Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - Του Γιωργου Λιαλιου

Το 70% των εργαζομένων στoν άξονα Ε65 έχει απολυθεί
Του Γιωργου Λιαλιου

«Λουκέτο» βάζουν το ένα μετά από το άλλο και τα εργοτάξια του Ε65. Το 70% των εργαζομένων στην κατασκευή του άξονα έχει ήδη απολυθεί, καθώς οι δύο από τους τρεις κατασκευαστές του άξονα έχουν πλέον εγκαταλείψει σχεδόν το σύνολο των έργων τους. Σήμερα στα 175 χιλιόμετρα του άξονα εργασίες πραγματοποιούνται μόλις σε τρία σημεία...

Πριν από λίγες ημέρες, οι εργαζόμενοι στον Ε65 συγκρότησαν σωματείο, με σκοπό να αντιμετωπίσουν το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει. «Από τους περίπου 1.000 εργαζομένους στην κατασκευή έχουν ήδη απολυθεί οι 700. Και όπως όλα δείχνουν και οι υπόλοιποι θα μείνουν σύντομα χωρίς δουλειά, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής του σωματείου, κ. Δημ. Κάβουρας. «Το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου μοιράζονται τρεις εταιρίες, δύο ισπανικές (Ferrovial, Dragados) και μια ελληνική (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ). Η Ferrovial σταμάτησε τις εργασίες ήδη από τον Αύγουστο, ενώ η Dragados έκλεισε και αυτή όλα τα εργοτάξιά της πριν από δύο εβδομάδες. Σήμερα εργασίες πραγματοποιούνται μόνο από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, για την κατασκευή ενός κόμβου στην Καρδίτσα. Η κατάσταση είναι δραματική».

Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ επιβεβαιώνει σε γενικές γραμμές όσα αναφέρουν οι εργαζόμενοι, υποστηρίζει ωστόσο ότι τρία εργοτάξια είναι σε λειτουργία: στην Ανάβρα και την Καρδίτσα από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ένα μικρό εργοτάξιο της Dragados στα πρώτα 6 χλμ. του δρόμου, κοντά στη Λαμία. Η εταιρεία Κεντρική Οδός, που βάσει της σύμβασης παραχώρησης έχει αναλάβει το έργο, επιβεβαιώνει και αυτή το σταδιακό κλείσιμο όλων των εργοταξίων, υποστηρίζει όμως ότι πρόκειται για νομοτελειακή εξέλιξη, αφού οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου από τον περασμένο Μάρτιο.

Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, ο Ε65 γίνεται ο δεύτερος από τους πέντε οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί, στον οποίο οι εργασίες αναστέλλονται. Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών αποκάλυψε την αναστολή εργασιών στην Ιονία Οδό, ενώ σε σταδιακή μείωση των εργοταξίων έχει από καιρό προχωρήσει και η Ολυμπία Οδός, στην εθνική οδό Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου. Ολα αυτά ενώ οι κοινοπραξίες, οι τράπεζες και τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών βρίσκονται σε πυρετώδεις διαπραγματεύσεις, για να αναθεωρήσουν τις συμβάσεις παραχώρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ε65 έχει τη μικρότερη, συγκριτικά με τους υπόλοιπους τέσσερις άξονες, πρόοδο στο κατασκευαστικό έργο (μόλις 16%), παρότι το 80% της γης έχει παραδοθεί. Στο τελευταίο τμήμα του έργου (137ο - 174ο χλμ.) οι εργασίες έχουν «παγώσει» εξαιτίας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η κοινοπραξία έχει προτείνει την αλλαγή χάραξης, ώστε ο άξονας να συναντήσει την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά και όχι στην Παναγιά, ωστόσο αν αποφασιστεί αλλαγή χάραξης θα καθυστερήσει την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του έργου κατά μια διετία. Η Κεντρική Οδός λειτουργεί έναν σταθμό διοδίων στην Αγία Τριάδα στον Μαλιακό, που αποδίδει έσοδα περίπου 500.000 ευρώ μηνιαίως.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ - ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΕ

Φοβούνται γενικό πάγωμα των έργων

Εδιωξε ακόμη 50 εργαζομένους η Vinci στην Πάτρα
17/03/2011 05:30

Φόβους για πάγωμα των έργων στην Κορίνθου - Πατρών εκφράζουν οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια της γαλλικής Vinci που συνεχίζει να διώχνει κόσμο, απολύοντας από τις αρχές του μήνα 50 επιπλέον εργαζομένους.

