Μαγκριώτης: Η ευθύνη στις τράπεζες για τη μη μείωση των διοδίων
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης στον ΣΚΑΪ
20/06/2011 | 09:55Τελευταία Ενημέρωση 09:55 20/06/2011
Την εκτίμηση ότι έως το καλοκαίρι μπορεί να γίνει μείωση στα κόμιστρα των διοδίων αν αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί οι τράπεζες εξέφρασε στον ΣΚΑΪ και την «Πρώτη Γραμμή», ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο κ. Μαγκριώτης επέρριψε στις τράπεζες την ευθύνη για το «μπλόκο» στη μείωση των κομίστρων και την παύση των έργων σε ορισμένα εργοτάξια που υπάρχουν σε αυτοκινητόδρομους.
«Σταμάτησαν κάποια εργοτάξια στους αυτοκινητόδρομους, οι τράπεζες θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα και η πιθανότητα πτώχευσης της Ελλάδας είναι πολύ μεγάλη» ανέφερε.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών η ευθύνη στις τράπεζες που είναι υποχρεωμένες να συνεχίσουν την χρηματοδότηση, όμως έχουν σταματήσει. «Για να πούμε στις τράπεζες ‘φύγετε’ θα πρέπει να καταβάλουμε 3,5 δισ. ευρώ και να βρει το κράτος για να λεφτά χρηματοδοτήσει τα έργα. Μπορεί μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε μείωση αν η άλλη πλευρά αναλάβει την ευθύνη» ανέφερε.
Για τις δραματικές πολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, εκτίμησε ότι το ΠΑΣΟΚ έφτασε στο απόλυτο μηδέν την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά αυτή τη στιγμή αναπτύσσει μία μεγάλη δυναμική που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να επανακτήσει την αξιοπιστία της στην κοινωνία.
--------------------------------------------------------------------------------
Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ
Έλεγαν για Πάσχα, πέρασε και του Αγίου Πνεύματος...
Κοροϊδία με τις μειώσεις των διοδίων!
14/06/2011 07:29
Πέντε ξεχωριστά μνημόνια στοιχειώνουν τις συμβάσεις παραχώρησης και εγκλωβίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης για φθηνότερα διόδια και ομαλή συνέχιση των έργων.
Πρόκειται για τις συμφωνίες που θα συνάψει το υπουργείο Υποδομών με κάθε έναν από τους πέντε παραχωρησιούχους, έχοντας ως βάση το κείμενο (μνημόνιο αρχών) που εστάλη πριν το Πάσχα στους εργολάβους, το οποίο έχει μπει από καιρό στο μικροσκόπιο τραπεζών και κατασκευαστών.
Η συμφωνία όμως, που θα έβγαζε από την πολύμηνη απραξία τους αυτοκινητοδρόμους αποδεικνύεται εξαιρετικά σύνθετη, με τις τράπεζες που είναι ο βασικός κρίκος της αλυσίδας για την υπογραφή του μνημονίου να εξακολουθούν να κρατούν αποστάσεις από τις προτάσεις της κυβέρνησης, όπως αποκάλυψε το protothena.gr την Παρασκευή 10 Ιουνίου και επιβεβαίωσαν στη συνέχεια οι επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου.
Κυβερνητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι η στάση των τραπεζών θα καθοριστεί από τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής και την υπογραφή του μεσοπρόθεσμου σχεδίου από τη βουλή κάτι όμως που δεν συμβαδίζει με τη βιασύνη του υπουργείου να ανακοινώσει την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους, όταν είναι σαφές ότι χωρίς την συνδρομή των τραπεζών, είναι αδύνατο να δοθεί λύση στα σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Το υπουργείο με τη στάση του δείχνει ότι επιδιώκει να κερδίσει χρόνο στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, μεταθέτοντας πλέον την συμφωνία για τα τέλη Ιουλίου. Θέτοντας όμως χρονοδιάγραμμα δύο μηνών για να υπάρξει σύμπλευση με τους χρηματοδότες των έργων αποδεικνύεται ότι το έδαφος δεν είναι τόσο έτοιμο όσο για λόγους επικοινωνιακής τακτικής καλλιεργεί η κυβέρνηση.
Όπως εύκολη δεν θα είναι ούτε η πολιτική μείωσης των διοδίων, που εξαγγέλλεται από τις ημέρες του Πάσχα!
