποία, όμως, συνδέεται η καταβολή της κρατικής συνεισφοράς. Αν το κράτος δεν πληρώσει, τότε οι τράπεζες με τη σειρά τους αρνούνται να συνεχίσουν. Στην περίπτωση του Ε65, πάντως, οι τράπεζες δεν δικαιολογούνταν να σταματήσουν», λέει ο κ. Ρουφίνο Ντελ Ρίο. Η κοινοπραξία Νέα Οδός έχει στραφεί κατά του Δημοσίου (μέσω της διαδικασίας διαιτησίας) ζητώντας αποζημίωση, καθώς (όπως υποστηρίζει) εξαιτίας των απαλλοτριώσεων δεν ήταν σε θέση στις 18 Αυγούστου να έχει ολοκληρώσει τις εργασίες που ορίζει η τρίτη συμβατική προθεσμία του έργου, άρα να εισπράξει κρατική συνεισφορά και να αυξήσει τα διόδια.

Διεκδικήσεις έχει και η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που έχει υποβάλει αίτηση αποζημίωσης για τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, αλλά και για τη μη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας (για το τελευταίο διεκδικεί διαφυγόντα κέρδη 8 εκατ. ευρώ).

Oσον αφορά τη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων, οι επικεφαλής των τριών παραχωρήσεων επιβεβαιώνουν ότι οι κοινοπραξίες προσδοκούν μια λύση «πακέτο», που θα περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από την επίλυση του χρηματοδοτικού προβλήματος. «Ακόμα κι αν το κράτος καταβάλει έγκαιρα τον ΦΠΑ, οι τράπεζες δεν θα επανεκκινήσουν την καταβολή των δανείων, ώστε να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του έργου. Πρέπει να αποκατασταθεί συνολικά η ισορροπία των συμβάσεων παραχώρησης. Οι τράπεζες θέλουν να είναι σίγουρες ότι τα έργα θα είναι βιώσιμα κι αυτό θα εξαρτηθεί από το συνολικό πακέτο της λύσης που θα βρεθεί με το Δημόσιο», υποστηρίζει ο κ. Γκατσώνης. «Στην Ιονία Oδό, από τον 6ο έως τον 30ό χρόνο της παραχώρησης, το 85% των εσόδων από τα διόδια θα καταλήγει στο κράτος. Επομένως, το έργο έχει χρήματα, δεν έχει όμως άμεση ροή χρηματοδότησης. Αν συμφωνήσουμε στη βασική αρχή ότι τα έσοδα του κράτους θα χρησιμοποιηθούν για την επίλυση του προβλήματος, τότε ο τρόπος θα βρεθεί», λέει ο κ. Ντελ Ρίο.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΡΟΜΟΣ

Ολυμπία Οδός και εργολάβοι απολύουν και απειλούν με εγκατάλειψη του έργου.

Του Γιώργου Κατερίνη.

«Δεν πληρώνομαι – δεν πληρώνω». Όχι, δεν είναι το σύνθημα του κινήματος «Δεν πληρώνω», αλλά η απίστευτη θέση του επικεφαλής της εταιρίας Vinci στην τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 24/2 στο υπουργείο Εργασίας με θέμα τις ομαδικές απολύσεις εργαζομένων στο εργοτάξιο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Αίγιο.
Μια τριμερής, όπου περίσσευε το θράσος και η προκλητικότητα των εκπροσώπων της κατασκευάστριας εταιρίας και της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός Α.Ε., αφού απείλησαν ότι το έργο κινδυνεύει, ενώ για τις απολύσεις, ο Γάλλος διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας είπε επί λέξει: «Λυπάμαι για τις απολύσεις, αλλά θα είναι χειρότερο για όλους αν προχωρήσουμε σε πτώχευση». Για να υπάρξει πλήρης εικόνα του αποικιοκρατικού τρόπου λειτουργίας αυτών των επιχειρήσεων, να τονίσουμε ότι αυτά ειπώθηκαν ενώπιον του υφυπουργού Εργασίας και άλλων πέντε βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου και ενώ η εταιρία Vinci εγκαλείται από την αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας για «παράνομες και καταχρηστικές απολύσεις».