Εάν προστεθούν και οι άλλες διώξεις που από τον περασμένο Δεκέμβριο έφτασαν τα 70 άτομα, το εργασιακό «αιματοκύλισμα» δείχνει να μην έχει τέλος. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 360 άτομα προσωπικό που απασχολούσαν μέχρι πρόσφατα οι Γάλλοι, σήμερα με το ζόρι έχουν μείνει 240…

Ακόμη πιο ανησυχητικές για τους εργαζομένους είναι οι νέες εργασιακές συνθήκες που έχει επιβάλει η εταιρεία. Οπως αποκαλύπτει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων «Η Γαλαρία», κ. Θοδωρής Τσελεπής, η εταιρεία επιβάλλει εκ περιτροπής εργασία ορισμένες ημέρες της εβδομάδας στο προσωπικό γραφείου.

Υποστηρίζει επίσης ότι οι μόνες εργασίες που γίνονται σήμερα στο έργο αφορούν τα τούνελ, που όπως αναφέρει είναι μπροστά έναν χρόνο!

Οι απολύσεις, η αβεβαιότητα και το «κάθισμα» των τεχνικών εργασιών έχουν καταστήσει πενθήμερη την εργασία, γι’ αυτό και τα Σαββατοκύριακα το μόνο στοιχείο που θυμίζει στους οδηγούς ότι ο δρόμος είναι υπό κατασκευή είναι οι διάσπαρτοι κώνοι.

Οι εξελίξεις στην Ολυμπία Οδό που κατασκευάζει την αμαρτωλή Κορίνθου - Πατρών εντείνουν τον προβληματισμό και στις άλλες συμβάσεις παραχώρησης, καθώς το φαινόμενο των απολύσεων έχει αρχίσει να γενικεύεται.

Πριν από λίγες ημέρες απολύσεις έγιναν και στην Ιόνια Οδό, που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο από Αντίρριο έως Γιάννενα, ενώ την περασμένη εβδομάδα, όπως αναφέρει ο κ. Τσελεπής, συγκροτήθηκε το σωματείο εργαζομένων στον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας στη Δυτική Θεσσαλία, όπου κι εκεί τα έργα έχουν παγώσει.

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σωματείο εργαζομένων στην VINCI (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ) «Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Σωματείο εργαζομένων στον Ε65


Προς όλους τους εργαζόμενους { και απολυμένους-ανέργους} στην κατασκευή ανάλογων δρόμων { Ιονία οδός-Ολυμπία Οδος-Ε65- ΠΑΘΕ κλπ}


Συνάδελφοι, Εργαζόμενοι και άνεργοι στα μεγάλα έργα και τους δρόμους:.
Ζούμε στην εποχή της κρίσης, του ΔΝΤ, του μνημονίου και της εξαφάνισης των εργασιακών δικαιωμάτων μας.
Είμαστε τα θύματα πολιτικών και πραχτικών που ακολουθήθηκαν εδώ και χρόνια.
Είμαστε αυτοί που πληρώνουμε την κρίση την οποία άλλοι δημιούργησαν καταληστεύοντας τον πλούτο που εμείς παράγουμε και κανείς τους ποτέ δεν πλήρωσε . Δουλέψαμε και δουλεύουμε στα μεγάλα έργα που πληρώνει ο Ελληνικός λαός για να θησαυρίζουν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες. Έργα που χρηματοδοτούνται από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια και από διόδια σε δρόμους ανύπαρκτους.
Τους τελευταίους μήνες εργοτάξια κλείνουν, εργαζόμενοι μένουν στον δρόμο και έργα παγώνουν. Όταν δουλεύαμε μας κρατούσαν 10 και 12 ώρες τη μέρα, 6 και 7 μέρες τη βδομάδα, για να παράγουμε κέρδη και υπεραξία ξοδεύοντας ασύδοτα την εργατική μας δύναμη. Τώρα μας πετάνε στο δρόμο σαν άχρηστα παλιοσίδερα.
Ήδη ο Ε65 η Ιονία οδός και η Ολυμπία Οδός απέλυσαν εργαζόμενους και σταμάτησαν ή υπολειτουργούν. Χιλιάδες εργαζόμενοι προστίθενται καθημερινά στη μεγάλη ουρά των ανέργων οι οποίοι ήδη έφτασαν το 1.000.000 χωρίς προοπτική εξεύρεσης εργασίας.