Ο κ. Ρέππας στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου, αποκάλυψε ότι η μείωση θα είναι υποχρεωτική και δεσμευτική μόνο όταν ψηφιστεί ο νέος νόμος στη βουλή που θα ενσωματώνει όλες τις αλλαγές στο τεχνικό και οικονομικό σκέλος των αυτοκινητοδρόμων. Μόνο που ο επίμαχος νόμος δεν αναμένεται πριν από τον προσεχή Νοέμβριο που τοποθετείται και η οριστική επίλυση στα έργα. Άφησε όμως παράθυρο ο υπουργός για «εξωθεσμικό συμβιβασμό» πριν την ψήφιση του νόμου, εφόσον υπάρξει η συναίνεση τραπεζών και παραχωρησιούχων.
Σύμφωνα με τα πλάνα της κυβέρνησης, τις επόμενες μέρες θα γίνει η σύνταξη αναλυτικού κειμένου με τις ενδιάμεσες ενέργειες που απαιτούνται για κάθε έργο ξεχωριστά μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η οριστική λύση. Για τα κείμενα αυτά θα ενημερωθεί η αρμόδια κοινοβουλευτική ομάδα.
Παράλληλα δρομολογείται η πρόσληψη συμβούλων από το υπουργείο Οικονομικών για τη σύσταση της εταιρείας Ειδικού Σκοπού στην οποία θα εισρεύσουν τα έσοδα από τα διόδια ώστε η κυβέρνηση να μπορεί να ασκήσει την πολιτική της για τα έργα, αρχής γενομένης από την διαχείριση των διοδίων.
Από τα έσοδα αυτά έχει υπολογιστεί ότι ένα ποσό 600 έως 800 εκ. ευρώ θα διατεθεί για τα ψαλίδισμα των τιμών και τα υπόλοιπα για το δημόσιο χρέος.
Κοροϊδία με τις μειώσεις των διοδίων!
14/06/2011 07:29
Πέντε ξεχωριστά μνημόνια στοιχειώνουν τις συμβάσεις παραχώρησης και εγκλωβίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης για φθηνότερα διόδια και ομαλή συνέχιση των έργων.
Πρόκειται για τις συμφωνίες που θα συνάψει το υπουργείο Υποδομών με κάθε έναν από τους πέντε παραχωρησιούχους, έχοντας ως βάση το κείμενο (μνημόνιο αρχών) που εστάλη πριν το Πάσχα στους εργολάβους, το οποίο έχει μπει από καιρό στο μικροσκόπιο τραπεζών και κατασκευαστών.
Η συμφωνία όμως, που θα έβγαζε από την πολύμηνη απραξία τους αυτοκινητοδρόμους αποδεικνύεται εξαιρετικά σύνθετη, με τις τράπεζες που είναι ο βασικός κρίκος της αλυσίδας για την υπογραφή του μνημονίου να εξακολουθούν να κρατούν αποστάσεις από τις προτάσεις της κυβέρνησης, όπως αποκάλυψε το protothena.gr την Παρασκευή 10 Ιουνίου και επιβεβαίωσαν στη συνέχεια οι επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου.
Κυβερνητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι η στάση των τραπεζών θα καθοριστεί από τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής και την υπογραφή του μεσοπρόθεσμου σχεδίου από τη βουλή κάτι όμως που δεν συμβαδίζει με τη βιασύνη του υπουργείου να ανακοινώσει την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους, όταν είναι σαφές ότι χωρίς την συνδρομή των τραπεζών, είναι αδύνατο να δοθεί λύση στα σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι συμβάσεις παραχώρησης.
Το υπουργείο με τη στάση του δείχνει ότι επιδιώκει να κερδίσει χρόνο στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, μεταθέτοντας πλέον την συμφωνία για τα τέλη Ιουλίου. Θέτοντας όμως χρονοδιάγραμμα δύο μηνών για να υπάρξει σύμπλευση με τους χρηματοδότες των έργων αποδεικνύεται ότι το έδαφος δεν είναι τόσο έτοιμο όσο για λόγους επικοινωνιακής τακτικής καλλιεργεί η κυβέρνηση.
Όπως εύκολη δεν θα είναι ούτε η πολιτική μείωσης των διοδίων, που εξαγγέλλεται από τις ημέρες του Πάσχα!