Απολύσεις, εντατικοποίηση, εκβιασμοί
Η εταιρία Vinci Construction Grand Projects λειτουργεί υπεργολαβικά κατασκευάζοντας το τμήμα Πάτρα - Αίγιο για λογαριασμό της Ολυμπία Οδός Α.Ε. που έχει αναλάβει τη συντήρηση και κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Επικεφαλής της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός είναι η Vinci Concessions SAS, η οποία ας σημειωθεί ότι εισπράττει ήδη εκατομμύρια από την εκμετάλλευση των διοδίων της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Από τους 360 εργαζόμενους απέλυσε τους 70 στο διάστημα από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα, ενώ έχει προαναγγείλει άλλες 55 απολύσεις μέσα στον Μάρτιο, παραβιάζοντας και αυτά τα σκληρά μέτρα της εργατικής νομοθεσίας, περί ανώτερου επιτρεπτού ορίου και ομαδικών απολύσεων. Σύμφωνα με το σωματείο εργαζομένων «Η Γαλαρία», στόχος της εταιρίας είναι να απολυθούν όλοι και να επανέλθει με άλλους εργαζόμενους που θα εργάζονται με ατομικές συμβάσεις και σε υπεργολαβίες. Ήδη, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, το έργο συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς, λόγω της μείωσης του προσωπικού, ενώ και τα μέτρα ασφαλείας είναι πλημμελή. Παράλληλα, εργασίες που πριν γίνονταν από εργαζόμενους της εταιρίας, γίνονται από υπεργολάβους. Μόλις στις 21/2 τμήμα ενός κυβικού μέτρου περίπου μπετόν κατέπεσε μέσα σε γαλαρία, θέτοντας σε κίνδυνο εργαζόμενους. Το κατήγγειλε επίσημα το σωματείο, αποδίδοντάς το στην εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας μετά τις μαζικές απολύσεις και στην προσπάθεια της εταιρίας να αποπερατώσει συγκεκριμένες εργασίες μέχρι τον Απρίλιο, όπως προφανώς προκύπτει από συμβατικές υποχρεώσεις που συνδέονται με τη χρηματοδότηση του έργου.
Αυτές οι καταγγελίες έμειναν αναπάντητες από τους εκπροσώπους των εταιριών στην τριμερή συνάντηση, ενώ αρκέστηκαν να πουν ότι έγιναν 25 έλεγχοι μέσα στο 2010 από το αρμόδιο σώμα των ελεγκτών (Κέντρο Πρόληψης Επαγγελματικού Κινδύνου). Όπως αναπάντητα έμειναν τα ερωτήματα για τα έσοδα της εταιρίας, για το ποιοι είναι οι οικονομοτεχνικοί λόγοι που επιβάλλουν τις απολύσεις, για το πώς σκοπεύουν να συνεχίσουν τα έργα αν απολύσουν το προσωπικό, για το αν έχουν παραδώσει τμήμα του έργου κ.λπ.
Απλά, ο μεν εκπρόσωπος της Vinci παρέθεσε ως κύριο επιχείρημα τη μη πληρωμή της εταιρίας του από τον Νοέμβριο μέχρι σήμερα από τον «παραχωρησιούχο», ο δε διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας συνηγόρησε πως χρωστά στους εργολάβους του έργου, αφού οι τράπεζες αρνήθηκαν να βάλουν χρήματα επικαλούμενες την κρίση. Και ομολόγησαν ότι βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τον αρμόδιο υφυπουργό Δημοσίων Έργων, απαιτώντας πρόσθετη χρηματοδότηση. Όσο κι αν πίεσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου, των Εργατικών Κέντρων Πάτρας και Αιγίου, αλλά και ο ίδιος ο υφυπουργός δεν αρθρώθηκε καμία υπόσχεση περί μη απολύσεων. Η απίστευτη ατάκα του Γάλλου εργολάβου υπογραμμίζει τον ωμό εκβιασμό προς την πολιτεία και το λαό που πληρώνει αδρά τα διόδια με αντικείμενο την εργασία 2.800 εργαζομένων σε όλα τα εργοτάξια.

Αποκαλυπτικοί αριθμοί
Ακόμα και με αυτή την στάση μη απαντήσεων, μερικά στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Ζιλ Γκοντάρ, επικεφαλής της Ολυμπία Οδός είναι αποκαλυπτικά:
• 700 εκατ. ευρώ είναι η κρατική συμβολή
• 960 εκατ. ευρώ είναι η είσπραξη από τα διόδια κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου
• 1,6 δισ. ευρώ είναι ο τραπεζικός δανεισμός
• και μόνο 200 εκατ. ευρώ η συνεισφορά των μετόχων.
Η κρατική χρηματοδότηση γίνεται κανονικά, όπως ισχυρίζεται ο αρμόδιος υπουργός Γ. Μαγριώτης και δεν το αμφισβητεί η κοινοπραξία (κάπου 244 εκατ. ευρώ), τα διόδια τρέχουν με ποσά που δεν ανακοινώνονται (αλλά σίγουρα είναι τουλάχιστον 5,5 εκατ. ευρώ το μήνα, συνολικά περίπου 188 εκατ. ευρώ), ενώ οι τράπεζες και οι εργολάβοι θεωρούν επισφαλή την «επένδυση», επικαλούμενοι μείωση της κυκλοφορίας.
Και δίχως να έχουν παραδώσει ούτε χιλιόμετρο από το έργο θέτουν εκβιαστικά το δίλημμα: ή διάλογος για να βρεθεί λύση (περισσότερες παραχωρήσεις) ή… περιπέτειες.
«Διαλέγετε και παίρνετε» είχε πει ο ίδιος αυτός Γάλλος μάνατζερ, με τον αέρα της πολυεθνικής που εκπροσωπεί, σε συνέντευξη Τύπου των εκπροσώπων και των πέντε αυτοκινητόδρομων πριν λίγο καιρό (8/2). Κι επικαλέστηκε την εμπειρία του από το Μεξικό, όπου σε ανάλογο συγχρηματοδοτούμενο έργο οι «περιπέτειες» κράτησαν 15 χρόνια!
Τόσο θράσος, με μόνο 7% συμμετοχής ιδίων κεφαλαίων στο έργο. Έχουν άδικο οι πολίτες που συνεισφέρουν 32% στην ολοκλήρωση του έργου μέσω των διοδίων, να αρνούνται να πληρώνουν διόδια που καταλήγουν στις τσέπες αυτών των απίστευτων εθνικών κατασκευαστών;