Οι τράπεζες που καταλήστεψαν ένα ολόκληρο λαό, αυτές που υπερχρέωσαν όλους μας με δάνεια, κάρτες και πλαστικούς παραδείσους, σταμάτησαν την χρηματοδότηση των έργων θεωρώντας τα «επισφαλή». Ο πραγματικός λόγος είναι η αύξηση των επιτοκίων από 2% σε 5%, και το ποσοστό κέρδους που αυτοί θα ήθελαν. Έτσι, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, εκβιάζουν απολύοντας εργαζόμενους.
Το υπουργείο υπενθυμίζει τις απαράδεκτες συμβάσεις που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά ξεχνά να μας πει πως και οι ίδιοι τις ψήφισαν στη βουλή και συνεχίζουν να τις εφαρμόζουν.
Συμβάσεις που επιτρέπουν στους κατασκευαστές- με λιγότερο από 10% στο συνολικό κόστος- να κατασκευάζουν δημόσια έργα που θα τα εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια και πλέον.
Συμβάσεις που προέβλεπαν απαλλοτριώσεις και λύσεις με αρχαιολογικούς χώρους και υπηρεσίες μέσα σε ένα χρόνο, κάτι που αποδείχθηκε αδύνατο και τώρα θα επιφέρει διεκδικήσεις αποζημιώσεων από τους κατασκευαστές.
Συμβάσεις που το 90% του κόστους θα πληρώσουμε όλοι εμείς πληρώνοντας διόδια σε δρόμους ήδη έτοιμους { τους Εθνικούς δρόμους} ή δρόμους ημιτελείς έως ανύπαρκτους, ή δρόμους καρμανιόλες.
Το υπουργείο μιλά για εκβιασμό των κατασκευαστών μα δεν κάνει το παραμικρό για να υποχρεώσει τις τράπεζες να συνεχίσουν την χρηματοδότηση που παράνομα σταμάτησαν παρά συνεχίζει να τις χρηματοδοτεί με νέα δις.

Συνάδελφοι,
Δουλεύουμε, όσοι δουλεύουμε, κάτω από άθλιες συνθήκες, εκβιαζόμενοι να κρατάμε το στόμα μας κλειστό για να διατηρήσουμε τις θέσεις μας στην δουλειά. Πολλοί από μας δουλεύουμε απλήρωτοι για πολλούς μήνες σε συνθήκες ανθυγιεινές και επικίνδυνες που ούτε λόγος να γίνεται για σεβασμό στους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Εργατικά εγκλήματα βαφτίζονται εργατικά ατυχήματα. Το περιβάλλον βιάζεται καθημερινά, κοίτες ποταμών καταστρέφονται, αγροτικοί και άλλοι παράπλευροι δρόμοι συντρίβονται από εργασίες που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές.
Αρμόδιοι ελεγκτικοί φορείς είτε δεν υπάρχουν, είτε υπολειτουργούν, είτε κάνουν τα στραβά μάτια.
«Εθνικοί εργολάβοι» προστατεύονται από τα ΜΑΤ για να συνεχίζουν τις παράνομες εργασίες τους. Ξένες εταιρείες συμπεριφέρονται σαν αποικιοκράτες, ενώ άλλοι, χωρίς να έχουν καν στήσει εργοτάξια, εισπράττουν διόδια για κατασκευές που ΔΕΝ πραγματοποιούν.
Αποφασίσαμε να συντονίσουμε την δράση μας για να σταματήσουμε τον όλεθρο και να διεκδικήσουμε:
1] Να σταματήσουν οι απολύσεις, να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι συνάδελφοι.
Να παίρνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, να υπάρχουν γιατροί εργασίας, να τηρούνται και να εφαρμόζονται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

2] Να γίνουν οι δρόμοι, ως Εθνικοί δρόμοι με ελεύθερη, χωρίς διόδια, διέλευση για όλους.
Να τηρηθούν όλες οι περιβαλλοντολογικές και άλλες μελέτες και προδιαγραφές. Να αποκατασταθούν απ’ τιε εταιρίες οι ζημιές που έγιναν σε ποτάμια, σε αγροτικούς και άλλους δρόμους.
Ταμείο ανεργίας, όταν τελειώσουν τα έργα, με αύξηση του επιδόματος ανεργίας και να δίνεται μέχρι να βρει δουλειά ο άνεργος υπολογιζόμενος συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας.