Ο κ. Ρέππας στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου, αποκάλυψε ότι η μείωση θα είναι υποχρεωτική και δεσμευτική μόνο όταν ψηφιστεί ο νέος νόμος στη βουλή που θα ενσωματώνει όλες τις αλλαγές στο τεχνικό και οικονομικό σκέλος των αυτοκινητοδρόμων. Μόνο που ο επίμαχος νόμος δεν αναμένεται πριν από τον προσεχή Νοέμβριο που τοποθετείται και η οριστική επίλυση στα έργα. Άφησε όμως παράθυρο ο υπουργός για «εξωθεσμικό συμβιβασμό» πριν την ψήφιση του νόμου, εφόσον υπάρξει η συναίνεση τραπεζών και παραχωρησιούχων.
Σύμφωνα με τα πλάνα της κυβέρνησης, τις επόμενες μέρες θα γίνει η σύνταξη αναλυτικού κειμένου με τις ενδιάμεσες ενέργειες που απαιτούνται για κάθε έργο ξεχωριστά μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η οριστική λύση. Για τα κείμενα αυτά θα ενημερωθεί η αρμόδια κοινοβουλευτική ομάδα.
Παράλληλα δρομολογείται η πρόσληψη συμβούλων από το υπουργείο Οικονομικών για τη σύσταση της εταιρείας Ειδικού Σκοπού στην οποία θα εισρεύσουν τα έσοδα από τα διόδια ώστε η κυβέρνηση να μπορεί να ασκήσει την πολιτική της για τα έργα, αρχής γενομένης από την διαχείριση των διοδίων.
Από τα έσοδα αυτά έχει υπολογιστεί ότι ένα ποσό 600 έως 800 εκ. ευρώ θα διατεθεί για τα ψαλίδισμα των τιμών και τα υπόλοιπα για το δημόσιο χρέος.
ΧΑΡΑ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011
Αυτοκινητόδρομοι μετ' εμποδίων και για τεχνικούς λόγους
Εκτός από τα χοντρά «παιχνίδια» των εργολάβων και των τραπεζών, τα έργα στους αυτοκινητόδρομους έχουν σκοντάψει σε σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα, δείγμα ανεπάρκειας των μελετών που οδήγησαν στις συμβάσεις του 2007.
Το ΣτΕ έχει εκδώσει απαγορευτικό έργων σε δύο περιπτώσεις και θεωρείται βέβαιο ότι θα ακολουθήσει άλλο ένα.
Μικρότερης κλίμακας, αλλά με μεγάλη επίδραση στην πορεία των έργων, είναι άλλες εκκρεμότητες. Στην Ιόνια Οδό, που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα, διαπιστώθηκε ότι από το 175ο έως το 182ο χλμ. τα έργα δεν μπορεί να προχωρήσουν, γιατί πέφτει πάνω στο δίκτυο υψηλής τάσης και χρειάζεται να μετατοπιστούν οι τεράστιοι πυλώνες. Με βάση τη σύμβαση, το έργο της μετατόπισης έχει φορτωθεί στη ΔΕΗ, η οποία διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και δεν προτίθεται να διαθέσει 8-10 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν την αφορά! Στην Κορίνθου-Πατρών-Πύργου ο νέος αυτοκινητόδρομος συναντά το σιδηροδρομικό δίκτυο σε 54 διαφορετικά σημεία!
Τρία έργα στη Βουλή
Το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζει λύσεις για τρία σημαντικά εμπόδια που έχουν ανακύψει, που θα κατατεθούν για επικύρωση από τη Βουλή ώς το τέλος του χρόνου:
* ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: Στην περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο, υπάρχει καθυστέρηση, λόγω προσφυγών των τοπικών αρχών για τη διαφύλαξη της προστατευόμενης ζώνης. Η μελέτη προβλέπει τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, όμως έτσι δεν καλύπτεται η απαίτηση της Κοινοτικής Οδηγίας για εναλλακτική διαδρομή χωρίς διόδια. Το υπουργείο εξετάζει την κατασκευή σήραγγας που θα παρακάμψει το βιότοπο και θα εξασφαλίσει καλύτερης ποιότητας αυτοκινητόδρομο, εννοείται με αύξηση του κόστους κατασκευής.
* ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Ο γνωστός ως Ε-65 αποτελεί νέο οδικό άξονα, που θα εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλία. Οι χώροι για την ανάπτυξη των εργοταξίων έχουν εξασφαλιστεί μόνο σε τμήμα 25 χλμ. στους ορεινούς όγκους, προς την πλευρά των Γρεβενών, όπου, όμως, το ΣτΕ έχει επιβάλει διακοπή των έργων, για να υποβληθεί μελέτη προστασίας της καφέ αρκούδας. Στο υπόλοιπο κομμάτι μπορούν να προχωρήσουν τα έργα, αλλά δεν έχουν εξασφαλιστεί από το Δημόσιο οι χώροι, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.
**ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: Ο άξονας Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα είναι βέβαιο ότι θα σταματήσει στον Πύργο, λόγω των προβλημάτων σε μήκος 25 χλμ. στην προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα. Το τμήμα αυτό θα τεθεί υπό αναστολή, για να αναζητηθεί νέα λύση. Επιπλέον, στα Βραχνέικα εκκρεμεί προσφυγή των τοπικών αρχών για αλλαγή στη χάραξη του δρόμου, ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις στην κατοικημένη περιοχή. Πρόκειται για τμήμα 10 χλμ., για το οποίο θα χρειαστεί να διατεθούν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.
Αυτοκινητόδρομοι μετ' εμποδίων και για τεχνικούς λόγους
Εκτός από τα χοντρά «παιχνίδια» των εργολάβων και των τραπεζών, τα έργα στους αυτοκινητόδρομους έχουν σκοντάψει σε σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα, δείγμα ανεπάρκειας των μελετών που οδήγησαν στις συμβάσεις του 2007.
Το ΣτΕ έχει εκδώσει απαγορευτικό έργων σε δύο περιπτώσεις και θεωρείται βέβαιο ότι θα ακολουθήσει άλλο ένα.
Μικρότερης κλίμακας, αλλά με μεγάλη επίδραση στην πορεία των έργων, είναι άλλες εκκρεμότητες. Στην Ιόνια Οδό, που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα, διαπιστώθηκε ότι από το 175ο έως το 182ο χλμ. τα έργα δεν μπορεί να προχωρήσουν, γιατί πέφτει πάνω στο δίκτυο υψηλής τάσης και χρειάζεται να μετατοπιστούν οι τεράστιοι πυλώνες. Με βάση τη σύμβαση, το έργο της μετατόπισης έχει φορτωθεί στη ΔΕΗ, η οποία διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο και δεν προτίθεται να διαθέσει 8-10 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν την αφορά! Στην Κορίνθου-Πατρών-Πύργου ο νέος αυτοκινητόδρομος συναντά το σιδηροδρομικό δίκτυο σε 54 διαφορετικά σημεία!
Τρία έργα στη Βουλή
Το υπουργείο Υποδομών, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζει λύσεις για τρία σημαντικά εμπόδια που έχουν ανακύψει, που θα κατατεθούν για επικύρωση από τη Βουλή ώς το τέλος του χρόνου:
* ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: Στην περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο, υπάρχει καθυστέρηση, λόγω προσφυγών των τοπικών αρχών για τη διαφύλαξη της προστατευόμενης ζώνης. Η μελέτη προβλέπει τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, όμως έτσι δεν καλύπτεται η απαίτηση της Κοινοτικής Οδηγίας για εναλλακτική διαδρομή χωρίς διόδια. Το υπουργείο εξετάζει την κατασκευή σήραγγας που θα παρακάμψει το βιότοπο και θα εξασφαλίσει καλύτερης ποιότητας αυτοκινητόδρομο, εννοείται με αύξηση του κόστους κατασκευής.
* ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Ο γνωστός ως Ε-65 αποτελεί νέο οδικό άξονα, που θα εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλία. Οι χώροι για την ανάπτυξη των εργοταξίων έχουν εξασφαλιστεί μόνο σε τμήμα 25 χλμ. στους ορεινούς όγκους, προς την πλευρά των Γρεβενών, όπου, όμως, το ΣτΕ έχει επιβάλει διακοπή των έργων, για να υποβληθεί μελέτη προστασίας της καφέ αρκούδας. Στο υπόλοιπο κομμάτι μπορούν να προχωρήσουν τα έργα, αλλά δεν έχουν εξασφαλιστεί από το Δημόσιο οι χώροι, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.
**ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: Ο άξονας Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα είναι βέβαιο ότι θα σταματήσει στον Πύργο, λόγω των προβλημάτων σε μήκος 25 χλμ. στην προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα. Το τμήμα αυτό θα τεθεί υπό αναστολή, για να αναζητηθεί νέα λύση. Επιπλέον, στα Βραχνέικα εκκρεμεί προσφυγή των τοπικών αρχών για αλλαγή στη χάραξη του δρόμου, ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις στην κατοικημένη περιοχή. Πρόκειται για τμήμα 10 χλμ., για το οποίο θα χρειαστεί να διατεθούν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)