Βουλευτής - συνήγορος του εργολάβου

Στην τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας οι εκπρόσωποι εργαζομένων και εργοδοτών ήταν πολλοί. Λογικό να μη γνωρίζονται όλοι μεταξύ τους. Δεν έκανε, λοιπόν, εντύπωση ο κουστουμαρισμένος κύριος πλάι στους εκπροσώπους του εργολάβου που έλαβε το λόγο και άρχισε να αναπτύσσει επιχειρήματα προς το κράτος που πρέπει να είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του και προς τους εργαζόμενους που πρέπει να πρωτοστατήσουν ώστε να πληρώνονται τα διόδια.
Φανταστείτε την έκπληξη, όταν οι παριστάμενοι αντιλήφθηκαν ότι επρόκειτο για τον κυβερνητικό βουλευτή Κώστα Σπηλιώπουλο, ο οποίος και έβαλε στο τραπέζι το κίνημα Δεν πληρώνω, κάτι που οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας δεν το προέβαλαν καν ως επιχείρημα κατάρρευσης του έργου. Πόσο μάλλον, που ήδη είχε ακουστεί ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει μείωση των διοδίων. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αναρωτιούνται ακόμα υπέρ ποιας πλευράς κατέθεσε ο (μηχανικός) κ. βουλευτής.
Πάντως, για τους απολυμένους δεν ακούσαμε να μίλησε.

Bruce Springsteen - London Calling live 4/29/09 dvd Spectrum Philadelphi...

Αναρτήθηκε από epirusgate στις 1:12 μ.μ.

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011
Εκλεισαν 3 εργοτάξια της Ιόνιας Οδού!
Στον δρόμο 45 εργαζόμενοι στους οποίους οφείλονται και δεδουλευμένα 4 έως 7 μηνών

Απανωτά χτυπήματα δέχονται οι εργαζόμενοι στις κατασκευές, καθώς σε αρκετά μεγάλα έργα αντιμετωπίζουν, το τελευταίο διάστημα, το φαινόμενο οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι υπεργολάβοι να τους αφήνουν χωρίς δουλειά και απλήρωτους για πολύ μεγάλο διάστημα. Συγκεκριμένα, 3 εργοτάξια κατασκευής της Ιονίας Οδού στην Ηπειρο (Σκλίβανη, Γοργόμυλος, Καμπή) στα οποία πήγε χθες κλιμάκιο του Συνδικάτου Οικοδόμων από τα Γιάννενα δε λειτουργούν και δεν υπάρχει ούτε φύλακας!Η τεχνική εταιρεία ΤΕΡΝΑ ΑΕ που έχει την ευθύνη κατασκευής του έργου τα μάζεψε και έφυγε με 45 εργαζόμενους να χάνουν τη δουλειά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε το σωματείο οικοδόμων, τα εργοτάξια δε λειτουργούν από την περασμένη Δευτέρα, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πεταχτούν στο δρόμο, ενώ τους οφείλονται και δεδουλευμένα 4 έως 7 μηνών.Οι λόγοι που ερήμωσαν τα εργοτάξια και σταμάτησαν οι εργασίες δεν είναι αποσαφηνισμένοι. Το πιο πιθανό είναι να αφορούν απαλλοτριώσεις που δεν έχουν προχωρήσει ή τη μη καταβολή της πριμοδότησης με ζεστό κρατικό χρήμα των κατασκευαστικών εταιρειών και των μεγαλοεργολάβων που και αυτοί με τη σειρά τους δηλώνουν οικονομικά προβλήματα, φορτώνοντας τα σπασμένα στους εργαζόμενους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τη νύφη την πληρώνουν και πάλι οι εργαζόμενοι.
Αναρτήθηκε από epirusgate στις 1:12 μ.μ.