Η λύση στο πρόβλημα δε βρίσκεται στην ιδιωτικοποίηση και στο ξεπούλημα των εθνικών μας οδών και των μεγάλων έργων, ούτε στη χρηματοδότηση των έργων από τα διόδια. Η λύση βρίσκεται στη δημιουργία ενιαίου Δημόσιου φορέα με εργατικό έλεγχο και ανοιχτό κοινωνικό έλεγχο. Έτσι θα διασφαλιστούν και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Έτσι θα σταματήσουν τα υπερκέρδη των εθνικών και διεθνών κατασκευαστικών ομίλων να τροφοδοτούν το επαχθές Δημόσιο χρέος και να φορτώνονται στις πλάτες του λαού.
Ο μόνος δρόμος που μας απέμεινε είναι ο δρόμος του αγώνα. Αγώνας για την αξιοπρέπεια μας, την επιβίωση μας και το μέλλον των παιδιών μας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, οικοδόμους, χειριστές, οδηγούς, τοπογράφους, μηχ/κούς, σ’ ένα ενιαίο πανεργατικό μέτωπο για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας, για τη δουλειά και το μεροκάματο, για τη διεύρυνση των κατακτήσεών μας.

Σωματείο εργαζομένων στην VINCI (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ) «Η ΓΑΛΑΡΙΑ» τηλ.6974 175 322
Σωματείο εργαζομένων στον Ε65 τηλ.6937 358 503


22/Μάρτη/2011

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

ΨΗΦΙΣΜΑ προς τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

ΨΗΦΙΣΜΑ προς τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ

Η κυβέρνηση και οι κατασκευαστικές εταιρίες απειλούν ότι θα σταματήσουν τα έργα ,επειδή οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Έτσι θα μείνουν χωρίς εργασία 45.000 εργαζόμενοι και το εθνικό δίκτυο θα μείνει ατελείωτο .Το υπάρχον εθνικό δίκτυο τους διαψεύδει, γιατί φτιάχτηκε χωρίς αυτούς, αλλά από το κράτος και με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Αν οι κυβερνήσεις μας δεν υπερδιπλασίαζαν το κόστος των δημοσίων έργων για να μεγεθύνουν τα κέρδη των κατασκευαστικών κοινοπραξιών, σήμερα θα είχαμε και διπλάσιους και καλύτερους δρόμους και θα είχαμε αποφύγει κι ένα κομμάτι τους επαχθούς χρέους.

Φίλοι ,εργαζόμενοι

Η λύση στο πρόβλημα της επέκτασης των οδικών δικτύων δεν βρίσκεται στην ιδιωτικοποίηση και στο ξεπούλημα των εθνικών μας οδών ούτε στη χρηματοδότηση των έργων από τα διόδια. Η λύση βρίσκεται στη δημιουργία ενιαίου φορέα οδοποιίας με ανοιχτό κοινωνικό έλεγχο. Έτσι μόνο μπορούν να φτιαχτούν καλοί, ασφαλείς και φτηνοί δρόμοι, έτσι θα διασφαλιστούν και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Έτσι θα σταματήσουν τα υπερκέρδη των εθνικών και διεθνών κατασκευαστικών ομίλων να τροφοδοτούν το επαχθές εθνικό χρέος και να φορτώνονται στις πλάτες του λαού.

Οι τράπεζες, που έπνιξαν τον κόσμο στα χρέη και στηρίχτηκαν με πολλά δις από τις κυβερνήσεις, σταματάνε την χρηματοδότηση γιατί θεωρούν τα έργα επισφαλή με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι που δουλεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες να εκβιάζονται και να απολύονται καθημερινά.


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ.